آریا رهنورد

پیراهن شماره 10، یکی از مهم‌ترین شماره لباس‌هایی است که در هر تیم وجود دارد. این شماره معمولا به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان هر تیم می‌رسد که غالبا یک بازیکن هجومی و اثرگذار باشد. در لیگ بیستم اما این پیراهن را در پرسپولیس به یک هافبک تدافعی داده‌اند و میلاد سرلک فصل را با این شماره شروع کرده است. این لباس زمانی بر تن ستاره‌های بزرگی مثل دایی و کاویانپور بوده و پیش از آن به چهره‌های افسانه‌ای مثل همایون بهزادی و صفر ایرانپارک سپرده شده بود اما در این چند فصل، اوضاع این شماره در پرسپولیس اصلا قابل دفاع نبوده است. باید منتظر ماند و دید که آیا سرلک می‌تواند پس از مدت‌ها پرسپولیس را صاحب یک شماره 10 ایده‌آل کند، یا اینکه این اتفاق باز هم رخ نخواهد داد.

آنتونی استوکس

آخرین بازیکنی که قبل از میلاد سرلک پیراهن شماره 10 پرسپولیس را به تن داشته، یک شبح بوده است! آنتونی استوکس تنها در چند مسابقه با پیراهن پرسپولیس ظاهر شد و بدون آن‌که گل بزند یا پاس گل بدهد، به بهانه مرخصی ایران را ترک کرد و دیگر هم به این باشگاه برنگشت. جذب بازیکنی که همه می‌دانستند چه سابقه انضباطی فاجعه‌باری دارد، یک اشتباه بزرگ استراتژیک از سوی محمدحسن انصاری‌فرد به شمار می‌رفت. همان‌طور که تصور می‌شد، استوکس در پرسپولیس دوام نیاورد و این پیراهن هم خیلی زود دوباره خالی شد. استوکس قبل از قرمزها، همین کار را با تراکتورسازی هم کرده بود اما حداقل یک فصل خوب در باشگاه تبریزی داشت.

مهدی شریفی

زمانی یکی از آماده‌ترین و بااستعدادترین مهره‌های فوتبال ایران بود و انتظار می‌رفت حتی از سردار آزمون هم بهتر شود اما مهدی مسیر موفقیت‌آمیزی را طی نکرد. شاید هواداران پرسپولیس در دوران اوج شریفی، از خبر جذب او هیجان‌زده می‌شدند اما مهدی در وضعیتی به جمع قرمزها رفت که از آخرین بازی درخشانش در فوتبال ایران زمان زیادی سپری شده بود. برانکو ایوانکوویچ بیشتر او را به عنوان یک وینگر قبول داشت و البته فرصت زیادی برای بازی در اختیار این بازیکن قرار نمی‌داد. او از سوی کالدرون در فهرست مازاد تیم قرار گرفت و پرسپولیس را به مقصد لیگ آذربایجان ترک کرد. شماره 10 سابق پرسپولیسی‌ها، فصل جدید را در باشگاه پیکان کلید خواهد زد.

فرشاد احمدزاده

قبل از درخشیدن در باشگاه تراکتور، فرشاد یکی از استعدادهای جوان پرسپولیس به شمار می‌رفت. او دوباره به باشگاه برگشت و این بار در یک تصمیم غیرمنتظره، پیراهن شماره 10 تیم برانکو را تحویل گرفت. فرشاد در شروع دوران بازی در پرسپولیس، عملکرد خوبی داشت و در لیگ پانزدهم، به یکی از بهترین مهره‌های باشگاه تبدیل شد اما به مرور زمان به خاطر برخی رفتارها، جایگاهش را در این باشگاه از دست داد. او که در چند مقطع با هواداران پرسپولیس به مشکل خورده بود، سرانجام باشگاه را به مقصد لهستان ترک کرد و زمانی هم که برگشت، دیگر نتوانست پیراهن شماره 10 را تحویل بگیرد. فرشاد این بار تنها به اندازه یک نیم‌فصل در پرسپولیس دوام آورد و سپس به فولاد خوزستان ملحق شد.

رضا نوروزی

متخصص گل‌زنی به استقلال در لیگ برتر، امیدوار بود یک فصل رویایی را با پرسپولیس پشت سر بگذارد اما مصدومیت زودهنگام درست بعد از اولین گل رضا نوروزی برای باشگاه به سراغش آمد. او هنوز هم رکورددار گل‌زنی در یک فصل از لیگ برتر به شمار می‌رود اما اصلا نمی‌تواند ادعا کند که در پرسپولیس، موفق بوده است. رضا به خاطر گل‌هایی که به استقلال زده، همچنان در بین پرسپولیسی‌ها محبوب است اما این محبوبیت هیچ ارتباطی به دوران حضور این مهاجم در باشگاه پرسپولیس ندارد.

غلامرضا رضایی

مهم‌ترین تخصص غلامرضا رضایی در فوتبال ایران، حرکت دادن توپ به طرف نقطه کرنر بود! این بازیکن البته شروع بدی در پرسپولیس نداشت اما هرچه زمان گذشت، بیشتر و بیشتر از بازیکن ایده‌آل هواداران به یک فوتبالیست کاملا معمولی تبدیل شد. غلام در بخشی از بدترین سال‌های پرسپولیس در همه ادوار لیگ بازیکن این تیم بود و حالا هواداران باشگاه خاطره چندان خوبی از این فوتبالیست ندارند. او در زمان ملحق شدن به پرسپولیس فوتبالیست جذابی به نظر می‌رسید اما تماشای بازی‌اش در لباس این باشگاه در مجموع اصلا اتفاق جذابی به شمار نمی‌رفت. پس از دوران حضور در پرسپولیس هم دیگر اوضاع برای رضایی هرگز خوب پیش نرفت.

میثم بائو

اگر علیرضا نیکبخت را آخرین شماره 10 درجه یک پرسپولیس بدانیم، میثم بائو اولین شماره 10 باشگاه بود که به هیچ وجه انتظارات را برآورده نکرد. او که زمانی سابقه بازی در باشگاه استقلال را هم داشت، به پرسپولیس کرانچار ملحق شد و در این تیم، ناامیدکننده نشان داد. بائو هرگز بازیکنی در قواره‌های باشگاه پرسپولیس نبود و نمی‌توانست کارهای بزرگی در این باشگاه انجام بدهد. میثم در پست هافبک هجومی برای این تیم به میدان می‌رفت و در مجموع عملکرد ضعیفی داشت و خیلی زود هم در مسیر جدایی از باشگاه پرسپولیس قرار گرفت.