ظاهرا نفت مسجدسلیمان تصمیم دارد یک‌تنه همه میانگین‌های این فصل لیگ برتر را بالا ببرد. آنها تاثیر چشمگیری روی میانگین گلزنی این فصل داشته‌اند و حالا میانگین استفاده از مربیان در طول فصل را هم افزایش داده‌اند.

نفت، لیگ را با رضا مهاجری شروع کرد. همه چیز برای آنها در ابتدا دلچسب به نظر می‌رسید. زردها هم خوب بازی می‌کردند و هم خوب امتیاز می‌گرفتند. از یک جایی به بعد اما همه چیز به هم ریخت و در نهایت هم این رضا مهاجری بود که به عنوان مقصر وضعیت موجود، برکنار شد.

باشگاه برای جانشینی مهاجری، یک مربی بومی را در نظر گرفت و اشکش را روی نیمکت نشاند. مردی که قبلا توانایی‌هایش را در استقلال ملاثانی به نمایش گذاشته بود. با این حال اوضاع تیم با اشکش هم متحول نشد و صبر مدیران باشگاه خیلی زود به پایان رسید.

نفت مسجدسلیمان بعد از مدت‌ها، در یک نبرد برنده شد و ملوان را در جام حذفی شکست داد اما حتی همان بازی نیز با حکم انضباطی به سود تیم حریف به پایان رسید تا همه چیز برای زردها، تیره و تار شود. حالا این باشگاه، یک انتخاب جدید انجام داده و رضا عنایتی را در قامت سرمربی روی نیمکت نشانده است. چهره‌ای که بعد از جدایی از هوادار در تابستان، گزینه چند باشگاه بود و حالا بالاخره به لیگ برتر برگشته است.

صعود به لیگ برتر با هوادار، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای رضا عنایتی بود. همه آنهایی که در دوران بازی هرگز اشک ریختن رضا را ندیده بودند، در این تجربه او را در حال اشک ریختن تماشا کردند.

او توانست این تیم ناشناخته را به بالاترین سطح فوتبال ایران برساند. تیمی که در اولین فصل تحت هدایت این مربی، نتایج خوبی به دست آورد. جدایی عنایتی از هوادار، رابطه‌ای با نتایج تیم و مسائل فنی نداشت. او با برخی از مسائل مدیریتی به مشکل خورده بود و به همین خاطر ترجیح داد این تیم را ترک کند.

همان روزها، زمزمه‌های پیوستن این مربی به استقلال به گوش می‌رسید. او حتی با آجورلو نیز مذاکره کرد اما به گفته خودش برخی فشارهای بیرونی، مانع از رقم خوردن این اتفاق شد. کمی بعد در ماجرایی که شاید خیلی‌ها از آن بی‌خبر باشند، عنایتی گزینه دستیاری قلعه‌نویی در تیم ملی ایران نیز شد. با این حال این اتفاق نیز رخ نداد تا دوران دوری او از لیگ کمی طولانی شود.

حالا اما این مربی دوباره به بالاترین سطح فوتبال ایران برگشته و یک ماموریت بسیار سخت را پذیرفته است. حفظ نفت مسجدسلیمان در لیگ، بسیار دشوار به نظر می‌رسد. با این حال آنها نفرات جوان خوبی دارند که شاید بتوانند در جهتی متفاوت قدم بردارند. بازگشت هوادارها نیز بدون شک یک برگ برنده مهم برای این تیم خواهد بود.

اگر عنایتی بتواند نفت را در لیگ برتر حفظ کند، اعتبار مهمی برای خودش خریده است. در این صورت شاید دیگر نیمکت تیمی مثل استقلال برای او اصلا دور از دسترس نباشد. این یک تجربه بسیار مهم برای چهره جوان نیمکت نفت مسجدسلیمان خواهد بود.