ستاره‌های سه‌شنبه!

چهار بازی حساس در بعدازظهر سه‌شنبه، دیدارهای این هفته لیگ برتر را به انتها نزدیک کرد. در این چهار بازی، هیچ تیم میزبانی موفق نشد حریفش را شکست بدهد اما دو تیم مهمان به حداکثر امتیازها برابر حریف رسیدند. نکته جالب در مورد این چهار بازی، جذابیت و موقعیت‌های زیادی بود که در هر کدام از این نبردها خلق شد. به نظر می‌رسد نزدیک شدن به پایان لیگ، رقابت‌ها را کمی جذاب‌تر کرده و بازگشت دوباره تماشاگرها نیز به این جذابیت افزوده است. این سه‌شنبه لیگ برتر، چند ستاره جذاب هم داشت که روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند.

آریا رهنورد

 

آقای گل، به یاد پیروز

صدر جدول گلزنان لیگ برتر، این هفته دوباره تغییر کرد اما این اتفاق در حالی رخ داد که شهریار مغانلو و عارف رستمی موفق به زدن هیچ گلی نشدند. دو بازیکن هفت گله لیگ برتر، هفته کم‌فروغی را سپری کردند اما ستاره این فصل باشگاه تراکتور، با زدن دو گل از آنها سبقت گرفت. رضا اسدی در همان دقایق ابتدایی مسابقه با صنعت نفت با یک شلیک استثنایی، دروازه حریف را باز کرد. این یک سوپرگل از رضا اسدی بود. بازیکنی که در این فصل تازه استعداد خاصش در گلزنی را کشف کرده و مشغول پشت سر گذاشتن بهترین فصل فوتبالی‌اش در لیگ برتر است. او در شادی گل به یاد یوزپلنگ تلف شده محبوب مردم ایران نیز بود. نبرد تراکتور با حریفش درست در روز از دست رفتن پیروز اتفاق افتاد و او با نوشتن اسم این موجود روی پیراهنش، از این یوزپلنگ زیبا یاد کرد. او در این سال‌ها به یک نماد برای ایران تبدیل شده و حالا بعد از مرگ، در فوتبال ایران نیز مورد توجه قرار گرفت. این فصل برای رضا اسدی به بهترین شکل ممکن در حال سپری شدن است. بازیکنی که فقط پنج دقیقه بعد از این گل، روی اشتباه مهلک بازیکنان حریف به گل دوم رسید تا اولین ستاره هشت گله این فصل لیگ برتر لقب بگیرد. او در تیم خمس، یک بازیکن محوری به شمار می‌رود و همیشه آماده است تا برای تراکتور گل بزند. اسدی با این قابلیت در گلزنی، حتی توانایی تبدیل شدن به یک مهاجم تخصصی را هم دارد.

آرپی‌جی به سبک ایوب

نساجی اصلا کار راحتی برای بازگشت به مسابقه با استقلال نداشت. به نظر می‌رسید حملات این تیم جواب نمی‌دهند و اساسا تیم شمالی نمی‌تواند موقعیت‌های زیادی روی دروازه استقلال به وجود بیاورد. در این شرایط، فقط یک ضربه ایستگاهی می‌توانست همه چیز را عوض کند و این ایوب کلانتری بود که با یک ضربه فوق‌العاده، توپ را از خط دروازه استقلال عبور داد. ایوب به معنی واقعی کلمه، یک آرپی‌جی به طرف دروازه آبی‌ها پرتاب کرد. او با یک شوت استثنایی، کار را به تساوی کشاند تا نساجی از بحران فاصله بگیرد و یک امتیاز حساس این مسابقه در حساب تیم شمالی باقی بماند. این اولین بار نیست که کلانتری در این فصل چنین ضربه‌های فوق‌العاده‌ای به توپ می‌زند. او که یکی از بهترین‌های نساجی بوده، به یکی از متخصصین ضربه‌های ایستگاهی راه دور در لیگ برتر ایران تبدیل شده است.

یک شادی جنجالی

جالب‌ترین شادی گل این هفته لیگ برتر، سهم مهرداد رضایی و مس رفسنجان بود. بعد از شکست مس روبه‌روی هوادار در جام حذفی، ساکت الهامی در یک اظهارنظر باورنکردنی اعلام کرد که حتی با یک مشت پیرزن هم به این مربی‌ها نمی‎بازد! او اما این هفته در لیگ برتر به همان مربی باخت. رضایی که به شدت از صحبت‌های الهامی عصبانی شده بود، شادی گلش را با ادای یک پیرزن به یک تئاتر عجیب علیه سرمربی حریف تبدیل کرد. بدون شک این می‌تواند جالب‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین شادی گل این فصل فوتبال ایران لقب بگیرد. با همین گل مهرداد، مس رفسنجان هوادار را برد تا ساکت الهامی با یک مشت فوتبالیست حرفه‌ای به محمد ربیعی ببازد. چهره منفی این مسابقه نیز  لوسیانو پریرا بود که یک روز کابوس‌وار را در زمین سپری کرد. بهترین گلزن مس رفسنجان، در این بازی هم پنالتی از دست داد و هم از زمین مسابقه اخراج شد تا یکی از بدترین نمایش‌هایش در فوتبال ایران را پشت سر گذاشته باشد.

رحمتی برای رحمتی!

گلزنی محمود قائد رحمتی، فصل خوب این بازیکن را در تیم مهدی رحمتی تکمیل کرد. او گل مهمی به سپاهان زد. تیم مورایس البته به بازی برگشت و با ضربه عیسی مرادی کار را به تساوی کشاند. با این وجود آلومینیوم در همین نیمه می‌توانست گل دیگری بزند اما زاپاتا یک تک به تک محض را روبه‌روی نیازمند از دست داد. با این گل رسیدن به همین یک امتیاز هم برای اراکی‌ها ارزشمند بود. حتی حذف شدن از جام حذفی نیز نمی‌تواند فصل درخشان سیدمهدی رحمتی در اراک را تحت تاثیر قرار بدهد. او با یک تیم معمولی روبه‌روی تیم‌های بزرگ لیگ برتر ایران عالی نتیجه گرفته و فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. تیم او بعد از مدت‌ها اولین تیمی بود که در لیگ برتر ترمز سپاهان را کشید.