آریا رهنورد

در روزهای تعطیل نیم‌فصل اول لیگ برتر، بد نیست که نگاهی به آمار فردی بازیکنان مختلف داشته باشیم. تا زمان شروع نیم‌فصل دوم چیز زیادی باقی نمانده و لیگ همچنان با فشردگی دنبال می‌شود. لیگی که کیفیت فنی فوق‌العاده‌ای ندارد، از حضور تماشاگرها خالی است، برنامه منظمی ندارد اما همچنان خیلی‌ها طرفدارش هستند.

خلاق‌ترین مهره‌های این فصل لیگ برتر برای پرسپولیس بازی می‌کنند. مهدی ترابی با 20 پاس کلیدی در این زمینه بهترین بازیکن لیگ برتر بوده است. این در حالی است که مهدی بهترین فصل فوتبالش را هم در پرسپولیس سپری نمی‌کند و این فصل کاملا در اوج نبوده است، با این حال آمادگی او، تاثیر قابل توجهی در آمادگی و فرم پرسپولیس دارد

بیشترین بازی

هفت بازیکن در لیگ بیست و یکم، در تمامی دقایق بازی‌های تیم‌شان حضور داشته‌اند. این هفت نفر در حقیقت هر ۱۳۵۰ دقیقه این فصل را در زمین مسابقه پشت سر گذاشته‌اند. کریستوفر کنت، علیرضا حقیقی، ایمان صادقی، امید خالدی، وحید محمدزاده، رامتین سلیمان‌زاده و پوریا آریاکیا هفت بازیکنی هستند که حتی یک دقیقه از دیدارهای این فصل لیگ برتر را از دست نداده‌اند. شاید این اتفاق برای گلرها چندان عجیب نباشد اما برای بازیکنان دیگر دستاورد قابل توجهی به نظر می‌رسد.

شوت‌زن‌ها

ستاره خط حمله تراکتورسازی این فصل رکورد بیشترین شوت به طرف دروازه رقبا در لیگ برتر را داشته است. پیمان بابایی در این فصل ۴۰ شوت به طرف دروازه‌ها داشته است. بابایی با نمایش‌های خوب این فصل، چند پیشنهاد هم از باشگاه‌های مختلف دریافت کرده است. رکورد بیشترین شوت درون چارچوب در این فصل به باشگاه سپاهان و شهریار مغانلو اختصاص دارد. شهریار در گل‌زنی عالی نشان نداده اما در این فصل ۱۹ شوت درون چارچوب داشته است. این موضوع نشان می‌دهد که برخلاف آمارها، او در این فصل اصلا ناآماده و بی‌تحرک نبوده است. شهریار در این فصل بیشتر از هر چیزی بدشانس بوده است.

پاسورها

بهترین پاسورهای این فصل لیگ برتر، سپاهانی‌ها هستند. دانیال اسماعیلی‌فر با ۹۰۷ پاس، بیشترین تعداد پاس در رقابت‌های این فصل را به ثبت رسانده است. او احتمالا به زودی به اولین بازیکن این فصل با پاس‌های چهار رقمی تبدیل می‌شود. دانیال فصل شگفت‌انگیزی را پشت سر گذاشته و حضوری ثابت در حملات سپاهان داشته است. بیشترین پاس صحیح در این فصل هم متعلق به یکی از ستاره‌های سپاهان است. گولسیانی در این فصل ۷۹۲ پاس صحیح داشته و در این زمینه رکورددار محسوب می‌شود. بیشترین دقت پاس هم برای یک سپاهانی اتفای افتاده است. عزت پورقاز در این فصل ۹۲ درصد پاس‌ها را کاملا سالم به مقصد رسانده و در این زمینه به شدت موفق بوده است. همه این فاکتورها نشان می‌دهند سپاهان در این فصل تیم موفقی بوده است.

خلاق‌ها

خلاق‌ترین مهره‌های این فصل لیگ برتر برای پرسپولیس بازی می‌کنند. مهدی ترابی با 20 پاس کلیدی در این زمینه بهترین بازیکن لیگ برتر بوده است. این در حالی است که مهدی بهترین فصل فوتبالش را هم در پرسپولیس سپری نمی‌کند و این فصل کاملا در اوج نبوده است، با این حال آمادگی او، تاثیر قابل توجهی در آمادگی و فرم پرسپولیس دارد. ترابی در هفته‌های پایانی نیم‌فصل، صاحب کیفیت بهتری شد و تیم یحیی را هم راه انداخت. دومین ستاره خلاق این فصل لیگ برتر، وحید امیری است. بازیکنی که در این فصل مجموعا ۳۷ دریبل موفق داشته است. وحید در هر پستی، یکی از بهترین‌های این فصل پرسپولیس بوده و همیشه در این تیم، ستاره درخشانی نشان داده است.

اکت دفاعی

رکورد بیشترین دفع توپ توسط یک بازیکن در رقابت‌های این فصل لیگ برتر، به سامان فلاح از پیکان اختصاص دارد. فلاح در این فصل ۵۲ دفع توپ موفقیت‌آمیز داشته است. رکورد بیشترین قطع توپ در این فصل هم به پوریا آریاکیا با ۱۱۰ توپ قطع توپ اختصاص دارد. بازیکنی که یکی از بهترین‌های تیم رسول خطیبی در این فصل بوده است. صائب محبی هم با سه نجات دروازه، موفق‌ترین بازیکن لیگ از این حیث بوده است. بیشترین بازیابی توپ در این فصل هم به یکی از مهره‌های نساجی اختصاص دارد. امیرمهدی جانملکی در این فصل ۲۰۱ بار توپ را از رقبا پس گرفته است.

بداخلاق‌ها

حسین مرادمند این فصل مجموعا هفت بار اخطار گرفته و خشن‌ترین بازیکن لیگ برتر بوده است. این آمار شاید برای یک مدافع میانی عجیب نباشد اما هافبک هجومی نساجی هم چنین آماری دارد. مسعود شجاعی در این فصل هفت بار کارت زرد گرفته و حتی تجربه اخراج شدن از زمین مسابقه را داشته است. تنها یک بازیکن در این فصل بیشتر از یک کارت قرمز داشته است. مسعود زائرکاظمی در این فصل دو بار با کارت قرمز داورها روبه‌رو شده است.