هیولا در کارخانه هیولاها!

هالند در برنابئو؛ هیولایی در معدن هیولاها. پپ روبه‌روی کارلتو؛ برخورد دو ذهن زیبا. مسابقه امشب رئال و سیتی، همه چیز دارد. یک بازی بزرگ که شاید جذاب‌ترین شب فوتبالی سال را رقم بزند. یک طرف ماجرا، تیمی است که در صدر جدول بهترین لیگ دنیا دیده می‌شود و طرف دیگر، پادشاه اروپا که همین هفته جام حذفی اسپانیا را برده است. هواداران فوتبال حتی اگر طرفدار این دو تیم نباشند، برای این بازی لحظه‌شماری می‌کنند. جایی که دو سبک مختلف، تقابل بی‌نهایت جذابی را رقم خواهند زد.

 آریا طاری

 

دژاوو برای سیتی

سیتی از آخرین بازی در برنابئو، اصلا خاطره خوبی ندارد. فصل گذشته در لحظاتی از مسابقه سیتی و رئال، شانس صعود مادریدی‌ها به یک درصد رسیده بود اما آنها با وجود دریافت گل اول، ناگهان به بازی برگشتند و با دو گل، همه چیز را به وقت اضافه کشاندند. رئال سیتی را میخکوب کرد و یک برد فراموش‌نشدنی را پشت سر گذاشت. این شاید یکی از دردناک‌ترین شکست‌های دوران مربیگری پپ گواردیولا بود. او بعدها در پاسخ به سوالی در مورد دشواری فتح لیگ قهرمانان، اشاره جالبی به رئال مادرید داشت:«بردن لیگ قهرمانان سخته، چون مادرید همیشه اونجاست!». این خاطره تلخ، برای سرمربی سیتی معنای زیادی دارد. او می‌خواهد به هر قیمتی، اوضاع را به سود تیمش تغییر بدهد و خاطره آن شکست را

پاک کند.

آمار چه می‌گوید؟

این نهمین برخورد سیتی و رئال در رقابت‌های اروپایی به شمار می‌رود. در هشت بازی گذشته، هر تیم سه برد به دست آورده و دو بازی هم به تساوی کشیده شده است. سیتی این اواخر عملکرد بهتری داشته و در چهار برخورد اخیر با رئال، سه بار به پیروزی دست پیدا کرده است. با این حال آنها بازنده آخرین نبرد با این تیم شده‌اند. در مورد این بازی، یک آمار جالب دیگر هم وجود دارد. هیچ‌کدام از تیم‌های انگلیسی در طول تاریخ موفق نشده‌اند رئال مادرید را بیشتر از یک بار در برنابئو شکست بدهند. آرسنال، چلسی، لیورپول و سیتی هر کدام یک برد در زمین رئال مادرید دارند و حالا سیتی می‌خواهد اولین تیمی باشد که تعداد بردهایش در زمین رئال را به دو می‌رساند. چهار بازی اخیر این دو تیم در لیگ قهرمانان، 17 گل داشته و انتظار می‌رود مسابقه امشب نیز یک نبرد پرگل و تماشایی از کار دربیاید.

ترکیب احتمالی

حدس ‌زدن ترکیب رئال مادرید این روزها به ساده‌ترین کار دنیا تبدیل شده است. چراکه 11 مرد کارلتو همیشه مشخص هستند. رئال این بازی را نیز با کورتوآ روی خط دروازه شروع می‌کند. کارواخال در سمت راست خط دفاعی به میدان می‌رود و به احتمال زیاد میلیتائو و آلابا دو دفاع میانی این تیم هستند. در سمت چپ فرلاند مندی همچنان مصدوم است و سرمربی ایتالیایی باز هم از کاماوینگا استفاده خواهد کرد. بازیکنی که ذاتا یک هافبک است اما در سمت چپ دفاع نیز توانسته درخشش قابل توجهی داشته باشد. در خط میانی حضور کروس و فده والورده قطعی به نظر می‌رسد. گفته می‌شود لوکا مودریچ نیز آماده شده و در این نبرد به میدان خواهد رفت. رئال سبایوس را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. خط حمله نیز با ترکیب آشنا و مرگبار بنزما، وینیسوس و رودریگو شکل می‌گیرد. در مقابل سیتی، ادرسون را درون دروازه خواهد داشت. کایل واکر و آکانجی احتمالا در دو سمت دفاع قرار می‌گیرند تا در غیاب ناتان آکه مصدوم، دیاس و استونز نیز در قلب دفاع دیده می‌شوند. گندوگان، رودری و دی بروینه نیز هافبک‌های سیتیزن‌ها هستند. درخط حمله نیز پپ احتمالا از برناردو سیلوا، گریلش و هالند استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد سیتی نسبت به حریف، نیمکت بهتری برای عوض کردن نتیجه در اختیار دارد.

وینی و ارلینگ، در کمین توپ طلا

دو ستاره جوان، بهترین‌های این فصل رئال مادرید و سیتی بوده‌اند. وینیسیوس در مادرید شاهکار کرده و بارها در لحظات سخت، ناجی تیمش شده است. این وینی بود که در آنفیلد و بعد از دریافت دو گل رئال، با یک شوت استثنایی مسیر بازی را کاملا تغییر داد. در مورد هالند هم چیز زیادی نمی‌توان گفت. او یک هیولای واقعی است. بازیکنی که در اولین فصل حضور در لیگ برتر، هم کفش طلای لیگ و هم کفش طلای اروپا را برده است. شاید برنده دوئل جذاب وینی و هالند، امسال توپ طلا را هم از آن خودش کند.

پپ و کارلتو، یک نبرد فراموش‌نشدنی

پپ در روزهای نشستن روی نیمکت بارسا، تنها دو بار روبه‌روی رئال شکست خورده بود. این مربی اما بعد از ترک بارسا در 6 تقابل با کهکشانی‌ها سه بار بازنده شده است. در کارنامه دو مربی بازی امشب، یک نقطه اشتراک هم دیده می‌شود. هر دو مربی زمانی سرمربی بایرن بوده‌اند. برخوردهای پپ و کارلتو تا امروز هرگز با تساوی به پایان نرسیده است. در هشت نبرد بین این دو مربی، پپ پنج بار برده و آنجلوتی نیز برنده سه مسابقه شده است. حالا آنها برای یک مچ‌اندازی بزرگ در اروپا مهیا می‌شوند.