آریا رهنورد

پیروزی در زمین مس رفسنجان، روند درخشان پرسپولیس در لیگ برتر بیستم را حفظ کرد. حالا آنها با یک بازی و سه امتیاز بیشتر نسبت به سپاهان، صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر به شمار می‌روند. پرسپولیس در 24 هفته گذشته لیگ، فقط «یک بار» بازنده بوده است. اگر آنها در 6 هفته پایانی شکست نخورند، با رکورد کم‌ترین شکست در تاریخ یک فصل باشگاه از زمان آغاز لیگ آزادگان برابری خواهند کرد. رکوردی که فعلا در اختیار سرمربی موفق کروات پرسپولیس یعنی برانکو ایوانکوویچ قرار دارد.

لیگ آزادگان دوم (دو شکست)

در دومین فصل از زمان شروع لیگ آزادگان، پرسپولیس 14 بازی انجام داد و تنها دو بار شکست خورد. با وجود این آمار بسیار خوب، آن فصل برای سرخ‌ها بدون بردن جام به پایان رسید. قرمزها در آن فصل در لیگ دوم شدند و شانس قهرمانی را از دست دادند. آن تیم در رقابت‌های جام در جام باشگاه‌های آسیا نیز به فینال رسید و در دیدار نهایی بازنده شد تا روی سکوی دوم این جام قرار بگیرد.

لیگ آزادگان چهارم (سه شکست)

پرسپولیس در 22 بازی در چهارمین فصل لیگ آزادگان، فقط سه شکست را تجربه کرد. با این وجود تجربه پنج مساوی در آن لیگ، اجازه نداد این تیم قهرمانی را به دست بیاورد. پرسپولیس آن فصل در لیگ آزادگان 53 گل به ثمر رساند. فرشاد پیوس هم با 20 گل زده، بهترین بازیکن فصل باشگاه به شمار می‌رفت. مهاجمی که آماده بود تا از هر موقعیت، یک گل برای قرمزها بیرون بکشد.

لیگ آزادگان پنجم (سه شکست)

بالاخره شکست‌های کم، منجر به قهرمانی سرخپوشان در رقابت‌های لیگ آزادگان شد. پرسپولیس در پنجمین دوره این لیگ، 30 مسابقه برگزار کرد و فقط سه بار به عنوان تیم بازنده از زمین بازی بیرون رفت. آنها با وجود زدن گل‌های کم‌تر نسبت به فصل‌های قبلی، عملکرد دفاعی بهتری داشتند و در نهایت جام قهرمانی را از آن خودشان کردند. پرسپولیس در آن فصل به نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا رسید و در این جام رتبه چهارم را به دست آورد.

لیگ آزادگان هشتم (سه شکست)

باز هم شکست‌های حداقلی و باز هم قهرمانی. پرسپولیسی‌ها در هشتمین فصل از لیگ آزادگان، در 30 بازی فقط سه بار بازنده شدند و با اقتدار جام قهرمانی را از آن خودشان کردند. پرسپولیس در آن فصل 56 گل به ثمر رساند و تنها 21 گل دریافت کرد. آنها در آن فصل، قهرمانی لیگ را جشن گرفتند و به صورت همزمان، قهرمان جام حذفی شدند تا دومین دبل تاریخ باشگاه را رقم بزنند. در آن فصل ادموند بزیک با 11 گل زده، بهترین گل‌زن فصل باشگاه لقب گرفت.

لیگ آزادگان نهم (دو شکست)

در نهمین دوره لیگ آزادگان، پرسپولیس 26 بازی را پشت سر گذاشت. 26 بازی با 15 برد، 9 تساوی و فقط دو شکست. پرسپولیس به کمک این آمار فوق‌العاده، توانست برای دومین بار پیاپی روی سکوی اول لیگ قرار بگیرد. آنها در طول فصل 45 گل زده و 23 گل خورده در کارنامه داشتند. قرمزها در آن فصل روی سکوی سوم جام باشگاه‌های آسیا نیز قرار گرفتند. بهنام سراج با 11 گل زده، آقای گل فصل باشگاه بود. تا قبل از شروع دوران درخشان برانکو، از این دوره به عنوان موفق‌ترین دوره تاریخ باشگاه یاد می‌شد.

لیگ آزادگان دهم (دو شکست)

روند قهرمانی‌های پیاپی پرسپولیس در لیگ آزادگان، در دهمین فصل قطع شد. با وجود از دست دادن قهرمانی، آنها آمار بسیار خوبی داشتند و در 22 مسابقه، تنها دو بار روبه‌روی رقبا شکست خوردند. پرسپولیس در آن فصل با 36 گل زده و 16 گل خورده، تیم دوم لیگ آزادگان شد. آنها خیلی زود از جام حذفی کنار رفتند اما در جام باشگاه‌ها سوم شدند. این آخرین فصل تاریخ لیگ آزادگان بود. جالب اینکه در این فصل، بهترین گل‌زن باشگاه یک مدافع بود. بهروز رهبری‌فرد که پنالتی‌های سرخ‌ها را می‌زد، در آن فصل هفت گل برای تیمش

به ثمر رساند.

لیگ برتر اول (سه شکست)

شاگردان علی پروین، لیگ برتر را خیلی خوب شروع کردند. در اولین فصل تاریخ این لیگ، پرسپولیس یک قهرمانی دراماتیک و فراموش‌نشدنی را در هفته پایانی جشن گرفت. این اتفاق در حالی رخ داد که تا آخرین هفته، استقلال از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار بود اما پرسپولیسی‌ها توانستند ورق را برگردانند. در 26 مسابقه اولین فصل لیگ برتر، پرسپولیس صاحب 13 برد شد و فقط سه شکست را تجربه کرد. آنها با این آمار، روی سکوی اول لیگ رفتند و فصل موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشتند.

لیگ هجدهم (یک شکست)

بعد از اولین فصل لیگ برتر، 17 سال طول کشید تا سرخ‌ها در یک فصل سه شکست یا کم‌تر را تجربه کنند. این اتفاق در لیگ برتر هجدهم رخ داد. جایی که برانکو و تیمش در 30 هفته از لیگ برتر، فقط و فقط یک بار بازنده شدند. این رکورد تاریخی تا امروز بهترین عملکرد پرسپولیس در زمینه شکست نخوردن از شروع دوران لیگ آزادگان بوده است. یحیی و تیمش در 6 هفته پایانی لیگ، شانس رسیدن به این رکورد را خواهند داشت. رکوردی که در لیگ برتر هجدهم، به قهرمانی مقتدرانه این تیم در لیگ برتر منجر شد.