آریا طاری

از بین همه مربیانی که همکاری‌شان با باشگاه‌ها در لیگ بیست و یکم قطعی شده، 6 نفر قبلا هم در همین باشگاه‌ها سابقه مربیگری داشته‌اند. این اتفاق از یک جهت جذاب به نظر می‌رسد و آن تجربه بالای مربیان شاغل در این لیگ خواهد بود. البته یک نکته انتقادبرانگیز هم در این مورد وجود دارد و آن، چرخه خاص مربیان در فوتبال ایران است که اجازه نمی‌دهد باشگاه‌ها به سراغ اسامی جدید و متفاوت بروند. به هر حال تقریبا نیمی از مربیان این فصل، چندمین مقطع مربیگری در باشگاه فعلی‌شان را سپری می‌کنند و می‌خواهند که بهترین دوران حضور در تیم‌شان را رقم بزنند.

یحیی گل‌محمدی

سرمربی پرسپولیس حدود یک دهه قبل، دستیار مانوئل در این باشگاه بود و بعد از جدایی این مربی پرتغالی، تا پایان فصل مرد اول نیمکت سرخ‌ها شد. او در این تیم عملکرد جالب توجهی داشت و با نمایش‌های جذاب و شناور، توانست تیمش را به فینال جام حذفی برساند. شکست در آن فینال اما همه چیز را از یحیی گرفت. او از پرسپولیس رفت و در چند باشگاه دیگر مشغول به کار شد تا سرانجام دوباره به این تیم برگردد و این بار دوران کاملا متفاوتی را در این تیم پشت سر بگذارد. حالا یحیی توانسته این باشگاه را در دو فصل متوالی در لیگ برتر قهرمان کند. کاری که در دوران لیگ برتر هیچ مربی ایرانی دیگری موفق به انجامش نشده است. قبلا علی پروین  و افشین قطبی، تنها مربیان ایرانی بودند که با پرسپولیس، لیگ برتر را فتح کردند.

فرهاد مجیدی

از لیگ برتر هجدهم تا امروز، فرهاد همواره فصل را روی نیمکت استقلال تمام کرده است. او در لیگ هجدهم برای چند هفته جانشین وینفرد شفر شد و سپس جایش را به آندره‌آ استراماچونی داد. فرهاد در تعطیلات نیم‌فصل لیگ نوزدهم هم جای استراماچونی را گرفت و سپس در لیگ بیستم به عنوان جانشین محمود فکری انتخاب شد. او حالا چهارمین فصل سرمربیگری باشگاه را سپری می‌کند و این بار دیگر نباید جانشین مربی دیگری بشود. او این فصل را روی نیمکت تیم موردعلاقه‌اش آغاز می‌کند و امیدوار است پس از مدت‌ها، بتواند استقلال را به قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر برساند. فرهاد تا اینجا دو بار با استقلال به جام حذفی صعود کرده اما هنوز نتوانسته جامی با این تیم به دست بیاورد.

فراز کمالوند

مردی که توانسته بود تراکتور را به لیگ برتر بیاورد، حالا دوباره هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت. فراز در فصل گذشته برای مدتی کوتاه دستیار فرهاد مجیدی شد و سپس در هفته‌های پایانی نیمکت سایپا را تحویل گرفت. کمالوند بعد از آن تجربه‌های نه‌چندان موفق، حالا دوباره سرمربی تیمی شده که پنجره نقل و انتقالاتی‌اش همچنان بسته است و ستاره‌های زیادی هم از آن کوچ کرده‌اند. کمالوند در شروع دوران کاری در تراکتور، به هواداران این باشگاه قول داده که تیمش در پایان دومین فصل، روی سکوی اول لیگ برود و با یک برنامه مدون، در مسیر موفقیت حرکت کند. قرمزهای تبریز تا امروز هرگز نتوانسته‌اند قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را به دست بیاورند.

عبدا... ویسی

قهرمانی جام حذفی برای اولین بار در تمام تاریخ، یک موفقیت بزرگ برای فولاد بود اما باشگاه بعد از بردن این جام، در مسیر مطلوبی قرار نگرفت. آنها در درجه اول مدیرعامل موفق‌شان را از دست دادند، سپس نوبت به سرمربی این تیم رسید که از فولاد جدا شود. قدم بعدی هم جدا شدن چندین و چند ستاره از باشگاه اهوازی بود که شرایط بدی برای فولاد ساخت. این باشگاه برای فصل جدید به سراغ یک چهره آشنا در فوتبال جنوب رفت. عبدا... ویسی که زمانی بازیکن همین فولاد بود، با استقلال خوزستان سابقه قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر را داشته است. او چند فصل قبل سرمربی فولاد خوزستان شد و روی نیمکت این تیم، نتایج چندان درخشانی به دست نیاورد. ویسی که در تمام هفته‌های فصل گذشته در هیچ تیمی مشغول به کار نبود، حالا دوباره با فولاد به لیگ برتر برگشته و امیدوار است دوباره به سال‌های خوب دوران مربیگری‌اش برگردد.

رسول خطیبی

تصمیم باشگاه آلومینیوم اراک برای جذب دوباره رسول خطیبی در نوع خودش عجیب به نظر می‌رسید. البته که خود خطیبی این تیم را به لیگ برتر آورده اما همین مربی هم بوده که نیم‌فصل لیگ بیستم، ناگهان از تیم جدا شد و حتی بدون وداع، به پیشنهاد تراکتور پاسخ مثبت داد. این کار حتی موجب شکایت آلومینیوم و جریمه مالی رسول خطیبی هم شد. حالا خطیبی با وجود همه این دعواهای قانونی، دوباره سرمربی آلومینیوم شده و با مدیران این باشگاه به توافق نهایی دست پیدا کرده است.

علی کلانتری

کلانتری در دوران بازی، همواره در پیراهن برق شیراز دیده می‌شد و هیچ‌وقت برای فجر توپ نزد. در قامت یک مربی اما موفقیت‌های او روی نیمکت فجر اتفاق افتادند. این مربی که تا امروز در چند مقطع سرمربی شیرازی‌ها بود، فصل قبل سرمربی باشگاه شد و توانست فجر را به رقابت‌های لیگ برتر بیاورد. او حالا دوباره در بالاترین سطح فوتبال ایران مربیگری خواهد کرد.