به گزارش فوتبال 360، مهدی قایدی فصل فوتبالی پرماجرایی را پشت سر می‌گذارد؛ از داستان جدا شدنش از استقلال و پیوستن به اتحاد کلبا و همکاری با فرهاد مجیدی تا درخشش در جام ملت‌های آسیا و البته حواشی مرتبط با زندگی شخصی او. بعد از آنکه مجیدی از اتحاد کلبا جدا شد، زمزمه‌های زیادی درباره آینده کاری قایدی در فوتبال باشگاهی امارات مطرح شد اما با این وجود، ستاره ایرانی به کارش در جمع زردومشکی‌پوشان ادامه داد و امیدوار به‌ثبت روزهای خوش در اتحاد کلبا بود. 

قایدی که فصل گذشته، عملکرد خیره‌کننده‌ای در تیم استقلال داشت و تا یک‌قدمی کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر فوتبال ایران هم پیش رفت اما نتوانست به این مهم دست پیدا کند، در فصل جاری در شرایطی در ترکیب اتحاد کلبا می‌درخشد که این تیم اماراتی در جمع تیم‌های پایین‌جدولی حضور دارد و مهدی قایدی به تک ستاره ترکیب این تیم تبدیل شده است. بعد از گذراندن روزهای پرنوسان در ابتدای فصل، حالا هواداران اتحاد کلبا هر هفته چشم‌انتظار یک نمایش درخشان دیگر از ستاره تیم خود هستند.

ستاره 25‌ساله فوتبال ایران در فصل جاری هم در لیگ برتر امارات، هم در لیگ‌کاپ امارات و هم در جام پادشاهی این کشور توانسته عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود به جای بگذارد. نگاهی به جدول گلزنان لیگ برتر امارات نشان می‌دهد که مهدی قایدی با ثبت 10‌گل در 22مسابقه، بعد از لیما، عمر خریبین و لابا، هم‌رده با علی مبخوت، گلزن افسانه‌ای فوتبال امارات که در تیم الجزیره حضور دارد، در رتبه چهارم برترین گلزنان لیگ بر برتر امارات جا خوش کرده است.

مهدی قایدی تا پیش از نبرد اخیر تیمش برابر الامارات و یاران آندرس اینیستا، موفق شده بود در فصل جاری لیگ برتر امارات، 9‌گل به‌ثمر برساند که با احتساب گل‌های او با پیراهن شباب‌الاهلی، مجموع گل‌های ستاره ایرانی به عدد‌13 رسیده بود. پیشتر، ایمان مبعلی توانسته بود با پیراهن تیم‌های الوصل، الشباب، النصر و شارجه جمعاً 13‌گل برساند و بهترین ایرانی گلزن در لیگ برتر امارات (از سال 2007 که کمیته حرفه‌ای فوتبال در امارات تشکیل شده) بود که حالا گلزنی قایدی برابر یاران اینیستا باعث شد تا ستاره بوشهری با 14‌گل زده در لیگ برتر امارات از رکورد مبعلی عبور کند و گلزن‌ترین ایرانی تاریخ لیگ برتر امارات 

لقب گیرد.

قایدی در تمامی رقابت‌های باشگاهی امارات در فصل جاری، 31‌بار با پیراهن اتحاد کلبا به میدان رفته که در کارنامه او، 14‌گل و 5‌پاس گل به چشم می‌آید. این آمار درخشان از سوی مهدی قایدی در حالی به‌ثبت رسیده که او جمعاً در فصل جاری 2586‌دقیقه برای تیم اماراتی به میدان رفته و این مسئله بدان معناست که او توانسته به صورت میانگین، هر 136‌دقیقه روی یک گل در ترکیب اتحاد کلبا تاثیر بگذارد که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود!