دکتر و نسخه خودکشی!

سیاوش یزدانی دقیقا چه زمانی در فوتبال ایران شناخته شد؟ به نظر می‌آید مبدا شهرت او، حرف‌هایی بود که بدون توجه به دوربین‌ها در جریان بازی با پرسپولیس، علیه شجاع خلیل‌زاده به زبان آورد. او تقریبا همیشه همین‌طور بوده است. حواس‌پرت و بی‌توجه به اصول حرفه‌ای بازی فوتبال. حالا سرمربی استقلال تصمیم گرفته او را از تیمش کنار بگذارد و حتی اجازه تمرین به سیاوش ندهد. ساپینتو احساس می‌کند که اگر به دوران حضور یزدانی در تیم پایان ندهد، دوران خودش روی نیمکت باشگاه تمام خواهد شد!

آریا طاری

 

سرباز و خشاب پر

تا قبل از سرباز شدن سیاوش یزدانی، همه چیز در استقلال برای این بازیکن خوب پیش می‌رفت. او به همراه مرادمند، زوج دفاعی استقلال را شکل داده بودند و این تیم را در مسیر قهرمانی لیگ برتر به جلو می‌بردند. فرهاد هم کاملا از این مدافع راضی بود و عادت داشت در کنار زمین او را دکتر صدا بزند. داستان دکتر و استقلال اما وارد یک پیچ خطرناک شد. سازمان نظام وظیفه، این بازیکن را فراخواند و او ناگهان چاره‌ای به جز ترک استقلال نداشت. به محض سرباز شدن، سیاوش تقریبا علیه همه مصاحبه کرد. از آجورلو تا فرهاد، هیچ‌کس از تیغ تیز مصاحبه‌های او در امان نبود. همین بازیکن اما مدت کوتاهی بعد، در جشن قهرمانی تیم شرکت کرد و دوباره با فرهاد و آجورلو روبه‌رو شد. شاید اگر او در این دوران کمی سیاست به خرج می‌داد و کمی آرامش‌اش را حفظ می‌کرد، روزهای به مراتب بهتری را پشت سر می‌گذاشت. درست مثل مرادمند که اتفاقا همزمان با او سرباز شد اما حالا بازیکن مهمی برای استقلال به شمار می‌رود.

نمایش بسیار ضعیف سیاوش یزدانی در تبریز، صدای هوادارها را درآورد. او در جریان این نبرد دشوار، روی دریافت هر دو گل تیم مقصر بود اما مثل همیشه به سرعت جوش آورد و جواب تندی به انتقادها داد

مفتخر به کم‌کاری!

اشتباه بزرگ و نابخشودنی سیاوش یزدانی، انجام یک مصاحبه تند و تیز علیه محمود فکری بود. آجورلو بر طبق وعده‌اش، خیلی زود به دوران سربازی سیاوش پایان داد و او را به تیم برگرداند. این بازیکن اما دوست نداشت که برای محمود فکری به میدان برود و حتی تمرین‌های استقلال را نیز در مقطعی از میانه راه ترک می‌کرد. وقتی این جملات از سوی خود او مطرح شدند، استقلالی‌ها در اوج عصبانیت قرار گرفتند. اینکه بازیکنی به کم‌کاری افتخار کند، اصلا پذیرفتنی نیست. سیاوش نمی‌دانست که با این جمله‌ها، خودش را در مظان یک اتهام همیشگی قرار می‌دهد. در حقیقت از کجا معلوم که او در تیم مربیان دیگر نیز کم کاری نمی‌کند؟ از این گذشته، محمود فکری شاید مربی موفقی در استقلال نبوده باشد اما بدون شک، یکی از شناسنامه‌های استقلال است. مردی که بازی‌های زیادی با بازوبند کاپیتان تیم انجام داده و ایستادن روبه‌روی او، اصلا برای هواداران باشگاه خوشایند نیست.

مفتش جشن تولد

آیا آن مصاحبه، آخرین گاف سیاوش بود؟ نه. قطعا نه. او همین فصل در اینستاگرام به جشن تولد ریکاردو ساپینتو گیر داد و از بازیکنان برای برگزاری چنین جشنی انتقاد کرد. خبر این انتقاد به گوش مربی پرتغالی هم رسید و اتفاقا او را عصبانی کرد. ریکاردو متعجب بود که چطور یک بازیکن به خودش اجازه می‌دهد چنین حرفی به زبان بیاورد. او سیاوش را از تیم کنار گذاشت اما با وساطت مدیران باشگاه، دوباره راضی به استفاده از این مدافع شد. مصدومیت مرادمند هم مدتی بعد، سیاوش را به ترکیب اصلی استقلال رساند. این ماجرا اما بحران تازه‌ای را برای این بازیکن در تیم کلید زد.

شما هوادار نیستید

نمایش بسیار ضعیف سیاوش یزدانی در تبریز، صدای هوادارها را درآورد. او در جریان این نبرد دشوار، روی دریافت هر دو گل تیم مقصر بود. چراکه قنبری هر بار با عبور کردن از او به دروازه حریف نزدیک شد. این نمایش، کفر استقلالی‌ها را درآورد و هواداران این باشگاه در مواجهه با سیاوش در تمرین‌های بعدی، از او انتقاد کردند. یزدانی اما مثل همیشه به سرعت جوش آورد و جواب تندی به انتقادها داد. شاید اگر او در این مقطع کمی بهتر رفتار می‌کرد، همه چیز عوض می‌شد اما بازیکنی که خودش در زمین مسابقه مرتکب اشتباه شده بود، حالا بیرون از زمین اشتباه بزرگ دیگری نیز انجام داد.

آخرین خطای سیاوش

سیاوش یزدانی در اصفهان هم مرتکب اشتباه شد و در آخرین ثانیه‌ها به شهریار مغانلو پنالتی داد. این پنالتی در وضعیتی رقم خورد که شهریار حتی رو به دروازه نبود و موقعیت مسلم شوت‌زنی نداشت. ساپینتو نیز در واکنش به این اتقاق، سیاوش را از تیمش کنار گذاشت و به او اجازه نداد با تیم تمرین کند. اساسا وقتی با افتخار از کم‌کاری برای یک مربی صحبت می‌کنی، این برچسب همیشه برایت باقی می‌ماند و آن‌وقت دیگر راهی برای فرار از این ماجرا نخواهی داشت. حالا یزدانی دوباره با این اتهام روبه‌رو شده و سرمربی تیم اصلا دل خوشی از این بازیکن ندارد. شاید سیاوش در بازار چند مشتری دست به نقد داشته باشد اما بعید است مربیان دیگر نیز علاقه چندانی به جذب این بازیکن نشان بدهند. کسی که می‌توانست بهترین روزهای فوتبالش را در استقلال سپری کند، حالا در بین همه ارکان این باشگاه چهره‌ای دوست‌نداشتنی به شمار می‌‌رود.