دوش به دوش قهرمان!

حالا فقط سه قسمت به پایان سریال دیدنی لیگ بیست و دوم باقی مانده است. سه تیم هنوز روی کاغذ برای قهرمانی شانس دارند و دیدارهای باقی‌مانده، سرنوشت را برای آنها تعیین خواهد کرد. صدر جدول در اختیار پرسپولیس است و این تیم می‌تواند بدون توجه به نتایج رقبا با سه برد متوالی قهرمانی را جشن بگیرد. تجربه لیگ برتر اما نشان می‌دهد که هنوز هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و احتمال دارد هر اتفاقی در ادامه فصل رخ بدهد. در این سه هفته، هشت تیم با سه مدعی قهرمانی روبه‌رو می‌شوند. تیم‌هایی که می‌توانند در مسیر قهرمانی لیگ، تغییرات بزرگی به وجود بیاورند.

آریا طاری

 

پیکان

تیم جوان مجتبی حسینی در نیم‌فصل اول از استقلال و پرسپولیس امتیاز گرفت و سپاهان را هم شکست داد. آنها تنها تیم باقی‌‌مانده در لیگ برتر هستند که در ادامه فصل باید با دو مدعی مستقیم قهرمانی مسابقه بدهند. پیکان این هفته به مصاف پرسپولیس می‌رود و هفته آینده در نقش جهان روبه‌روی سپاهان قرار می‌گیرد. این تیم به لحاظ دفاعی یکی از تیم‌های خوب این فصل لیگ برتر بوده و به سختی می‌توان از لایه‌های فشرده دفاعی پیکان عبور کرد. روبه‌رو شدن با این حریف بدون شک چالش بزرگی برای پرسپولیس و سپاهان خواهد بود.

نفت آبادان

صنعت نفت با حضور عبدا... ویسی کاملا متحول شده است. این تیم در چند هفته اخیر نتایج بسیار خوبی به دست آورده و نشان داده که قابلیت لازم برای ماندن در رقابت‌های لیگ را دارد. صنعت نفت در چهار بازی با هدایت ویسی دو بار برنده شده و در مجموع هفت امتیاز گرفته است. حالا این تیم فقط یک امتیاز با بقا در لیگ فاصله دارد و به همین خاطر سرشار از انگیزه است. آنها این هفته به تهران سفر می‌کنند تا مقابل استقلال قرار بگیرند. به نظر می‌رسد که آنها با همه وجود در این بازی حاضر می‌شوند؛ چراکه هر اتفاقی در این مسابقه برای نفت چیزی شبیه مرگ و زندگی خواهد بود.

نفت مسجدسلیمان

بازی این هفته نفت مسجدسلیمان با سپاهان آخرین فرصت این تیم برای تلاش در جهت ماندن در رقابت‌های لیگ برتر است. اگر نفت باز هم شکست بخورد کاملا بعید به نظر می‌رسد که شانسی برای بقا داشته باشد. شاگردان ابراهیم اشکش دو هفته قبل و بعد از 21 هفته توانستند یک پیروزی را در رقابت‌های لیگ برتر جشن بگیرند اما روبه‌روی فولاد با وجود یک نمایش نسبتا خوب باز هم شکست خوردند و به همان تیم همیشگی تبدیل شدند. حالا نفت برای زنده ماندن باید سپاهان را شکست بدهد.

گل گهر سیرجان

گل گهر در یک بازه زمانی کوتاه دو بار به مصاف پرسپولیس می‌رود. آنها این هفته در جام حذفی روبه‌روی قرمزها قرار می‌گیرند و دو هفته بعد در لیگ برتر نیز باید مقابل این تیم به میدان بروند. جالب اینکه هر دو بازی نیز در استادیوم آزادی برگزار می‌شوند. تیم کرمانی در نیم‌فصل اول با هدایت قلعه‌نویی در خانه به پرسپولیس باخت و حالا با هدایت الهویی با این تیم مسابقه خواهد داد.

نساجی آخرین حریف پرسپولیس در این فصل به شمار می‌رود و باید در ورزشگاه وطنی از این تیم پذیرایی کند. احتمالا در روز پایانی یک نسخه از جام در ورزشگاه وطنی وجود خواهد داشت و حتی ممکن است جشن قهرمانی رقابت‌های فصل در این استادیوم برگزار شود

مس رفسنجان

تیم محمد ربیعی در بازی‌های بزرگ این فصل چندان تعریفی نداشته است. آنها رفت و برگشت به پرسپولیس باختند و از دو بازی با سپاهان نیز فقط یک امتیاز گرفتند. مس رفسنجان در بازی رفت مقابل استقلال نیز بازنده شده و حالا امیدوار است که اولین بار در بازی‌های بزرگ این فصل روبه‌روی آبی‌ها سه امتیاز را کسب کند. نارنجی‌ها در هفته بیست و نهم لیگ برتر میزبان استقلال خواهند بود. شاید این آخرین تجربه نشستن محمد ربیعی روی نیمکت مس در یک نبرد خانگی باشد. اتفاقی که انگیزه او را برای نتیجه گرفتن روبه‌روی آبی‌های پایتخت بسیار زیاد خواهد کرد.

نساجی قائمشهر

به لحاظ آماری، نساجی ضعیف‌ترین تیم نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر ایران بوده است. تیمی که در سراسر نیم‌فصل دوم حتی نتوانسته یک پیروزی به دست بیاورد و با تغییر سرمربی هم احیا نشده است. نساجی آخرین حریف پرسپولیس در این فصل به شمار می‌رود و باید در ورزشگاه وطنی از این تیم پذیرایی کند. احتمالا در روز پایانی یک نسخه از جام در ورزشگاه وطنی وجود خواهد داشت و حتی ممکن است جشن قهرمانی رقابت‌های فصل در این استادیوم برگزار شود.

مس کرمان

تا همین چند هفته قبل مسی‌ها تصور می کردند که کاملا از منطقه سقوط خارج هستند و دیگر خطری تهدیدشان نمی‌کند. نتایج خوب نفت و نتایج بد ملوان اما همه چیز را تغییر داد. حالا فقط یک امتیاز فاصله بین آنها وجود دارد. به نظر می‌رسد این روند تا هفته پایانی ادامه خواهد داشت. جایی که مس در خانه روبه‌روی سپاهان قرار خواهد گرفت. شاید تنها راهی که برای ماندن آنها در لیگ وجود داشته باشد، شکست دادن تیم سپاهان است.

تراکتور

بخش مهمی از صدرنشینی قرمزها در لیگ برتر توسط تراکتور هدایت شده است؛ تیمی که اگر در خانه سپاهان را شکست نمی‌داد، قرمزها و آبی ها اصلا برای صدرنشینی امیدی نداشتند. تراکتور در نیم‌فصل دوم لیگ به پرسپولیس باخت و در هفته پایانی لیگ روبه‌روی استقبال قرار خواهد گرفت. این تیم همیشه در بازی‌های بزرگ فوق‌العاده ظاهر شده و برای تثبیت رده چهارم جدول به پیروزی هفته آخر روبه‌روی استقلال نیاز دارد. این مسابقه احتمالا تماشاگران بسیار زیادی هم خواهد داشت.