شنبه، روز مهمی برای فوتبال انگلیس بود. روزی که در آن چند بازی بسیار کلیدی برگزار شد و البته چند خبر مهم نیز به گوش رسید. این هفته از لیگ برتر مثل همیشه ماجراهای جذاب زیادی داشت. دیگر در فوتبال انگلیس هیچ‌کس از شکست خوردن تیم کلوپ شگفت‌زده نمی‌شود اما شکست این هفته آرسنال، هواداران فوتبال را به شدت غافلگیر کرد. این کار بزرگ شان دایچ بود که اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای به اورتون بخشید و رقابت را در انتهای جدول لیگ برتر نیز بسیار جذاب کرد.

آریا رهنورد

 

اصلا دو-هیچ بردیم آقای کلوپ!

این هفته در لیگ برتر، یک نتیجه تحقیرآمیز و عجیب دیگر برای لیورپول خلق شد. ولورهمپتون که یکی از تیم‌های پایین جدول لیگ به شمار می‌رود و از شروع فصل با کابوس سقوط درگیر است، حالا با حضور لوپتگی روی نیمکتش احیا شده و روزهای خوبی را سپری می‌کند. ولووز در همان 10 دقیقه اول بازی با لیورپول، دو گل به این تیم زد و قرمزها را به شدت تحت فشار قرار داد. آنها در نیمه دوم نیز به سومین گل رسیدند تا یک پیروزی بی‌دردسر را در خانه جشن بگیرند. یورگن کلوپ در پایان بازی با وجود انتقاد از عملکرد تیم خودی، به داوری نیز اعتراض داشت و معتقد بود که گل سوم تیم میزبان در این مسابقه در شرایط آفساید به ثمر رسیده است. بلافاصله توییتر رسمی باشگاه ولووز پاسخ این صحبت‌ها را داد و با خط زدن گل روبن نوس از بین گل‌های بازی، نتیجه را دو بر صفر اعلام کرد! در حقیقت آنها قصد داشتند به کلوپ بگویند که حتی اگر این گل مردود می‌شد، لیورپول باز هم قافیه را باخته بود و شانسی برای امتیاز گرفتن از استادیوم مولینکس نداشت.

پاقدم بد جورجینیو

اولین بازی جورجینیو برای آرسنال پس از انتقال از چلسی، تجربه بسیار تلخی برای این بازیکن بود. تنها یک دقیقه بعد از ورود این بازیکن به زمین در نیمه دوم مسابقه، مدافع میانی اورتون تنها گل مسابقه را به ثمر رساند تا حضور هافبک جدید توپچی‌ها در امارات اصلا خوش‌یمن نباشد. این تنها دومین شکست فصل آرسنال بود که صدرنشینی مقتدرانه این تیم را در معرض خطر قرار داد. آنها از مدت‌ها قبل طعم شکست را از یاد برده بودند و حالا دوباره با این حس روبه‌رو شدند. دومین شکست فصل قرمزها مقابل یکی از بحران‌زده‌ترین تیم‌های لیگ برتر رقم خورد. تیمی که به نظر می‌رسد با حضور شون دایچ، به سرعت متحول شده است. این مربی اساسا استاد شوک‌های کوتاه‌مدت در لیگ برتر به حساب می‌آید.

هفته ایده‌آل برای منچستر

این هفته، هفته خوبی برای منچستری‌ها در لیگ برتر بود. هم آرسنال و لیورپول بازنده شدند و هم این تیم با ادامه درخشش برونو و رشفورد، کریستال پالاس را شکست داد و سه امتیاز بسیار مهم را به دست آورد. اتفاق مهم دیگر برای این تیم، تبرئه کامل میسون گرین‌وود از اتهام خشونت و آزار خانگی بود. بازیکنی که از ترکیب اصلی باشگاه به زندان رفته بود، حالا از اتهام‌ها تبرئه شده و می‌تواند دوباره به یونایتد برگردد. البته باشگاه اعلام کرده که برای استفاده دوباره از این فوتبالیست جوان عجله زیادی ندارد. ظاهرا قرار است یونایتد به صورت مستقل از دادگاه نیز در این خصوص تحقیق کند تا متوجه شود که این پرونده چطور به صورت ناگهانی بسته شده و این شکایت چطور پس گرفته شده است. با این حال اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد، میسون دوباره با لباس شماره 11 یونایتد دیده خواهد شد. هواداران باشگاه نیز علاقه زیادی به این استعداد جوان دارند و امیدوارند فوتبال او از خطر نابودی حتمی نجات پیدا کند.

 تساوی تیم ششصد میلیونی!

حتی تصور اینکه چلسی با همه ستاره‌های تازه‌وارد و 611 مییلیون یورو هزینه در تابستان موفق نشده تیمی مثل فولام را ببرد، حیرت‌آور است. چلسی می‌توانست سه ترکیب مختلف را با بازیکنان متفاوت به زمین بفرستد که همگی آنها از ترکیب اصلی فولام قوی‌تر باشند اما با این وجود نتوانست حتی یک گل به حریف بزند. البته در بین خریدهای جدید تیم بازی انزو فرناندز امیدوارکننده به نظر می‌رسید. جالب اینکه این هفته وقتی گراهام پاتر به شلوغی جلسه کنفرانس خبری اشاره کرد، یکی از خبرنگارها پاسخ داد:«به اندازه رختکن تیم شما که شلوغ نیست!» با این رختکن شلوغ و این هزینه نجومی، چند نتیجه بد دیگر برای برکناری پاتر از این باشگاه کافی خواهد بود.

باز هم میتوما

با هزینه‌ای که چلسی در زمستان انجام داده، می‌شد 200 بار بازیکنی مثل میتوما را خرید! پدیده ژاپنی این روزهای برایتون بعد از به ثمر رساندن گل برتری روبه‌روی لیورپول در جام حذفی، این هفته نیز گل سه امتیازی تیمش را به بورنموث زد. برایتون حتی با وجود جدایی پاتر، کوکوریا و تروسارد در این فصل، با بازیکنان ارزان قیمتی مثل میتوما همچنان مدعی کسب سهمیه است. آنها قبلا از خرید آسیایی‌ها دل خوشی نداشتند اما میتوما همه چیز را برای این باشگاه تغییر داد.