مهمانی شبانه!‌

آخرین مسابقه هفته چهارم لیگ برتر، ساعت ۹:۳۰ دقیقه امشب در اهواز برگزار خواهد شد. این یکی از دیرهنگام‌ترین مسابقه‌های این چند سال اخیر لیگ نیز به شمار می‌رود. یحیی و تیمش بعد از توقف خانگی هفته گذشته، باید روبه‌روی رقیب اهوازی قرار بگیرند. تیمی که هنوز سرمربی ندارد و باید با مربی موقت با پرسپولیس مسابقه بدهد. به نظر می‌رسد سرمربی جدید فولادی‌ها بعد از این بازی معرفی خواهد شد. پرسپولیسی‌ها امیدوارند همین سرنوشت برای مهاجم جدید تیم‌شان هم اتفاق بیفتد.

آریا رهنورد

این  تیم  مربی   ندارد

فولاد فصل را به عجیب‌ترین شکل ممکن آغاز کرده است. به طور کلی این بدترین شروع تیم اهوازی در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر ایران بوده است. اخراج علیمنصور از این تیم اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید. مردی که به سریع‌ترین مربی اخراجی همه ادوار لیگ برتر تبدیل شد. جنگ منصوریان و یجیی می‌توانست بازی جذابی باشد اما علیمنصور از فولاد رفت. در روزهای گذشته صحبت از پیوستن محمد ربیعی و مهدی تارتار به فولاد بوده اما بر اساس قوانین خاص و جدید فوتبال ایران، این جابه‌جایی‌ها ممکن نیستند. مدیران باشگاه فولاد از محرم نویدکیا و حسین فرکی به عنوان دو گزینه کار کردن در باشگاه نام برده‌اند. فرکی قبلا در فولاد حضور داشته و آخرین قهرمانی این تیم در تاریخ لیگ برتر را به دست آورده است. نویدکیا اما فقط در سپاهان بوده و برای دو فصل در این تیم کار کرده است. جالب اینکه فرکی و نویدکیا در سپاهان اصلا رابطه خوبی با هم نداشتند و حالا به صورت همزمان گزینه کار کردن در یک تیم لیگ برتری شده‌اند.

جنجال   در  راه   است؟

آخرین مسابقه فولاد و پرسپولیس تا امروز، یک نبرد بسیار جنجالی بود. مسابقه‌ای که در اهواز برگزار شد و سروصدای زیادی به پا کرد. آن روز پرسپولیسی‌ها هم به داور و هم به رفتار نیمکت حریف بسیار معترض بودند. جالب اینکه حتی دیدار قبلی این دو تیم نیز بسیار دردسرساز شده بود. آن جدال در ورزشگاه آزادی به خاطر برخی حرکات مهدی هاشمی‌‌نسب به درگیری و جنجال کشیده شد. قبل از آن هم دو تیم در سوپرجام با هم برخورد کردند و فولاد یک جام را از پرسپولیس گرفت. عجیب به نظر می‌رسد اما تیم یحیی در سه بازی اخیر با فولاد نه برنده بوده و نه حتی توانسته گل بزند. پرسپولیس در این سه بازی، دو بار هم بازنده بوده است. هرچند که قبل از این سه مسابقه، آنها دو برد متوالی را روبه‌روی فولاد جشن گرفته بودند.

دوباره   شروع  کن

تساوی هفته قبل روبه‌روی ذوب، موجب شد پرسپولیس نتواند به اولین تیم تاریخ تبدیل شود که تعداد بردهای متوالی‌اش در لیگ را دو رقمی می‌کند. پرسپولیس بعد از 9 برد متوالی در لیگ برتر، بالاخره طعم توقف را چشید. قرمزها اما امروز دوباره تلاش خواهند کرد تا به هر قیمتی به مسیر پیروزی برگردند. در مورد فولاد اما اوضاع کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. آخرین پیروزی این تیم اردیبهشت‌ماه روبه‌روی نفت مسجدسلیمان به دست آمده است. فولاد در هشت بازی گذشته‌اش فقط یک بار برنده شده و اصلا شرایط جالبی را تجربه نکرده است. آنها با یک بحران بسیار بزرگ روبه‌رو بودند و حالا شاید این نبرد خانگی، فرصتی برای عبور از بحران باشد. اتفاق مثبت برای این تیم، همراهی تماشاگرها در این نبرد خواهد بود. تماشاگرانی که تا همین آخرین بازی علیه منصوریان شعار می‌دادند، این بار تنها برای حمایت از تیم به زمین مسابقه قدم خواهند گذاشت و جوی متفاوت با گذشته ایجاد خواهند کرد.

عجیب به نظر می‌رسد اما تیم یحیی در سه بازی اخیر با فولاد نه برنده بوده و نه حتی توانسته گل بزند. پرسپولیس در این سه بازی، دو بار هم بازنده بوده است. هرچند که قبل از این سه مسابقه، آنها دو برد متوالی را روبه‌روی فولاد جشن گرفته بودند

زمان  تغییر   رسیده   است؟

یحیی در سه نمایش اول فصل، از ترکیب‌های کاملا مشابهی برای تیمش استفاده کرد اما بین دو نیمه دیدار با ذوب، دست به چند تعویض زد تا نشان بدهد اصلا از شرایط تیمش راضی نیست. شاید در این بازی هم مسعود ریگی به جای سروش در ترکیب قرار بگیرد. این احتمال هم وجود دارد که وحید امیری به سمت چپ خط دفاعی برگردد و یاسین سلمانی یا محمد عمری از ابتدا پشت سر مهاجم تیم بازی کنند. این بازی برای شهاب زاهدی هم اهمیت زیادی دارد. بعید به نظر می‌رسد او با نمایش‌هایی که اخیرا داشته، شانسی برای دعوت دوباره به تیم ملی داشته باشد. این بازیکن اما برای رها شدن از فشار، باید هرچه سریع‌تر دروازه یکی از رقبای قرمزها در لیگ برتر را باز کند.

گلزنانی  که   نیستند

آخرین گل پرسپولیس روبه‌روی فولاد را مهدی عبدی به ثمر رسانده و آخرین گل فولاد به پرسپولیس را تورس زده است. بازیکنانی که هیچ‌کدام دیگر در عضویت این باشگاه‌ها نیستند. جالب است بدانید که از هشت گلزن آخر این تقابل در رقابت‌های فوتبال ایران، فقط موسی کولیبالی هنوز در این نبرد حضور دارد. نفراتی مثل رضا اسدی، لوسیانو پریرا، سیامک نعمتی، حامد پاکدل و احمد نوراللهی نیز دیگر برای سرخ‌های تهران به میدان نمی‌روند. به نظر می‌رسد این دوئل در فوتبال ایران، به گلزنان جدیدی نیاز خواهد داشت.