ریکاردو در میدان مین!

سرمربی استقلال این روزها شرایط چندان خوبی ندارد و این موضوع به سادگی از نوع رفتارش نیز مشخص است. او فشار زیادی را تحمل می‌کند و اساسا از زمان جدایی مدیران سابق باشگاه، اطمینان همیشگی‌اش را به داشتن یک آینده طولانی در استقلال از دست داده است. شکست روبه‌روی تراکتور، حتی زمزمه‌های برکناری او را نیز جدی کرد اما ریکاردو هنوز سرمربی استقلال است و همچنان شانس کنار زدن بدشانسی‌ها را دارد. او در جام حذفی و لیگ برتر، دو بازی سرنوشت‌ساز برگزار خواهد کرد. دو بازی که برای آینده کاری او در فوتبال ایران حیاتی به نظر می‌رسند.

آریا طاری

 

«فعلا» جایی نمی‌رود

سرمربی استقلال فعلا جایی نمی‌رود اما باید به قید «فعلا» در این جمله دقت کرد. برخلاف شایعه‌ها، او برکنار نشده و به دنبال فسخ قرارداد هم نرفته اما هیچ چیز قابل پیش‌بینی به نظر نمی‌رسد و اصلا بعید نیست باشگاه به همکاری با این مربی پایان بدهد. ظاهرا بعد از جدایی آجورلو، ساپینتو به دنبال ترک باشگاه بوده اما تصمیم گرفته در استقلال بماند و برای جایگاهش مبارزه کند. با این وجود جنس رابطه او با مدیران فعلی استقلال، چندان خوب نیست و تصور می‌شود علی فتح‌ا...زاده نیز علاقه زیادی ندارد که با سرمربی انتخاب شده توسط آجورلو به کار ادامه بدهد. از بیرون این‌طور به نظر می‌رسد که پروژه «کالدرون دوم» در فوتبال ایران جریان دارد. کالدرون نیز با بی‌مهری‌های زیادی از سوی باشگاه روبه‌رو شد و با وجود نتایج نسبتا خوب، از پرسپولیس رفت. شاید مدیران استقلال نیز قصد دارند ساپینتو را به این مرحله برسانند. به هر حال او در بین بازیکنان، هواداران و مدیران باشگاه دیگر جایگاه مستحکم سابقش را ندارد.

سرمربی استقلال فعلا جایی نمی‌رود اما باید به قید «فعلا» در این جمله دقت کرد. برخلاف شایعه‌ها، او برکنار نشده و به دنبال فسخ قرارداد هم نرفته اما هیچ چیز قابل پیش‌بینی به نظر نمی‌رسد و اصلا بعید نیست باشگاه به همکاری با این مربی پایان بدهد

عصبانی از همه!

به نظر می‌رسد ساپینتو این روزها از زمین و زمان عصبانی است. او تقریبا همیشه به داوری معترض بوده و در نبرد با تراکتور نیز اگر در کنار زمین حضور داشت، به شدت علیه داور مسابقه موضع می‌گرفت و اعتراضش را به نمایش می‌گذاشت. او از مدیران باشگاه نیز عصبانی به نظر می‌رسد. چراکه ظاهرا اتاق مدنظرش در کمپ حجازی را برای خودشان برداشته‌اند و در این اتاق را هم قفل کرده‌اند! بین مربی و مدیران استقلال رابطه چندان خوبی وجود ندارد. این مربی حتی از ستاره گلزن تیمش یعنی محمد محبی نیز عصبانی شده است. چراکه ظاهرا محبی قبل از بازی با تراکتور احساس درد و مصدومیت داشته اما مساله را با سرمربی تیم در میان نگذاشته و به زمین مسابقه رفته است. بدون شک اگر محبی چنین مساله‌ای را به ساپینتو می‌گفت، این مربی او را در لیگ استراحت می‌داد تا در مسابقه حساس جام حذفی به مشکل نخورد اما حالا محبی غایب این دیدار سخت و تعیین‌کننده خواهد بود. در ردیف دلایل عصبانیت ساپینتو در استقلال، باید مترجم استقلال را نیز قرار بدهیم. مردی که سرمربی تیم در چند نوبت به او اعتراض کرده و در حقیقت او را بیان‌کننده اوامر مدیران باشگاه

دانسته است!

ریشه‌ای برای تردیدها

اما سوال بزرگ اینجاست که اساسا این تردیدها از کجا می‌آیند؟ چرا نسبت به شروع فصل اعتماد کمتری به ساپینتو وجود دارد. دلیل این اتفاق را باید در درجه اول در نتایج استقلال جست‌وجو کرد. آبی‌ها با این مربی خوب نتیجه نگرفته‌اند. تیم قهرمان فصل گذشته حالا با قهرمان نیم‌فصل به اندازه پنج امتیاز فاصله دارد و این فاصله اصلا خوشایند به نظر نمی‌رسد.

استقلال در نبردهای بزرگ با پرسپولیس، تراکتور و فولاد نیز به برتری دست پیدا نکرده و چند بازی را نیز به لطف پنالتی‌های لحظه آخری برده است. مساله مهم دیگر، تعارضی است که بین شعارهای اول فصل ساپینتو و سبک بازی تیم این مربی وجود دارد. او در همان شروع فصل، تاکید داشت که تیم فرهاد مجیدی اصلا فوتبال بازی نکرده و هواداران باشگاه استقلال جذاب و هجومی را در این فصل خواهند دید. تیم ساپینتو اما به هیچ وجه یک تیم جذاب و سرگرم‌کننده در این فصل نبوده و هواداران باشگاه را اصلا به وجد نیاورده است.

ریکاردو و میدان مین

سایپنتو این روزها در میدان مینی راه می‌رود که خودش با دست خودش ساخته است. حالا همه چیز برای او به یک مسیر سخت و هیجان‌انگیز در دو بازی بعدی بستگی خواهد داشت. اولین ماموریت مهم او در بازی انتقامی با تراکتور خمز رقم می‌خورد. یک بازی مرگ و زندگی که فقط یک تیم در پایان آن در جدول مسابقه‌ها باقی خواهد ماند. ساپینتو در صورت بردن این بازی، همه چیز را تغییر می‌دهد اما اگر بازنده باشد، شاید به سرعت از کار در این باشگاه برکنار شود.

اگر ساپینتو از این مرحله به سلامتی عبور کند، حریف بعدی او و تیمش سپاهان خواهد بود. در حقیقت او در این دو نبرد به مصاف تنها تیم‌هایی می‌رود که در این فصل شکستش داده‌اند. این مربی هنوز می‌تواند آتش را به گلستان تبدیل کند اما راهی به جز نتیجه گرفتن در این دو بازی برای این کار وجود ندارد.