مهدی و عیسی، دو منجی!

پرسپولیسی‌ها سال گذشته را با شکست روبه‌روی سپاهان تمام کردند اما در سال جدید، به بولدوزری تبدیل شدند که بی‌وقفه از روی رقبا رد می‌شود. پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ در هر چهار مسابقه لیگ برتری‌اش برنده شده و صدر جدول لیگ را به دست آورده و حالا با رسیدن به پنجمین برد متوالی در این سال، به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیده است. نمایش قرمزها روبه‌روی گل‌گهر به خصوص در نیمه اول، نمایش استانداردی بود. به نظر می‌رسد که آنها می‌خواهند در این فصل به هر دو جام حمله کنند.

آریا رهنورد

 

چشمک یحیی به رکوردهای پروفسور

برانکو ایوانکوویچ دو رکورد ماندگار را در پرسپولیس خلق کرد. او با این تیم قهرمان سه دوره لیگ برتر ایران شد و همچنین اولین دوگانه باشگاهی را از زمان شروع لیگ برتر گرفت. تیم برانکو در فصل هجدهم هم لیگ را فتح کرد و هم جام حذفی را برد. یحیی گل‌محمدی تا امروز دو بار با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده و اگر بتواند در این فصل لیگ را ببرد، از این حیث با رکورد ایوانکوویچ برابری می‌کند. او همچنین می‌تواند با بردن دوگانه، این رکورد برانکو را که زمانی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید در اختیار بگیرد. جالب اینکه یحیی هم مثل برانکو پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسانده است. در حقیقت اگر قرمزها در این فصل هر دو جام را ببرند، دستاوردهای یحیی کاملا با برانکو برابر خواهد شد.

یک زوج درخشان

ترکیب مهدی ترابی و عیسی آل‌کثیر، به شدت برای پرسپولیسی‌ها نتیجه داده است. همین یک هفته قبل بود که در دربی تهران، مهدی یک پاس تماشایی در عمق دفاع حریف برای عیسی انداخت و مهاجم شماره 72 قرمزها با یک سر توپ تماشایی، مدافعان حریف را محو کرد تا تنها گل مسابقه را بزند. حالا دوباره ترابی یک پاس فو‌ق‌العاده برای آل‌کثیر فرستاد و این بازیکن این بار بدون آن‌که مکث کند، با یک چیپ بی‌نظیر تیر خلاص را به گل‌گهر زد. پرسپولیس برای استفاده از این حرکات عمقی برنامه دارد و ترابی خیلی خوب می‌تواند عیسی را در این فضاها صاحب توپ کند. مهدی و عیسی این روزها به دو منجی بسیار مهم برای پرسپولیس تبدیل شده‌اند. یک زوج طلایی که درک متقابلی از بازی یکدیگر دارند.

ترکیب مهدی ترابی و عیسی آل‌کثیر، به شدت برای پرسپولیسی‌ها نتیجه داده است. مهدی و عیسی این روزها به دو منجی بسیار مهم برای پرسپولیس تبدیل شده‌اند. یک زوج طلایی که درک متقابلی از بازی یکدیگر دارند

ورزشگاهی با ظرفیت نامعلوم

رسما اعلام شده بود که فقط 10 هزار نفر می‌توانند برای خرید بلیت‌های استادیوم آزادی و تماشای دیدار پرسپولیس و گل‌گهر از نزدیک اقدام کنند. همین تعداد بلیت هم برای فروش روی وبسایت اینترنتی فروش بلیت قرار گرفته بود. با این حال باز هم ازدحام جمعیت در آزادی، به باز شدن درها منجر شد و خیلی بیشتر از 10 هزار نفر این بازی را از نزدیک دیدند. حقیقتا معلوم نیست که چرا فدراسیون اجازه نمی‌دهد بازی‌های آزادی با ظرفیت بیشتری برگزار شود. اگر ظرفیت آزادی بیشتر از 10 هزار نفر است، چرا چنین محدودیتی ایجاد می‌شود؟ این کار مستقیما به درآمد پرسپولیسی‌ها از فروش بلیت بازی‌ها نیز لطمه می‌زند. چراکه در هر مسابقه، تعداد تماشاگران به مراتب بیشتر از بلیت‌های فروخته‌شده است.

باز هم بدون جام

این فصل از فوتبال ایران نیز برای گل‌گهر سیرجان بدون بردن جام تمام خواهد شد. باشگاهی که این چند فصل هزینه‌های سرسام‌آوری انجام داده اما حتی نتوانسته جام حذفی را نیز به دست بیاورد. نتایج سعید الهویی به عنوان جانشین موقت قلعه‌نویی در این باشگاه نیز اصلا نتایج خوبی نیستند. او بعد از چند شکست در لیگ، حالا نتوانسته تیمش را به نیمه‌نهایی جام حذفی برساند. با این نتایج به نظر می‌رسد گل‌گهری‌ها باید برای فصل آینده به دنبال یک مربی دیگر باشند. ظاهرا باشگاه در جست‌وجوی گزینه‌های خارجی است تا شاید بتواند از سرمایه‌ای که برای فوتبال کنار گذاشته، نتیجه بگیرد.

یک بازگشت شیرین

یکی از تصمیم‌های کلیدی یحیی برای تیمش در سال جدید، استفاده دوباره از سروش رفیعی در ترکیب اصلی بود. او به جای استفاده از دو هافبک تدافعی به شکل همزمان، سروش را در کنار سرلک قرار داد. اتفاقی که کمک بزرگی به انتقال بازی سرخ‌ها کرد. حالا رفیعی همان نقشی را در پرسپولیس بر عهده دارد که زمانی محسن مسلمان بر عهده داشت. او رابطه خط دفاعی و خط حمله تیم را برقرار می‌کند و از آن‌جایی که سرخ‌ها اساسا به بازیسازی از عقب زمین معتقد هستند، حضور سروش شرایط ایده‌آلی برای این تیم ساخته است.

قضاوت ایده‌آل

وحید کاظمی در جریان این مسابقه حساس، قضاوت بسیار خوبی داشت. او به همه صحنه‌ها نزدیک بود و در برخورد با بازیکنان دو تیم نیز کاملا جدی و مسلط به نظر می‌رسید. کاظمی در نیمه اول تا جایی که می‌توانست با مهره‌های دو تیم مدارا کرد و دست به جیب نشد و در نیمه دوم این مدارا را کنار گذاشت. او در این بازی یک پنالتی هم برای پرسپولیس گرفت که درست به نظر می‌رسید. این قضاوت مطمئن موجب شد دو تیم اصلا اعتراضی به داور مسابقه نداشته باشند.