مسی و رونالدو حتی اگر در بهترین فرم ممکن و ایده‌آل‌ترین شرایط نباشند، همچنان خبرساز هستند. آنها هنوز بهترین ستاره‌های این عصر فوتبال به شمار می‌روند و همچنان تاج پادشاهی را از دست نداده‌اند. این روزها صحبت‌های زیادی در مورد این دو نفر شنیده می‌شود. مسی برای سپری کردن چند روز تعطیل به بارسلونا برگشته و در حال دوچرخه‌سواری در این شهر دیده شده است. رونالدو نیز همچنان انگیزه‌های زیادی برای نتیجه گرفتن در النصر دارد اما جام‌ها را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد و بعید نیست که این فصل را بدون بردن حتی یک جام سپری کند.

 آریا طاری

 

لئو و ۱۵ چمدان

آیا بازگشت مسی و خانواده به بارسلونا تنها به خاطر سپری کردن روزهای تعطیل است؟ اگر این‌طور باشد حمل ۱۵ چمدان بزرگ از سوی آنها بحث‌برانگیز به نظر می‌رسد. پاپاراتزی‌ها مسی را در حالی شکار کردند که به نظر می‌رسید بخش مهمی از وسایلش را از پاریس به بارسا منتقل کرده باشد. همین چند هفته قبل نیز یکی از شرکت‌های تجهیزات ورزشی در بندر بارسلونا چکی صد هزار دلاری از مسی دریافت کرد تا تجهیزات خانه او در این شهر را نو کند. اگر همه چیز را کنار هم قرار دهیم، به نظر می‌رسد که بازگشت لئو به بارسا کاملا محتمل باشد. او به تازگی با دوستان قدیمی‌اش در این تیم یعنی جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس شام خورده و همه می‌دانند که چه رابطه خوبی با ژاوی دارد. قرارداد مسی با پاریس در پایان این فصل تمام می‌شود. او از ابتدا با یک قرارداد دو ساله به این باشگاه منتقل شد و در حالی که خیلی‌ها انتظار داشتند قراردادش را تمدید کند بعد از قهرمانی در رقابت‌های جام‌جهانی قید این کار را زد.

مالکان پی‌اس‌جی البته همچنان به دنبال حفظ این ستاره بزرگ هستند اما خود او دیگر تمایلی به ماندن در این تیم نشان نمی‌دهد. به نظر می‌رسد اعضای خانواده مسی دوست دارند که دوباره به شهر قدیمی‌شان برگردند و لئو را دوباره با پیراهن بارسا تماشا کنند. جالب اینجاست که خوان لامورتا نیز مدتی قبل در پاسخ به یک هوادار بارسا از بازگشت مسی به این تیم صحبت به میان آورده بود. با این حال این بازگشت پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. به نظر می‌رسد هم مسی به دنبال حضور دوباره در این تیم است و هم باشگاه می‌خواهد او را جذب کند اما سقف دستمزدهای بارسا اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. اگر مدیران باشگاه بتوانند بر سر این ماجرا با لالیگا به توافق برسند و یا اگر چند ستاره را به فروش برسانند و دستمزد چند بازیکن دیگر را کاهش بدهند، بازگشت لئو کاملا محتمل خواهد بود. به نظر می‌رسد که خود این بازیکن نیز حاضر است برای این بازگشت فداکاری‌های بزرگی انجام بدهد.

رونالدو و جام‌های پرپرشده

اگر مسی تصمیم به بازگشت به باشگاه بارسلونا گرفته، بعید نیست رونالدو نیز دوباره تصمیم به بازگشت به فوتبال اروپا بگیرد. اوضاع در ترکیب النصر این روزها اصلا خوب پیش نمی‌رود. زردها روزهای کابوس‌واری را در فوتبال عربستان سپری می‌کنند. آنها این هفته در جام حذفی در حالی که ۹۰ دقیقه رونالدو را در ترکیب داشتند روبه‌روی الوحده شکست خوردند تا از جدول مسابقه‌ها کنار بروند. جالب اینجاست که الوحده از شروع نیمه دوم ۱۰ نفره شده بود و با این حال هیچ گلی از النصر دریافت نکرد.

رونالدو و هم‌تیمی‌ها فقط چند روز قبل بازی بزرگ لیگ عربستان را نیز به الهلال باخته بودند. این دو شکست متوالی هم صدر جدول فوتبال عربستان را از آنها گرفته و هم به رویای قهرمانی این تیم در جام حذفی پایان داده است. جالب اینکه باشگاه امیدوار بود با برکناری رودی گارسیا و جذب یک مربی جدید شرایط بهتری پیدا کند اما دو شکست متوالی کابوس بزرگ‌تری برای این تیم به وجود آورد. از آخرین گل کریستیانو در فوتبال عربستان بیش از ۳۰۰ دقیقه گذشته است و این آمار اصلا خوشایند به نظر نمی‌رسد. پس از جذب این ستاره، النصری‌ها امیدوار بودند که به هر قیمتی همه جام‌های ممکن را کسب کنند اما اتفاقی که آنها انتظارش را داشتند به هیچ وجه رقم نخورده است. این تیم با یک بازی بیشتر از الاتحاد، صدر جدول لیگ عربستان را به این حریف واگذار کرده و سه امتیاز کمتر از این رقیب دارد. در فصلی که الهلال هم تیم فوق‌العاده‌ای نبوده، چنین نتیجه‌ای برای النصر باورنکردنی به نظر می‌رسد.

مساله رونالدو اما فقط گل نزدن نیست. او در جدال هفته گذشته با الهلال چند خطای خشونت‌آمیز انجام داد و در پایان بازی نیز رفتار بسیار زشتی با هواداران حریف داشت. به نظر می‌رسد اگر حتی خود او نیز تصمیم به ترک این باشگاه نگیرد، مدیران باشگاه به دنبال پایان دادن به این انتقال پرهزینه و کم‌فایده باشند.