ترابی، سفینه نجات!

بازی پیکان و پرسپولیس هم سرانجام با همه حواشی و ماجراهایش به پایان رسید. حتی تا چند ساعت قبل از بازی هم معلوم نبود دقیقا چه اتفاقی رخ می‌دهد و بازی در کدام استادیوم برگزار می‌شود اما قرمزها این بازی خارج از خانه را در خانه پشت سر گذاشتند و هفته بیست و هشتم لیگ برتر را هم با صدرنشینی به پایان رساندند. حالا پرسپولیس با تیم سوم جدول چهار امتیاز اختلاف دارد و اگر برنده دیدار بعدی روبه‌روی گل‌گهر باشد، عملا استقلال را از کورس قهرمانی خارج خواهد کرد. رقابت این تیم با سپاهان اما همچنان بسیار نزدیک و فشرده است.

آریا رهنورد

 

شکست با سرِ بالا

خیلی از رقبای پرسپولیس انتظار داشتند پیکان در این مسابقه از قرمزها امتیاز بگیرد. شاید این انتظار کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسید. چراکه پرسپولیس صدرنشین پرمهره لیگ برتر است و در این بازی هم روبه‌روی هوادارانش به میدان می‌رفت. با این وجود، پیکان نمایش بسیار خوبی مقابل پرسپولیس داشت و جنگندگی زیادی از خودش نشان داد. تیم مجتبی حسینی در هر دو نیمه چند ضدحمله عالی هم زد اما مشکل نداشتن بازیکن تمام‌کننده، موضوعی است که این تیم را به شدت آزار می‌دهد. با تمیروف و ابراهیم صالحی، نمی‌توان موقعیت‌های نصفه و نیمه را به گل تبدیل کرد. پیکان فشار زیادی را در این بازی تحمل کرد و سرانجام تنها با یک پنالتی، بازی را باخت. آنها بازنده‌های سربلند آزادی بودند. این فشارها البته برای پیکان در همین نقطه تمام نمی‌شود. این تیم هفته آینده باید روبه‌روی یکی دیگر از مدعیان قهرمانی قرار بگیرد و با سپاهان مسابقه بدهد.

بازگشت با کاپیتان

بین تعویض‌هایی که یحیی در نبرد با پیکان انجام داد، ورود امید عالیشاه به زمین یک تمایز بزرگ برای این تیم ایجاد کرد. سعید صادقی به شدت خسته به نظر می‌رسید و امید از لحظه ورود به زمین، تحرک زیادی به سمت راست خط هافبک تیم داد. او سانترهای باکیفیتی هم داشت و سرانجام یکی از این سانترها، به یک پنالتی برای تیم ختم شد. عالیشاه نشان داد که شخصیت کاپیتانی تیمی مثل پرسپولیس را دارد. او در دو بازی حساس اخیر روبه‌روی استقلال و گل گهر، 180 دقیقه روی نیمکت بود اما پشت چشم نازک نکرد، بهانه نگرفت، سروصدا راه نینداخت و متمرکز ماند تا در لحظه‌های حساس و سرنوشت‌ساز بازی پیکان به کار تیمش بیاید. در همه این سال‌ها هر وقت پرسپولیس جام گرفته، سیدجلال حسینی جام را بالا برده است. امید فصل گذشته کاپیتان اول سرخ‌ها بود که جامی برای این تیم به دست نیامد. حالا اگر این تیم قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شود، جام روی دست‌های امید عالیشاه بالا خواهد رفت. این لحظه بسیار مهمی برای ستاره شماره دو قرمزها خواهد بود. بازیکنی که 9 سال قبل در قامت یک ستاره جوان به تیم علی دایی ملحق شد و پس از آن، دوران جذابی را در این تیم پشت سر گذاشت.

بازگشت مهدی ترابی به فرم ایده‌آل، دقیقا همان چیزی بود که پرسپولیسی‌ها به آن نیاز داشتند. مهدی روبه‌روی استقلال، یک پاس گل کلیدی برای تیمش داد، در نبرد با گل‌گهر، هم گل زد و هم پاس گل داد و برابر پیکان ضربه پنالتی تیمش را به وسط دروازه حریف کوبید

موتوری که روشن شد

بازگشت مهدی ترابی به فرم ایده‌آل، دقیقا همان چیزی بود که پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به صدر جدول و حفظ آن نیاز داشتند. مهدی روبه‌روی استقلال، یک پاس گل کلیدی برای تیمش داد. او در نبرد با گل‌گهر، هم گل زد و هم پاس گل داد و حالا برابر پیکان نیز ضربه پنالتی تیمش را به وسط دروازه حریف کوبید. پنالتی‌ زدن زیر آن فشار و در آن شرایط، بسیار سخت به نظر می‌رسید. کافی بود این ضربه خراب شود تا پرسپولیس هم این بازی را از دست بدهد و هم از شانس صدرنشینی دور شود. با این حال ترابی در این لحظات، بسیار مطمئن ظاهر شد و یک پیروزی حیاتی را برای تیمش رقم زد.

پریرا جبران کرد

شاید ورود لی‌اندرو پریرا به زمین بین دو نیمه بازی با پیکان، برای هواداران پرسپولیس کمی نگران‌کننده بود اما یحیی با بیرون بردن علی نعمتی و فرستادن وحید امیری به سمت چپ خط دفاعی، ظرفیت خط حمله تیمش را با استفاده همزمان از عیسی و پریرا در باکس، افزایش داد. پریرا قبل از این یکی از مقصران اصلی از دست رفتن صدر جدول به شمار می‌رفت و با اخراجش روبه‌روی سپاهان، تیم را به دردسر انداخته بود. همین بازیکن اما روبه‌روی پیکان یک پنالتی بسیار تاثیرگذار برای تیمش گرفت تا آن اشتباه بزرگ و آن اخراج عجیب روبه‌روی سپاهان را جبران کرده باشد.

از 15 تا 17

این، پانزدهمین هفته صدرنشینی قرمزها در رقابت‌های لیگ برتر بود. آنها بیشتر از نیمی از فصل را در صدر گذرانده‌اند اما برای قهرمانی به حفظ این صدرنشینی برای دو هفته دیگر هم نیاز دارند. اگر این اتفاق رخ بدهد، سومین قهرمانی یحیی در لیگ برتر به دست می‌آید. اتفاقی که او را با برانکو ایوانکوویچ در این باشگاه برابر خواهد کرد. این دو بازی باقی‌مانده روبه‌روی گل‌گهر و نساجی برای پرسپولیس بسیار حیاتی به نظر می‌رسد. دو نبرد تعیین‌کننده که سرنوشت این فصل پسران یحیی را مشخص خواهد کرد.