تابستان گذشته، خبر تمایل یحیی گل‌محمدی به حفظ رضا اسدی در پرسپولیس سروصدای زیادی به پا کرده بود. همان‌طور که انتظار می‌رفت، باشگاه تمایلی به این تمدید نداشت و پیشنهادی به اسدی داد که این بازیکن به سرعت آن را رد کند. در حقیقت آنها به دنبال این بودند که اسدی هرچه زودتر به سراغ تیم دیگری برود. با این حال یحیی انگار چیزی در این بازیکن دیده بود که نمی‌خواست او را از دست بدهد.

سرنوشت هافبک میانی ناموفق پرسپولیس، ظرف یک سال کاملا عوض شد. قربان بردی‌اف تشخیص داد که او را کمی جلوتر ببرد و از اسدی به عنوان یک هافبک هجومی بازی بگیرد. پاکو خمز پا را فراتر گذاشت و اسدی را در خط حمله تیمش به بازی گرفت. نقشه‌ای که جواب داد تا او یکی از بهترین گلزنان فصل فوتبال ایران لقب بگیرد. با این حال قرارداد یک‌ساله این ستاره با تراکتور به پایان رسیده و او هنوز مقصد بعدی‌اش را انتخاب نکرده است.

گفته می‌شود در فهرست یحیی برای قرمزها در فصل جدید، نام اسدی هم دیده می‌شود و این بار دیگر مدیران پرسپولیس نمی‌توانند یک پیشنهاد ضعیف به او ارائه کنند. اسدی مورد توجه استقلال و چند باشگاه دیگر هم هست اما خودش هم علاقه زیادی دارد تا به پرسپولیس برگردد و تجربه ناموفق قبلی را به فراموشی بسپارد. این انتقال اما ریسک بالایی خواهد داشت.

اگر رضا به پرسپولیس برود و دوباره در این تیم جواب ندهد، یحیی با انتقادهایی سفت و سخت روبه‌رو خواهد شد. چراکه اسدی قبلا یک تجربه بد در باشگاه پرسپولیس داشته است. خود این بازیکن نیز در جمع قرمزها بیشتر از همیشه زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت. با این حال تجربه نشان می‌دهد که چنین ریسک‌هایی برای پرسپولیس موفقیت‌آمیز بوده‌اند. فصل گذشته یحیی تصمیم گرفت با عیسی آل‌کثیر قرارداد امضا کند. بازیکنی که برای مدت زیادی دور از فوتبال بود و با فاصله‌ای بعید از فوتبال باشگاهی، در زادگاهش تمرین می‌کرد.  عیسی روزهای سختی را دور از فوتبال گذرانده بود و بعضی از اطرافیان یحیی، مدام تکرار می‌کردند که این بازیکن شانسی برای بازگشت به فرم خوب ندارد. گل‌محمدی اما این بازیکن را جذب کرد و همین ستاره یکی از کلیدی‌ترین گل‌های فصل را برای پرسپولیس به ثمر رساند. حالا اصلا بعید نیست که یحیی ریسک دیگری انجام بدهد و با بازیکنانی قرارداد ببندد که قبلا در پرسپولیس موفق نبود‌ه‌اند.

رضا با لباس شماره هشت در خط میانی سرخ‌ها به خواسته‌هایش نرسید اما شاید یک شماره جدید و یک پست جدید، همه چیز را را در مورد او عوض کند. به نظر می‌رسد این بار یحیی او را برای خط حمله تیمش در نظر دارد. یک بازیکن تنومند که هم روی هوا خطرناک به نظر می‌رسد و هم می‌تواند آمار گلزنی خوبی در این تیم داشته باشد.  فعلا همه چیز به مذاکره‌های پرسپولیس و اسدی بستگی دارد اما یحیی فعلا به شکل جدی پای این بازیکن ایستاده و او را برای تیمش می‌خواهد. به نظر می‌رسد تنور نقل و انتقالات پرسپولیسی‌ها با بازگشت یک بازیکن سابق، داغ خواهد شد.