با اخراج کواچ از بایرن‌مونیخ، زمان رقم خوردن تغییر و تحول روی نیمکت باشگاه‌های بزرگ، آرام آرام از راه رسیده است. حالا دیگر تیم‌هایی که فصل را خوب شروع نکرده‌اند، باید خودشان را برای تصمیم درباره آینده کاری سرمربی‌شان آماده کنند.

اونای امری

وارث ونگر در آرسنال، نتوانست تغییر بزرگی در این تیم به وجود بیاورد. حتی تخصص او در لیگ اروپا نیز در نهایت منجر به قهرمانی توپچی‌ها نشد. تیم امری این فصل ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شده و پس از کنار رفتن این تیم از جام اتحادیه، حالا نام مورینیو به عنوان گزینه احتمالی باشگاه مطرح می‌شود. شاید اونای قربانی بزرگ بازگشت ژوزه از دوران استراحت  به لیگ برتر باشد.

ارنستو والورده

تنها سه دلیل وجود دارد که والورده هنوز روی نیمکت بارسا باقی مانده است. اولی قهرمانی‌های لالیگا، دومی حمایت مسی و سومی، نزدیک‌ نبودن باشگاه به یک گزینه ایده‌آل برای جانشینی این مربی. با روند فعلی، ممکن است قهرمانی لالیگا از دست برود. به نظر می‌رسد ارنستو بعد از نمایش ضعیف تیمش در این هفته‌ها، حمایت والورده را نیز از دست داده است. دلیل سوم نیز بالاخره از بین خواهد رفت. چراکه بندی در قرارداد رونالد کومان با تیم ملی هلند وجود دارد که می‌تواند او را بدون قید شرط به بارسا برساند. با این حال چنین بندی، در سال 2020 فعال خواهد شد. با این نتایج، شاید بین والورده و کومان، یک مربی دیگر هم روی نیمکت بارسا بنشیند!

مائوریتسو پوچتینو

بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان، اسپرز به تیم دیگری تبدیل شده است. مدیران باشگاه حالا یک هراس بزرگ دارند. آنها به خوبی می‌دانند که اگر سهمیه لیگ قهرمانان را از دست بدهند، ممکن است در معرض جدایی چند ستاره کلیدی از تیم‌شان قرار بگیرند. تاتنهام با کیفیت این روزها، تیمی در حد گرفتن سهمیه اروپا نیست. نارضایتی‌ها از عملکرد مرد آرژانتینی، حالا در بین هواداران اسپرز به اوج رسیده است.

زین‌الدین زیدان

اگر پوچتینو از تاتنهام اخراج شود، فشارها روی زیدان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. تیم مرد فرانسوی این روزها حتی در برنابئو، قادر به شکست تیمی مثل رئال بتیس نیست. هواداران باشگاه از تیم‌شان قهرمانی لالیگا می‌خواهند اما رئال زیزو، هر ناکامی بارسلونا را با یک ناکامی دیگر پاسخ می‌دهد. اگر سفیدها بازنده الکاسیکو باشند، بعید نیست فلورنتینو تصمیم متفاوتی برای آینده تیمش بگیرد.

اوله‌گنار سولسشر

زمانی تصور می‌شد که بالاخره جانشین شایسته فرگوسن پیدا شده و عصر جدید یونایتد کلید خورده اما حالا باشگاه حتی به تیم‌هایی مثل بورنموث هم می‌بازد. یونایتد زیر نظر اوله، حتی از تیم ژوزه مورینیو نیز بدتر شده است. بعید به نظر می‌رسد دوران حضور مرد نروژی روی نیمکت شیاطین سرخ طولانی باشد. چراکه تیم او نه خوب بازی می‌کند، نه خوب نتیجه می‌گیرد و نه شخصیت قابل توجهی از خودش در زمین نشان می‌دهد.