این فصل، اتفاق تلخ برای فوتبال خوزستان کم نداشت. نفت مسجدسلیمان سقوط کرد، فولاد هم درگیر آن ماجراهای عجیب شد و در آسیا نتیجه نگرفت. با این حال نیمه پر لیوان خوزستان در این فصل، دو اتفاق بود که به فاصله چند روز رخ داد.

ماندن نفت آبادان در لیگ به شکلی معجزه‌آسا و حالا صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر در ماراتن جذاب لیگ یک. ماجرایی که موجب می‌شود سهمیه خوزستانی‌ها در رقابت‌های این فصل لیگ برتر، تفاوتی با فصل قبل نداشته باشد. استقلال خوزستان در رقابت نزدیک با فجر و سایپا، کار سختی برای رسیدن به رقابت‌های لیگ برتر داشت. آنها بعد از تساوی دو هفته قبل روبه‌روی چادرملو، برای صعود باید هر دو بازی باقی‌مانده را

می‌بردند. شاگردان پورموسوی ابتدا از سد خوشه طلایی گذشتند و سپس با زدن پنج گل به آرمان گهر، بازگشت به سطح اول فوتبال ایران را جشن گرفتند.

جو استادیوم غدیر در روز بازگشت استقلال خوزستان، معرکه به نظر می‌رسید. جالب اینکه هواداران فولاد و نفت آبادان نیز برای حمایت از این تیم به ورزشگاه آمده بودند. حتی عبدا... ویسی نیز بعد از بقای تاریخی نفت، روی سکوها دیده می‌شد تا صعود استقلال خوزستان را جشن بگیرد. حالا استقلال خوزستان بعد از شمس آذر قزوین، دومین و آخرین تیم صعودکننده به لیگ برتر از رقابت‌های لیگ یک به حساب می‌آید.

شاید تا اواسط فصل، کم‌تر تیمی برای استقلال خوزستان شانس صعود قائل بود اما آنها به خوبی جنگیدند و سزاوار قرار گرفتن در این رده بودند. در ترکیب استقلال خوزستان در این فصل، چهره‌هایی دیده می‌شدند که در سال‌های گذشته در تیم‌های جنوبی فوتبال ایران درخشیده بودند.

استقلال خوزستان ترکیبی از ستاره‌های جوان و مهره‌هایی با تجربه بازی در لیگ برتر بود. حسن پورحمیدی که برادرش یکی از مهم‌ترین ستاره‌های این فصل به شمار می‌رفت، روی خط دروازه استقلال خوزستان بازگشت به لیگ برتر را تجربه کرد. نفراتی مثل ایمان رازانی، علی هلیچی، حمید گلزاری، بهروز بارانی و رضا نبی‌زاده، بخشی از مهره‌های کلیدی این فصل استقلال خوزستان بودند. آنها همچنین پدیده‌ای به اسم فلاح دارم را نیز در اختیار داشتند که شاید مهدی قایدی بعدی فوتبال ایران باشد.

هفت سال قبل، استقلال خوزستان با سرمربیگری عبدا... ویسی و سیروس پورموسوی، قهرمان لیگ برتر ایران شد. جام شگفت‌انگیزی که موجب شد خیلی‌ها به این تیم لقب لسترسیتی ایران را بدهند.

حالا درست در همان فصلی که لسترسیتی در حال سقوط از لیگ برتر انگلیس است، سیروس پورموسوی و تیمش استقلال خوزستان را لیگ برتری کرده‌اند و ویسی از روی سکوها مشغول تشویق این تیم بوده است. البته که برخلاف لستر، قهرمانی لیگ عایدی مالی زیادی برای استقلال خوزستان نداشت. در آسیا هم خبری برای این باشگاه نبود. استقلال خوزستان اما با وجود سال‌های سختی که پشت سر گذاشته بود، دوباره برگشت تا حرف‌های تازه‌ای برای گفتن در فوتبال ایران داشته باشد.

خوزستان، معدن استعدادهای فوتبالی است و حیف بود که با حذف نفت مسجدسلیمان، نقش این تیم در جغرافیای لیگ برتر ایران کمرنگ شود. آنها دوباره برگشته‌اند و شاید دوباره دست به یک شگفتی بزرگ در لیگ برتر بزنند.