اولین برنده دوئل‌های این هفته لیگ برتر، نساجی قائمشهر بود. تیمی که در ادامه روند میزبانی در شهرهای مختلف، این بار در استادیوم امام رضای مشهد روبروی ذوب آهن قرار گرفت و با یک گل این تیم را شکست داد. این یک برد بسیار کلیدی برای نساجی روبروی تیم پرنوسان مهدی تارتار بود. جدال نساجی و ذوب البته تنها مسابقه این هفته در مشهد به شمار نمی‌رفت. در همین شهر پدیده و پرسپولیس هم با هم روبرو شدند و در یک نتیجه شگفت‌انگیز، پرسپولیس به تساوی روبروی تیم قعرجدولی رضایت داد. قرمزها با گل به خودی زائر در این مسابقه پیش افتادند اما احسان حسینی که زمانی برای پرسپولیس بازی می‌کرد، گل تساوی را به این تیم زد. حتی اخراج زائر در نیمه دوم هم موجب نشد سرخ‌ها شانسی برای شکست دادن پدیده داشته باشند.دومین تساوی یک یک این هفته هم در شیراز بین تراکتور و فحر رقم خورد. درست همانند همه میزبانی‌های قبلی فجر، روی چمن افتضاح حافظیه این بار هم خبری از یک فوتبال تاکتیکی نبود. تساوی پرتکرار یک یک در رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر، بین آلومینیوم و پیکان هم تکرار شد و دو تیم سختکوش و تاکتیکی این فصل لیگ یرتر، به این نتیجه رضایت دادند.

یکی از نبردهای جالب این هفته، بین امیرقلعه‌نویی و شاگرد سابقش در استقلال برگزار شد. تتها گل نبرد ژنرال و عنایتی را امین پورعلی وارد دروازه هوادار کرد تا گل گهر سه امتیاز حساس و مهمی را از آن خودص کند. در هفته درخشش قابل توجه مربیان استقلالی لیگ برتر، علیمنصور هم برد تعیین‌کننده‌ای را روبروی نفت مسجدسلیمان جشن گرفت. ریکانی و مطلق‌زاده، دو گل این نبرد را وارد دروازه مسجدسلیمانی‌ها کردند.

پرگل‌ترین مسابقه این هفته لیگ برتر، پنح گل داشت که سه تای آن‌ها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیدند. در این نیرد که تصمیم‌های جنجالی پرشماری داشت، یامگا با دو پنالتی در جدول گلزنان به لوسیانو پریرا رسید. با این نتیجه قهرمانی نیم‌فصل استقلال تقریبا قطعی شد. چرا که تفاضل گل آن‌ها به مراتب بهتر از پرسپولیس است. نکته مهم دیگر این جدال برای آبی‌ها گلزنی امین قاسمی‌نژاد بود.

بزرگ‌ترین بازی این هفته را هم سپاهان از فولاد برد. در نبرد آخرین آسیایی‌های مقاوم لیگ برتر،سپاهانی‌ها با گل‌های سروش رفیعی و امید نورافکن روبروی تنها گل پاتوسی، برد مهمی را روبروی فولاد جشن گرفتند تا در تعقیب سرخابی‌ها بمانند. این مسابقه دو گل فوق‌العاده تماشایی داشت.