مسابقه دوستانه استرالیا با لبنان، آخرین بازی ملی «تیم کیهیل» بود. ستاره محبوب ساکروس در پایان مسابقه در حالی که اعضای خانواده‌اش را در آغوش گرفته بود، برای همیشه از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. 

این مهاجم فوق‌العاده با 50 گل زده، بهترین گل‌زن ملی تاریخ استرالیا به شمار می‌رود و با پنج گل زده در جام‌های جهانی، از این حیث در بین همه استرالیایی‌ها رکورددار است. 

گل استثنایی این بازیکن به هلند در جام جهانی 2014 به باور مردم استرالیا، تماشایی‌ترین گل تاریخ تیم ملی این کشور به شمار می‌رود. 

تیم در نوجوانی برای تیم ملی ساموا بازی کرده بود اما از سال 2004 به عضویت تیم ملی امید استرالیا درآمد. او بلافاصله به ترکیب تیم ملی بزرگسالان رسید و 14 سال برای این تیم به میدان رفت. 

کیهیل با استرالیا در سه دوره جام جهانی حاضر بوده و در سال 2015 نیز قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است. پس از قهرمانی در دوره قبلی جام ملت‌ها، او آماده خداحافظی از اردوی تیم ملی بود اما شرایط استرالیا، این اجازه را به مهم‌ترین ستاره فوتبال این کشور نداد. کیهیل در جام جهانی 2018 به یک مهره نیمکت‌نشین تبدیل شد و سرانجام تصمیم به خداحافظی از بازی‌های ملی گرفت.

 او پس از صدوهشتمین مسابقه با پیراهن کانگوروها با یک سخنرانی احساساتی با هواداران استرالیا وداع کرد: «این بازی برای من یک مسابقه نمادین نبود. من در همین مسابقه هم با تمام وجود برای گل‌زنی تلاش کردم. این کاری است که همیشه انجام می‌دهم. این اولین بار است که شما گریه من را در زمین فوتبال می‌بینید. همیشه با تمام قلب و روحم برای این تیم بازی کرده‌ام و هیچ‌وقت هیچ چیز را در زمین جا نگذاشته‌ام. من دیگر عضو این تیم نیستم اما همیشه هوادار آن خواهم ماند.»

بازی در خط حمله با پیراهن شماره چهار، تبحر خارق‌العاده از استفاده از ضربه‌های سر و جشن گل‌زنی همیشگی با مشت زدن به پرچم کرنر، بخشی از فراموش‌نشدنی‌ترین ویژگی‌های تیم کیهیل به شمار می‌روند. او یکی از آخرین بازماندگان نسل فوتبالیست‌هایی بود که با هر گل، مثل یک اثر هنری برخورد می‌کردند و اهل به ثمر رساندن گل‌های معمولی و عادی نبودند. بدون حضور این ستاره، استرالیا هرگز نمی‌توانست در سه دوره متوالی جام جهانی به میدان برود. 

پس از خداحافظی کیهیل، اسطوره‌های فوتبال در استرالیا به این اتفاق واکنش نشان داده‌اند.  جان کاسیمنا از عشق و علاقه وصف‌ نشدنی مردم کشور به کیهیل صحبت به میان آورده و مارک بوسنیچ ضربه سر دیدنی این ستاره به چین در جام ملت‌های 2015 را مهم‌ترین دلیل برای قرار گرفتن ساکروس در مسیر قهرمانی دانسته است. 

ستاره سابق باشگاه اورتون انگلیس، پس از یک دوره کوتاه حضور در باشگاه میلوال، حالا به فوتبال هندوستان ملحق شده است. در 38 سالگی، هنوز هم می‌توان از فوتبال تیم کیهیل لذت برد. حتی اگر او دیگر آن ستاره درخشان سابق نباشد، هنوز می‌تواند با گل‌های تماشایی و ضربات سر دیدنی‌اش، هواداران فوتبال در هر ورزشگاهی را به وجد بیاورد.