سوپرمن وارد می‌شود!

لیورپول و کرنرهای «دراماتیک»، داستانی است که ظاهرا هرگز تکراری نخواهد شد. این بار در آخرین ثانیه‌های تقابل با وست‌بروم و در شرایطی که قرمزها برای نزدیک شدن به لیگ قهرمانان به شدت به پیروزی نیاز داشتند، ضربه سر «آلیسون بکر» یک گل فوق‌العاده را برای این تیم رقم زد. او که بعد از این گل کاملا احساساتی شده بود، آرزو داشت که پدرش هنوز زنده بود و این صحنه را تماشا می‌کرد. آلیسون اولین سنگربان گل‌زن در تاریخ لیگ برتر نیست اما بدون شک، یکی از مهم‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین گل‌ها را در تاریخ این رقابت به ثمر رسانده است.

آریا طاری

پیتر اشمایکل

از زمان شروع رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با فرمت جدید، «پیتر اشمایکل» اولین سنگربانی بود که موفق به گل‌زنی در این لیگ شد. ستاره درخشان دانمارکی در روزهایی که برای باشگاه استون ویلا به میدان می‌رفت، با یک والی دیدنی دروازه اورتون را باز کرد تا «نهمین» گل دوران حرفه‌ای را به ثمر برساند. او قبلا 6 بار در فوتبال دانمارک موفق به گل‌زنی شده بود و یک بار هم در جام یوفا در سال 1995 برای یونایتد گل‌زنی کرد. با وجود گل جذاب اشمایکل به اورتون در آخرین دقایق بازی، استون ویلا در آن مسابقه با نتیجه سه بر دو از حریف شکست خورد.

ماه مارس 2007 بود که اسم پل رابینسون به خاطر یک اتفاق حیرت‌انگیز، در همه دنیا بر سر زبان‌ها افتاد. رابینسون که گلر اصلی تیم ملی انگلیس نیز به شمار می‌رفت، یک توپ را از حوالی محوطه جریمه خودی به طرف دروازه حریف شوت کرد

برد فریدل

سه سال بعد از پیتر اشمایکل، این برد فریدل بود که به دومین گلر گل‌زن در تاریخ لیگ برتر تبدیل شد. این ماجرا یکی از دیوانه‌وارترین پایان‌‌ها را در یکی از مسابقه‌های لیگ برتری رقم زد. برد که برای اورتون به میدان می‌رفت، توانست در آخرین لحظات، دیدار برابر چارلتون را به تساوی دو-دو بکشاند. او تصور می‌کرد که یک امتیاز مهم برای تیمش به دست آورده است با این وجود ثانیه‌هایی بعد کلاوس یانسن گل برتری چارلتون را به ثمر رساند و ورزشگاه را منفجر کرد. این گل، یک ضربه بزرگ برای سنگربان آمریکایی بود. او می‌توانست قهرمان اول و آخر آن نبرد باشد اما شکست تیم، باعث شد گل فریدل خیلی زود به فراموشی سپرده شود.

پل رابینسون

ماه مارس 2007 بود که اسم پل رابینسون به خاطر یک اتفاق حیرت‌انگیز، در همه دنیا بر سر زبان‌ها افتاد. رابینسون که گلر اصلی تیم ملی انگلیس نیز به شمار می‌رفت، یک توپ را از حوالی محوطه جریمه خودی به طرف دروازه حریف شوت کرد. او فکرش را هم نمی‌کرد این توپ مستقیما به درون دروازه «بن فاستر» برود اما این اتفاق رخ داد و دروازه واتفورد به همین سادگی باز شد. تاتنهام با این گل دیدنی، با نتیجه دو بر یک از واتفورد جلو افتاد. آنها در لحظات پایانی گل سوم را هم به ثمر رساندند تا کار حریف را یکسره کنند. در حقیقت پل رابینسون اولین گلر تاریخ لیگ برتر بود که با گل زدن، به «پیروز شدن» تیمش کمک کرد. چراکه دو گلر گل‌زن قبلی، نتوانسته بودند با برد از زمین مسابقه خارج شوند.

تیم هاوارد

درست مثل برد فریدل، این گلر هم از فوتبال آمریکا به لیگ برتر معرفی شد و فراموش‌نشدنی‌ترین لحظه‌اش را با زدن یک گل در لیگ انگلیس جشن گرفت. او با وجود باز کردن دروازه رقیب که البته تحت تاثیر وزش شدید باد صورت گرفته بود، به جای خوشحالی کردن تصمیم گرفت با گلر تیم روبه‌رو یعنی آدام بوگدان ابراز همدردی کند. این اولین و آخرین بار بود که سنگربان آن روزهای اورتون در دوران فوتبالش گل می‌زند اما هاوارد علاقه زیادی به جشن گرفتن این گل نداشت. جالب اینکه هاوارد بعدها اعلام کرد که اصلا از این اتفاق خوشحال نشده و دوست ندارد دوباره این ماجرا را در دوران فوتبالش تجربه کند. او تاکید داشت که این اتفاق اصلا «زیبا» نیست و می‌تواند آینده شغلی سنگربان حریف را به خطر بیندازد. جالب اینکه در پایان همان مسابقه هم، اورتون شکست خورد. دو گل از دیوید ان گوک و گری کیهیل، بولتون را صاحب یک پیروزی حساس کرد. پس از این نبرد، تیم هاوارد به خاطر رفتار خیره‌کننده‌اش، مورد ستایش رسانه‌ها و هواداران فوتبال قرار گرفت.

آسمیر بگوویچ

به چند دلیل، این یکی از تاریخی‌ترین گل‌ها در همه ادوار لیگ برتر به شمار می‌رود. اول از همه، «فاصله» این توپ با دروازه تیم روبه‌رو بسیار زیاد بود. آسمیر در لحظه زدن توپ، آن را درست روی خط محوطه فنی دروازه‌بان کاشته بود. این توپ دقیقا 91 متر و 9 سانتی‌متر با دروازه ساوتهمپتون فاصله داشت و توانست اسم بگوویچ را وارد کتاب رکوردهای لیگ برتر کند. نام او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان زننده دورترین گل در یک رقابت فوتبال حرفه‌ای، ثبت شد. استوک سیتی حتی با وجود این گل خاص، برنده این مسابقه نشد اما تا چندین روز بعد، همه از شاهکار گلر بوسنیایی صحبت می‌کردند.

آلیسون بکر

آلیسون حالا ششمین دروازه‌بان گل‌زن در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. اگر لیورپولی‌ها بتوانند به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا برسند، بدون تردید این اتفاق را بیشتر از همیشه مدیون گلر برزیلی‌شان هستند. ستاره‌ای که با یک پرش و یک ضربه به موقع، تیمش را صاحب یک پیروزی فوق‌العاده حساس کرد.