بازگشت از جنوب!

اولین شکست ساپینتو در دربی‌های پایتخت، در دومین تجربه حضور او در این بازی خاص رقم خورده است. حالا همه منتظر هستند تا ببینند واکنش این مربی و تیمش به باخت، چطور خواهد بود. فصل برای استقلال هنوز تمام نشده و حتی این احتمال وجود دارد که آنها هر دو جام را فتح کنند. استقلال با قرعه‌ای خوب در جام حذفی، برای رسیدن به نیمه‌نهایی آماده می‌شود و در لیگ برتر نیز هنوز این شانس را دارد که خودش را به صدر جدول برساند. بازی‌های باقی‌مانده در این فصل اهمیت فوق‌العاده‌ای برای استقلال دارند. به خصوص مسابقه امشب که اولین واکنش آنها به شکست دربی را در خود خواهد داشت.

آریا طاری

 

ریکاردو جام می‌خواهد

تعداد جام‌های دوران مربیگری ساپینتو در ایران با تعداد جام‌های او قبل از ملحق شدن به فوتبال ایران برابر است. او قبل از پیوستن به ایران فقط یک جام کسب کرده بود اما در فوتبال ایران، سوپرجام را از آن خودش کرد. برای مربی پرتغالی این پایان راه نیست. او هنوز می‌خواهد در همین فصل جام‌های بیشتری برای آبی‌ها کسب کند. تیم او امروز این شانس را دارد که با کنار زدن پارس جنوبی، خودش را به نیمه‌نهایی جام حذفی برساند. اگر قهرمانی لیگ از دست برود، بردن جام حذفی یک اتفاق کلیدی برای تسکین آبی‌ها خواهد بود.

منتظر تغییر باشیم؟

شکست در دربی یک شوک بزرگ برای ریکاردو ساپینتو و تیمش بود. شاید این اتفاق موجب شود که او در ترکیب اولیه تیمش دست ببرد. بعید نیست رافا سیلوا بعد از اشتباه منجر به گل پرسپولیس در دربی، تغییر کند و محمدحسن مرادمند به جای او در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرد. در سمت راست خط دفاعی، یامگا همچنان مصدوم است و فعلا به میادین برنمی‌گردد. در نتیجه احتمالا صالح حردانی در ترکیب دیده خواهد شد. در سمت چپ هم این احتمال وجود دارد که ابوالفضل جلالی بعد از مدت‌ها به ترکیب اصلی تیم برسد. شاید برخلاف دیدار گذشته با پرسپولیس، مهدی‌پور و ارسلان مطهری در این بازی از ابتدا در بین 11 بازیکن ثابت استقلال دیده شوند. به هر حال ساپینتو امیدوار است این بازی، نقطه‌ مهم برای بازگشت تیمش به فرم ایده‌آل باشد.

در پنج بازی اخیر استقلال و پارس جنوبی، آبی‌ها چهار بار برنده شده‌اند و فقط یک بار طعم شکست را چشیده‌اند. استقلال در سه نبرد آخر با پارس جنوبی، سه برد را جشن گرفته و بدون اینکه گلی دریافت کند، 6 گل به ثمر رسانده است

چهار-یک به سود استقلال

در پنج بازی اخیر استقلال و پارس جنوبی، آبی‌ها چهار بار برنده شده‌اند و فقط یک بار طعم شکست را چشیده‌اند. آمار این تیم مقابل حریف امروزش، آمار بسیار خوبی به نظر می‌رسد. آخرین برد پارس جنوبی روبه‌روی استقلال، اواسط سال 97 به دست آمده و آخرین برخورد دو تیم تا امروز نیز سال 99 رقم خورده است. استقلال در سه نبرد آخر با پارس جنوبی، سه برد را جشن گرفته و بدون اینکه گلی دریافت کند، 6 گل به ثمر رسانده است. جالب اینکه آخرین گل نبردهای این دو تیم را شیخ دیاباته به ثمر رسانده است. بازیکنی که این روزها برای پرسپولیس توپ می‌زند. استقلال از مسیر سختی خودش را به یک‌چهارم نهایی جام حذفی رسانده است. این تیم در آزادی، تراکتور و ملوان را شکست داده تا امروز در جم به میدان برود. پارس جنوبی اما مسیر خوبی برای رسیدن به این مرحله داشته است. آنها با بردن ایمان سبز شیراز و شکست دادن دریا بابل در پنالتی‌ها، به جمع هشت تیم برتر جام حذفی رسیدند و حالا امیدوار به خلق شگفتی هستند.

دو لیگ و دو فرم

پسران ریکاردو ساپینتو در حالی مهیای نبرد امروز می‌شوند که در رده سوم لیگ برتر قرار دارند. اگر آنها پرسپولیس را شکست داده بودند، حالا صدرنشین لیگ به شمار می‌رفتند اما شرایط برای‌شان متفاوت شده است. با این حال استقلال هنوز فرم بسیار خوبی در این فصل داشته و فصل موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته است. فصلی که می‌تواند با قهرمانی در جام حذفی، به شکل خوبی برای این تیم به پایان برسد. پارس جنوبی جم اما در میانه‌های جدول لیگ یک دیده می‌شود و دیگر شانسی برای رسیدن به رقابت‌های لیگ برتر ندارد. آنها برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران حداقل باید یک فصل دیگر منتظر بمانند. سرشناس‌ترین بازیکن این تیم میلاد غریبی است که زمانی در عضویت پرسپولیس بوده و سرمربی پارس هم چهره‌ای کاملا آشنا برای هواداران استقلال به شمار می‌رود. امیدرضا روانخواه در لباس این تیم در دو دربی رفت و برگشت گل زده و هنوز هم چهره محبوبی در بین آبی‌ها به شمار می‌رود.

ساکت و رویای جام سوم

امروز در جام حذفی یک مسابقه دیگر هم برگزار می‌شود. نبردی که در آن تیم ساکت الهامی روبه‌روی استقلال ملاثانی قرار می‌گیرد. ساکت در سه سال گذشته، دو بار با تراکتور و نساجی قهرمان جام حذفی شده و امیدوار است این موفقیت را این بار با باشگاه دیگری نیز جشن بگیرد. هوادار برای رسیدن به این مرحله، چادرملو و مس رفسنجان را شکست داده و حالا یکی از هشت تیم برتر جام حذفی است. استقلال ملاثانی هم برای رسیدن به یک‌چهارم نهایی، آرمان گهر و مس کرمان را کنار زده است.