شیش و بش!

همه دیدارهای هفته ششم لیگ برترنوزدهم، فردا در شهرهای مختلف برگزار خواهند شد. این هفته نبردهای جذاب و تماشایی زیادی خواهد داشت. دربی اصفهان پرحرارت‌ترین نبرد هفته ششم به شمار می‌رود. این هفته یحیی گل‌محمدی نیز روبه‌روی پرسپولیس قرار می‌گیرد و وینگو و تیمش، با استقلال مسابقه می‌دهند. در پایان پنج هفته از لیگ برتر، صدر جدول فعلا در اختیار سپاهانی‌ها قرار گرفته است. پنج تیم در این فصل هنوز به پیروزی دست پیدا نکرده‌اند، سه تیم شکست نخورده‌اند و دروازه دو تیم نیز بسته مانده است. شاید بخشی از این خط تیره‌ها در این هفته از جدول لیگ برداشته شوند.

آریا طاری

یحیی گل‌محمدی در تابستان، جدی‌ترین گزینه هدایت باشگاه پرسپولیس و جانشینی برانکو ایوانکوویچ به شمار می‌رفت. به نظر می‌رسید قرارداد این مربی با قرمزها بسته خواهد شد و مانعی بر سر امضای این قرارداد وجود نخواهد داشت اما مالکان باشگاه شهرخودرو، اجازه جدایی به سرمربی موفق تیم‌شان ندادند و یحیی در نهایت در مشهد ماندگار شد. 6 هفته بعد از شروع فصل جدید، گل‌محمدی حالا مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد. مشهدی‌ها فصل گذشته نمایش‌های خوبی برابر پرسپولیس ارائه دادند اما سرخ‌های پایتخت، به کابوس بزرگ این تیم تبدیل شدند. پرسپولیس در دیدار رفت لیگ با گل علیپور پدیده را شکست داد، در دیدار برگشت در استادیوم آزادی به برتری رسید و در جام حذفی نیز به کمک ضربه‌های پنالتی، این تیم را کنار زد. در واقع تیم مشهدی در یک فصل، سه بار نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرد. قرمزهای مشهد حالا برای انتقام به این مسابقه قدم خواهند گذاشت. یکی از پرانگیزه‌ترین مهره‌ها برای این جدال، بدون شک سروش رفیعی است. بازیکنی که توسط کالدرون از تیم کنار گذاشته شد و تصمیم گرفت فوتبالش را در مشهد ادامه بدهد. دقایقی بعد از شروع دیدار پرسپولیس، پیکان و نفت مسجدسلیمان نیز در تهران با هم مسابقه می‌دهند. به جز سپاهان و تراکتور، نفت مسجدسلیمان تنها تیم دیگری است که هنوز تجربه شکست در این فصل از لیگ برتر را در کارنامه ندارد. پس از متوقف کردن چند مدعی در پنج هفته اول با پنج نتیجه مساوی، به نظر می‌رسد نفت این روزها حتی از بایرن‌مونیخ و یوونتوس نیز مساوی می‌گیرد! پیکان حسین فرکی در سه بازی گذشته‌اش در لیگ و جام حذفی 10 گل زده و حالا امیدوار است این روند خوب را برابر نفت نیز ادامه بدهد. جدال شاهین و فولاد در بوشهر، نبرد تیم‌های بحران‌زده این فصل فوتبال ایران خواهد بود. شاهین هنوز در قعر جدول قرار داد و ویسی هر هفته با یک مصاحبه، بازیکنان تیمش را به شدت مورد مواخذه قرار می‌دهد. آنها از زمان بازگشت به لیگ برتر، هنوز هیچ بردی را جشن نگرفته‌اند. با این وجود شاهین توانست از نبرد این هفته در جام حذفی عبور کند. درست برخلاف فولاد خوزستان که نتیجه را به فجر شیراز واگذار کرد. نکو و ویسی به خوبی می‌دانند که شکست خوردن در دیدارهای این هفته، می‌تواند به معنای پایان کارشان در بوشهر و اهواز باشد.

پس از پنج کلین‌شیت متوالی در لیگ برتر، دروازه تراکتورسازی سرانجام در جام حذفی باز شد. این اتفاق البته در حالی رخ داد که رشید مظاهری درون دروازه این تیم قرار نداشت و اخباری جایگزین او شده بود. تراکتور و دفاع رسوخ‌ناپذیرش فردا در تبریز، میزبان پارس جنوبی جم هستند. تیم دنیزلی از دیدارهای خانگی این فصل، همه امتیازها را جمع کرده و حالا برای رسیدن به سومین پیروزی متوالی در سومین دیدار خانگی این فصل لیگ تلاش می‌کند. روبه‌رو شدن فراز کمالوند با هواداران تراکتور، از تقابل‌های جذاب این هفته لیگ برتر خواهد بود. نساجی مازندران که با 12 گل صاحب بهترین خط حمله این فصل لیگ برتر است، امروز در زمین خودش با یکی از بدترین خطوط دفاعی لیگ یعنی ماشین‌سازی تبریز روبه‌رو خواهد شد. نساجی این فصل نبردهای جذاب پرشماری را برگزار کرده و به نظر می‌رسد این مسابقه نیز تماشایی از کار دربیاید. داغ‌ترین دیدار هفته را اما سپاهان و ذوب‌آهن در نقش‌جهان برگزار می‌کنند. تیم‌هایی که هفته گذشته چهار امتیاز از سرخابی‌های پایتخت گرفتند، این هفته با هم روبه‌رو می‌شوند. برخورد ژنرال و علیمنصور، همیشه به دیدارهای فوق‌العاده‌ای منجر شده است. منصوریان فصل گذشته با گرفتن دو امتیاز حساس از امیر، نقش مهمی در قهرمان ‌نشدن سپاهان در لیگ برتر بازی کرد. تیم اسکوچیچ نیز این هفته از تیم جذاب و جوان ابراهیم صادقی میزبانی می‌کند. انتظار می‌رود این بازی، یک نبرد کاملا هجومی باشد.

مشهدی‌ها فصل گذشته نمایش‌های خوبی برابر پرسپولیس ارائه دادند اما سرخ‌های پایتخت، به کابوس بزرگ این تیم تبدیل شدند. پرسپولیس در دیدار رفت لیگ با گل علیپور پدیده را شکست داد، در دیدار برگشت در استادیوم آزادی به برتری رسید و در جام حذفی نیز به کمک ضربه‌های پنالتی، این تیم را کنار زد

پرونده هفته ششم، در استادیوم آزادی بسته خواهد شد. جایی که استقلال و گل گهر روبه‌روی هم می‌ایستند. آبی‌ها بعد از کنار زدن گل ریحان، حالا امیدوارند هفته پرطراوت‌شان با بردن تیم گل‌گهر کامل شود. سیرجانی‌ها در دو هفته گذشته لیگ، دو شکست متوالی را تجربه کرده‌اند. آنها هم مثل استقلال، هنوز در این فصل از لیگ برتر صاحب پیروزی نشده‌اند. تیم استراماچونی برای رسیدن به سه امتیاز در این جدال دست به هر کاری خواهد زد. آبی‌ها تا امروز شانس‌های زیادی را از دست داده‌اند اما هنوز برای بازگشت به لیگ و کورس قهرمانی، زمان در اختیار دارند.