برای اولین بار از سال 1987 به بعد، رئال سوسیه‌داد موفق به بردن یک جام مهم شد. آنها این هفته در فینال کوپا دل ری که در شرایط عادی باید اواخر فصل گذشته برگزار می‌شد، اتلتیک بیلبائو را شکست دادند. کنفرانس خبری پس از این مسابقه، اصلا شباهتی به کنفرانس‌های خبری عادی نداشت. چراکه سرمربی تیم برنده در آن تصمیم گرفت به جای پاسخ دادن به خبرنگارها، شال گردن تیم محبوبش را به حرکت دربیاورد و سرود همیشگی تیم را برای هوادارها زمزمه کند. ایمانول همیشه «طرفدار» سوسیه‌داد بوده و این بار هم تصمیم گرفته موفقیتش را به جای یک مربی، در قامت یک هوادار جشن بگیرد. ویدئوی شعار دادن او برای طرفداران باشگاه با صدای گرفته، نه فقط در اسپانیا بلکه در سراسر دنیا سروصدای زیادی به پا کرده است. او همه تعارفات مرسوم را کنار گذاشته و عشق و علاقه‌اش را به هواداران تیم نشان داده است. سوسیه‌داد برای اولین بار در 34 سال گذشته، با این مربی به یک قهرمانی دست پیدا کرده و حالا طرفداران این باشگاه سر از پا نمی‌شناسند. آلگولاسیل در دوران بازی، محصول آکادمی سوسیه‌داد بود.

او به مدت یک دهه برای این باشگاه به میدان رفت و سپس برای پنج سال پیراهن باشگاه‌های دیگر را پوشید و سرانجام بازنشسته شد. باشگاه سوسیه‌داد اما این مربی را به حال خودش رها نکرد. آنها سرمایه‌گذاری روی او را از سال 2011 کلید زدند. ایمانول در همان سال، سرمربی تیم جوانان باشگاه شد. این مربی پس از دو سال، به تیم دوم باشگاه رفت و نقش دستیار را در این تیم بر عهده گرفت. او سپس به مدت چهار سال به صورت رسمی سرمربی تیم دوم باشگاه شد. این مربی که برای چند بازی به عنوان سرمربی موقت در تیم اصلی هم کار کرده بود، سرانجام در سال 2018 مرد اول نیمکت باشگاه لقب گرفت و توانست پس از چند سال، یک قهرمانی ارزشمند و فراموش‌نشدنی برای سوسیه‌داد به دست بیاورد.

باشگاه حدود یک دهه مشغول ساختن این چهره به عنوان یک مربی بود و حالا به بهترین شکل ممکن از نتیجه مثبت این تصمیم برخوردار شد. آنها نه فقط در کادر مربیگری، بلکه در بازار نقل و انتقالات هم سیاست‌های جذابی را در پیش گرفتند. جذب داوید سیلوا از منچسترسیتی با یک قرارداد آزاد، سوسیه‌داد را صاحب یک هافبک فوق‌العاده کرد. کارلوس فرناندز هم از سویا به این باشگاه ملحق شد، جان باتیستا، مهره مهم دیگری بود که در تابستان به این تیم اضافه شد تا سوسیه‌داد فصل را با یک تیم جذاب و قدرتمند شروع کند. حالا در اسپانیا همه از آلگولاسیل و تیمش حرف می‌زنند. از مردی که می‌گویند روبه‌روی هر حریفی، به استایل و سبک موردعلاقه بازی‌اش وفادار می‌ماند. خیلی‌ها او را یک گزینه مطلوب برای آینده نیمکت تیم ملی اسپانیا می‌دانند اما خودش می‌گوید که تا زمان اخراج نشدن از سوسیه‌داد، به هیچ وجه حاضر به ترک این باشگاه نیست. او به بزرگ‌ترین آرزوی زندگی‌اش رسیده و حالا می‌خواهد از همه لحظاتش روی نیمکت سوسیه‌داد به بهترین شکل لذت ببرد.