شوک کثیر!

پیوستن مهاجم فصل گذشته قرمزها به سپاهان، شوک شبانه‌ای به اردوی پرسپولیس داد. عیسی آل‌کثیر در مذاکره با پرسپولیس به توافق دست پیدا نکرد و در نهایت تصمیم گرفت راهی تیم رقیب شود. حالا پرسپولیس یک مهاجم دیگر را هم از دست داده و سپاهان خط حمله‌اش را شلوغ‌تر کرده است. شاید هم ظرف روزهای آینده خبری در مورد جدایی احتمالی یکی از مهره‌های هجومی سپاهان به گوش برسد. به هر حال این یکی از مهم‌ترین انتقال‌های تابستانی در فوتبال ایران به شمار می‌رود. یک جابه‌جایی که سروصدای بسیار زیادی به راه انداخته است.

آریا رهنورد

 

سپاهان؛  تیمی   با   چهار  مهاجم   نوک!‌

تیم ژوزه مورایس، مهم‌ترین مهره هجومی فصل گذشته یعنی شهریار مغانلو را حفظ کرده است. به جز شهریار اما سه بازیکن دیگر با قابلیت بازی در پست مهاجم مرکزی به سپاهان اضافه شده‌اند. کاوه رضایی که چندین سال در اروپا بوده و سابقه بازی در تیم ملی را دارد، رضا شکاری که دوران موفقی را در گل‌گهر سپری کرده و حالا عیسی آل‌کثیر که فصل گذشته ستاره خط حمله پرسپولیس بوده است. تیم مورایس فصل گذشته با روش چهار-سه-سه بازی می‌کرد. اگر همین روش بازی در تیم ادامه داشته باشد، آنها تنها به یک مهاجم مرکزی نیاز دارند. جالب اینکه حتی رضا اسدی نیز قابلیت بازی در خط حمله طلایی‌ها را دارد. شاید هم مورایس تصمیم گرفته با دو مهاجم مرکزی بازی کند. در این صورت با توجه به حضور سپاهان در سه جام مختلف و فشردگی شدید بازی‌ها، این ماجرا طبیعی به نظر می‌رسد. با این حال اینکه از بین این چهار بازیکن گرانقیمت حداقل دو نفر هر هفته روی نیمکت حضور داشته باشند، ممکن است برای باشگاه حاشیه‌هایی به وجود بیاورد. شاید از نظر تعداد بازیکن، تراکتور سروصدای بیشتری در نقل و انتقالات راه انداخته اما از نظر کیفیت خریدهای جدید، بدون شک اوضاع باشگاه سپاهان مطلوب‌تر به نظر می‌رسد. تیمی که این فصل با نیت یک قهرمانی مقتدرانه بسته شده است.

هراس   از   ماجرای  کاوه؟

شاید یکی دیگر از دلایل خرید عیسی آل‌کثیر در باشگاه سپاهان، هراس از ماجرای کاوه رضایی باشد. پرونده شکایت باشگاه تراکتور از این بازیکن هنوز به طور کامل بسته نشده است. اگر تراکتور در این شکایت به پیروزی برسد، احتمال محرومیت کاوه وجود خواهد داشت. ظاهرا سپاهانی‌ها اصلا دوست ندارند این فصل در وضعیتی پیش‌بینی‌نشده قرار بگیرند. به هر حال سپاهان تیمش را برای قهرمانی تجهیز کرده و گرفتن مهاجمی که فصل گذشته از مهم‌ترین عوامل دوگانه پرسپولیس بوده، قدم مهمی در مسیر تقویت شدن برای قهرمانی است. حالا سپاهان در خط حمله با اختلاف بسیار زیاد، غنی‌ترین تیم رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رود.

عیسی کارش را با قرمزها در آسیا شروع کرد، گل رسیدن تیم به فینال غرب آسیا را هم زد اما با یک شادی جنجالی، همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. او در ادامه داستان پر فراز و نشیبی با سرخ‌ها داشت اما رفتنش به سپاهان به این داستان پایان داده است

شهریار   و   پرسپولیس؛ هنوز   نزدیک   به   محال

آیا پیوستن عیسی به سپاهان، دلیلی برای جدایی شهریار مغانلو از این تیم خواهد بود؟ هنوز نشانه‌ای مبنی بر جدایی شهریار از باشگاه اصفهانی وجود ندارد. شاید رابطه دو طرف کمی سرد شده باشد اما هنوز یک سال از قرارداد شهریار با سپاهان باقی مانده است. اگر واقعا هدف تیم اصفهانی از این خرید، تضعیف سرخ‌ها باشد، پس قطعا بدون هیچ شکی آنها شهریار را به پرسپولیس نمی‌دهند. شاید هم مغانلو به یک لیگ عربی ملحق شود و در تیم دیگری توپ بزند. البته که یحیی علاقه زیادی به این مهاجم دارد اما قرارداد شهریار با سپاهان، کار پیوستن او به تیم سابقش را دشوار می‌کند. با این وجود کاوه و شکاری خریدهای جدید تیم هستند و اگر بنا به جدایی یک مهاجم از سپاهان باشد، آن مهاجم بدون تردید مغانلو خواهد بود.

شهاب   و   مهدی؛   خط حمله   خالی   یحیی

پرسپولیس در پایان فصل گذشته، چهار مهاجم مرکزی داشت. عیسی آل‌کثیر، لیاندرو پریرا، شیخ دیاباته و مهدی عبدی. از این جمع فقط عبدی هنوز برای سرخ‌ها بازی می‌کند. شهاب زاهدی نیز به این تیم اضافه شده و پرسپولیس در وضعیت فعلی فقط دو مهاجم نوک دارد. مرور گذشته نیز نشان می‌دهد که گل‌محمدی علاقه زیادی به سبک بازی مهدی عبدی ندارد. در نتیجه قرمزها در ادامه نقل و انتقالات حتما به یک خرید دیگر در نوک حمله نیاز دارند. نیازی که شاید با خرید یک مهره خارجی برطرف شود.

نقطه   پایان   یک   داستان   عجیب

داستان عیسی آل‌کثیر و باشگاه پرسپولیس، حالا به شکل عجیبی به پایان خودش رسیده است. عیسی کارش را با قرمزها در آسیا شروع کرد، گل رسیدن تیم به فینال غرب آسیا را هم زد اما با یک شادی جنجالی، همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. او برای 6 ماه محروم بود و سپس دوباره به اردوی تیم برگشت. زدن یک گل سه امتیازی در دربی هم تجربه دلچسبی برای این بازیکن بود. آل‌کثیر این بار هم مصدوم شد و با تاخیر در جراحی، زمان خیلی زیادی را از دست داد اما دوباره برگشت و باز هم با درخشیدن در دربی، کلید قهرمانی پرسپولیس را از جیب‌هایش خارج کرد. رفتن به سپاهان اما برای همیشه به این داستان پایان داده است.