یکشنبه جادویی با پسر دوشنبه!

تنها چیزی که در نبرد این هفته تراکتور و پرسپولیس توی ذوق می‌زد، جای خالی تماشاگرها بود. با این حال هر دو تیم فوتبال بسیار خوبی بازی کردند و رویارویی یحیی و خمس با پنج گل، لحظات نابی از فوتبال ساخت. بازی‌های پرسپولیس این اواخر نبردهای پرگل و جذابی شده‌اند و تیم پاکو هم هرگز یک تیم دفاعی نبوده است. در نهایت این پرسپولیسی‌ها بودند که همه امتیازهای بازی را از آن خودشان کردند اما چیزی نمانده بود برد تبریز، از دست آنها لیز بخورد و به راحتی از دست برود. نکته عجیب در شروع این بازی، مصدومیت چند بازیکن درست قبل از مسابقه بود. اتفاقی که نفراتی مثل گولسیانی، سرلک و اخباری را از ترکیب دو تیم خارج کرد.

آریا رهنورد

 

 محمدمهدی، زوج ویرانگر

به نظر می‌رسید نیمکت‌نشینی عیسی آل‌کثیر و استفاده از تک مهاجم در این بازی تصمیم درستی از سوی یحیی بود. او با این کار آزادی عمل بیشتری به هافبک‌ها داد و از ترابی و عمری در دو سمت استفاده کرد. دو بازیکنی که روبه‌روی تراکتور بسیار آماده به نظر می‌رسیدند. عمری که پدیده این فصل لیگ برتر بوده، با یک شوت تماشایی روی پاس عالی مهدی ترابی، گل اول بازی را زد. این بازیکن روی صحنه گل دوم نیز عالی ظاهر شد و با حرکات فریبنده بدنش، دفاع حریف را کاملا محو کرد. او یک پاس عالی به ترابی داد و مهدی موفق شد برای دومین هفته متوالی در لیگ برتر گلزنی کند. این دو نفر البته در نیمه دوم چندان خوب نبودند و هر دو هم تعویض شدند اما نمایش آنها در نیمه اول، کاملا بی‌نقص به نظر می‌رسید.

رودست خمس به یحیی

از زمان روی کار آمدن خمس در تراکتور، این تیم هرگز در خانه نباخته بود. این رکورد اما سرانجام خراب شد. با این حال تراکتور توانست با پاکو، رکورد دیگرش را حفظ کند. این تیم با خمس در نیمه‌های دوم شکست نخورده است. آنها ظاهرا متخصص نیمه مربیان هستند. این بار هم پاکو در نیمه دوم بازی برنده شد. هرچند که نمایش ضعیف نیمه اول، کاری کرد تا تیم او در نهایت فرصت امتیاز گرفتن از این جدال را از دست بدهد.

رضا و رضا در صدر

در روز کم‌فروغ رضا اسدی، محمد عباس‌زاده انگیزه زیادی برای درخشیدن در ترکیب تراکتور داشت. او روبه‌روی تیم سابقش نیمکت‌نشین بود اما در نیمه دوم به زمین اضافه شد و با یک ضربه سر تماشایی، اختلاف دو تیم را کم کرد. عباس‌زاده در یکی از بهترین نمایش‌های این فصلش، برای تراکتور پنالتی گرفت و موفق شد این پنالتی را هم به گل تبدیل کند. او یکی از آن پشتک‌های معروفش را هم زد و دوباره در کنار رضا اسدی و البته شهریار مغانلو، به صدر جدول گلزنان لیگ برتر برگشت. خمس هیچ‌وقت اعتقاد زیادی به بازی عباس‌زاده نداشته اما شاید این نمایش خوب، نظر این مربی را عوض کند.

یحیی خوش‌شانس بود که تیمش در تبریز امتیاز از دست نداد. اگر آنها در این جدال امتیاز می‌دادند، این مربی با انتقادهای بسیار زیادی روبه‌رو می‌شد. چراکه به نظر می‌رسید بعد از زدن گل دوم، او تصمیم‌های خوبی برای تیمش نگرفته است

عملیات نجات گل‌محمدی

یحیی خوش‌شانس بود که تیمش در تبریز امتیاز از دست نداد. اگر آنها در این جدال امتیاز می‌دادند، این مربی با انتقادهای بسیار زیادی روبه‌رو می‌شد. چراکه به نظر می‌رسید بعد از زدن گل دوم، او تصمیم‌های خوبی برای تیمش نگرفته است. پرسپولیس از همان شروع نیمه دوم به تعویض نیاز داشت اما یحیی فقط جریان بازی را دنبال کرد و تا قبل از خوردن گل اول دست به تعویض نزد. پرسپولیس در فاصله دو گل حریف هم باید ضدحمله می‌زد و کار تراکتور را تمام می‌کرد اما خبری از ورود مهره‌های سرعتی به زمین نبود. در حقیقت یحیی بخش مهمی از این بازی را فقط تماشا کرد و خوش‌شانس بود که تیمش با گل دقایق پایانی، از یک کابوس بزرگ گریخت.

رستگاری با پسر دوشنبه

وحدت هنانوف مزد بازی‌های خوب این چند هفته را با اولین گلش برای پرسپولیس گرفت. بازیکن تاجیکی قرمزها این اواخر به مهره ثابت تیم یحیی تبدیل شده است. او جای اسماعیلی‌فر را در پست دفاع راست گرفته و اساسا با توانایی دفاعی، موجب می‌شد وحید امیری از چپ نفوذهای بیشتری انجام بدهد. حتی قبل از زدن این گل هم بازی هنانوف به چشم آمده بود اما این لحظه خاص از بازی، به او کمک کرد تا بیشتر مورد ستایش قرار بگیرد. او حالا دیگر یک مهره ثابت برای پرسپولیس است.

دعوای زشت، بازی زیبا

در مورد این بازی، همه چیز خوب بود. همه چیز به جز دعوای عجیب و غریب خبرنگار در سالن بعد از اتمام مسابقه. خبرنگارهای تبریزی که ظاهرا از شکست تیم‌شان عصبانی به نظر می‌رسیدند، تصمیم گرفتند کنفرانس دستیار یحیی را تحریم کنند اما گروهی از خبرنگارها نیز با این تصمیم مخالف بودند و در نهایت کار به درگیری کشید. خلق چنین صحنه‌هایی آن هم مقابل کمک مربی برزیلی باشگاه، در نوع خودش بسیار عجیب به نظر می‌رسید. رفتاری به شدت آماتور که این بازی حرفه‌ای را زیر سوال برد و لطمه بزرگی به اعتبار فوتبال ایران زد.