بین دو شکست متوالی استقلال در لیگ برتر، یک پیروزی جام حذفی در آزادی رقم خورد اما شاید خیلی از هواداران این تیم، همچنان به این دو باخت در تبریز و اصفهان فکر می‌کنند. دو نتیجه‌ای که بین این تیم و صدر جدول لیگ برتر فاصله محسوسی ایجاد کرده است. چوب خط اشتباه‌های ساپینتو و تیمش دیگر پر شده و آنها دیگر هیچ مجالی برای لغزیدن ندارند. استقلال برای جا نماندن از کورس قهرمانی، باید از این هفته بردهای متوالی‌اش را در لیگ شروع کند. این آخرین شانس آنها برای بقا در این رقابت خواهد بود.

 آریا طاری

 

تماشاگرها برمی‌گردند،  اما...

اتفاق بسیار خوب و مثبت این بازی برای استقلال، بازگشت دوباره تماشاگرها به استادیوم است. این باشگاه بخش مهمی از قدرتش را روبه‌روی سکوهای خالی از دست داده بود و حالا دوباره همه چیز برای این تیم تغییر خواهد کرد. بدون شک تماشاگرها بزرگ‌ترین محرک و جدی‌ترین برگ برنده این تیم هستند. با این حال قیمتی که برای بلیت‌های این نبرد در نظر گرفته شده، حقیقتا عجیب و باورنکردنی است. قیمت بلیت‌های جایگاه برای این بازی یک میلیون تومان، روبه‌روی جایگاه دویست هزار تومان و پشت دروازه صد هزار تومان است. تعیین‌کنندگان این قیمت پیش خودشان چه فکری کرده‌اند؟ آیا آنها اصلا شناختی از هواداران فوتبال ایران دارند؟ آیا آنها می‌دانند که چه قشری برای خرید بلیت استادیوم‌ها و تماشای تیم محبوب‌شان اقدام می‌کنند؟ این قیمت‌ها میزان استقبال از بازی‌ها را به ویژه در درازمدت به حداقل خواهد رساند. اگر هدف درآمدزایی است، چرا فقط 30 هزار بلیت فروخته می‌شود؟ به راحتی می‌توانید از 60 درصد ظرفیت استفاده کنید و با به نصف رساندن قیمت بلیت‌ها همین اندازه درآمد داشته باشید. البته اگر هدفی به جز آزار دادن تماشاگران فوتبال ایران در سر دارید!

همه نگاه‌ها به مهدی

ستاره بی‌چون و چرای بازی رفت دو تیم، مهدی قایدی بود. بازیکنی که اولین حضورش را در ترکیب از زمان بازگشت به استقلال تجربه می‌کرد. مهدی در آن جدال، یک ضربه پنالتی برای تیمش گرفت و یک گل زد تا حضور قدرتمندانه‌ای در استقلال داشته باشد. با این وجود هنوز هم این آخرین گل فصل او برای استقلال بوده است. شاید برخورد دوباره با ملوان، قایدی را در وضعیت متفاوتی قرار بدهد. او که یک بار روبه‌روی این تیم درخشیده، می‌خواهد این تجربه را تکرار کند و دوباره به یک ستاره کلیدی برای تیم ساپینتو تبدیل شود. هرچند که احتمال می‌رود او در ترکیب اولیه تیم نباشد و بازی را از روی نیمکت شروع کند.

استقلال و زوج دفاعی آشنا

وقتی سیاوش یزدانی و مرادمند راهی خدمت سربازی شدند، خط دفاعی استقلال با ترکیب عارف غلامی و رافائل سیلوا بسته شد و اتفاقا عملکرد بسیار خوب و مطمئنی هم داشت. حالا به نظر می‌رسد که باید دوباره آماده تشکیل شدن این زوج در دفاع استقلال باشیم. چراکه باشگاه، سیاوش یزدانی را کنار گذاشته و مرادمند نیز با مصدومیت درگیر بوده است. بازگشت عارف بدون شک خبر خوبی برای استقلال به حساب می‌آید. مدافع مدرنی که اتفاقا در دیدار رفت هم دروازه ملوان را باز کرده بود. او در این فصل با بدشانسی‌های زیادی روبه‌رو شده اما دوباره برمی‌گردد تا شاید از اینجا تا هفته‌های پایانی، یک ستاره برای آبی‌های

پایتخت باشد.

مازیار و خاطرات آزادی

مازیار زارع، قبلا بارها به عنوان بازیکن در استادیوم آزادی به میدان رفته است. او خاطره‌های خوبی از این ورزشگاه دارد. مازیار در همین استادیوم یکی از دیرهنگام‌ترین گل‌های تاریخ دربی را وارد دروازه استقلال کرد و بازی را در ثانیه‌های پایانی به تساوی کشاند. او حتی در این استادیوم دروازه‌بان هم شده و ضربه پنالتی بازیکنان پرسپولیس را مهار کرده است! زارع در دربی معروف ایمون زاید نیز در همین ورزشگاه به میدان رفته است. البته او سابقه باختن در دربی در این ورزشگاه را نیز دارد. به هر حال این اولین تجربه سرمربیگری مازیار در این استادیوم خواهد بود. تیم او این فصل مقابل استقلال و پرسپولیس در انزلی بازنده شده و حالا امیدوار است بتواند اولین امتیاز این فصلش از سرخابی‌ها را به دست بیاورد. این یک نبرد بسیار دشوار برای این مربی خواهد بود. مردی که تیمش دوباره در محاصره مشکلات مالی قرار گرفته و برخلاف وعده‌های اولیه، در نیم‌فصل نیز تقویت نشده است. با این حال ملوان در هفته‌های گذشته فرم خوبی داشته است.

زلزله آبی

این دومین بازی استقلال از شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر به شمار می‌رود اما هنوز بازیکن جدیدی به این تیم ملحق نشده است. با این وجود انتظار می‌رود ساپینتو چند تغییر در ترکیب اصلی تیمش به وجود بیاورد. استفاده ثابت از آرش رضاوند، نقشه مهمی برای این تیم خواهد بود. بازیکنی که شاید حداقل کمی میزان خلاقیت خط حمله تیم را بالا ببرد. شاید ساپینتو در خط حمله نیز تغییراتی به وجود بیاورد. چراکه او این روزها اصلا از فرم و نمایش تیمش راضی نیست و قصد دارد استقلال متفاوتی را روبه‌روی رقبا به زمین بفرستد.