آریا رهنورد

بارسلونا این هفته به اولین تیم تاریخ لالیگا تبدیل شد که با وجود اعلام سه پنالتی به سود حریفش، برنده یک مسابقه می‌شود. یک برد مهم دیگر برای ژاوی که شاید اگر از ابتدای فصل روی کار بود، بارسا حالا مدعی شماره یک قهرمانی لالیگا به شمار می‌رفت. عملکرد سرمربی جوان کاتالان‌ها در شروع درخشان به نظر می‌رسد. یک عملکرد فوق‌العاده که نشان از ظهور یک مربی بزرگ در دنیای فوتبال دارد. ژاوی از همین حالا مشغول چیدن نقشه‌های ذهنی برای فصل آینده است. او تصمیم دارد با کم‌ترین هزینه ممکن، یک تیم رویایی برای بلوگرانا بسازد.

خط دروازه؛ رقیب جوان  برای تراشتگن

روند مارک آندره تراشتگن درون دروازه بارسا این اواخر چندان مثبت نبوده است. او البته در چند هفته اخیر کمی بهتر شده اما در مجموع فصل موفقیت‌آمیزی را در بارسا سپری نکرده است. نتو نیز به عنوان گلر دوم، جانشین ایده‌آلی برای او به نظر نمی‌رسد. هنوز نامی به عنوان گلر فصل بعد بارسا مطرح نشده اما ژاوی در نظر دارد یک سنگربان جوان از لالیگا را به عنوان نفر دوم به تیم اضافه کند تا رقابت بیشتری برای گلر آلمانی به وجود بیاورد. پس در فصل آینده نیز تراشتگن مرد شماره یک دروازه بارساست و ژاوی اعتمادش را به او از دست نداده است.

خط دفاع؛ همه نگاه‌ها به چلسی

مهم‌ترین اولویت خط دفاعی بارسا برای تابستان، تمدید قرارداد آرائوخو خواهد بود. بازیکنی که همین حالا نیز چند پیشنهاد بسیار خوب دارد و مدافع درجه یکی به نظر می‌رسد. بارسا به عنوان زوج آرائوخو، کریستنسن دانمارکی را از چلسی جذب کرده است. بازیکنی که با یک قرارداد آزاد برای کاتالان‌ها به میدان می‌رود. گزینه بعدی آنها نیز باز هم از باشگاه چلسی می‌آید. رودیگر که او هم در پایان فصل دیگر قراردادی با چلسی ندارد، گزینه مهم بعدی بارسا محسوب می‌شود. بازیکنی که از رئال و یوونتوس هم پیشنهاد دریافت کرده است. بارسا در تلاش برای جذب مزروعی در پست دفاع راست نیز هست اما این بازیکن به بایرن نزدیک‌تر به نظر می‌رسد. یکی از کارهای مهمی که بارسا می‌خواهد در تابستان انجام بدهد، خلوت کردن خط دفاعی نیز هست. نفراتی مثل اومتیتی و لنگله تحت هر شرایطی باید تیم را ترک کنند و به دنبال مقصد دیگری برای خودشان باشند.

خط هافبک؛ کسی به جای بوسی

بارسا در پست هافبک هجومی، به کم‌ترین تغییر ممکن نیاز دارد. چراکه ستاره‌های جوانی مثل پدری، گاوی و دی یونگ را در اختیار دارند. این نفرات در کنار نیکو گونزالس، می‌توانند برای سال‌های متمادی بارسا را در میانه میدان بیمه کنند و یک خط هافبک در کلاس جهانی برای این تیم بسازند. پدری و گاوی حالا دو تا از بهترین هافبک‌های جوان دنیا به شمار می‌روند. با این وجود بارسا در پست هافبک تدافعی یک بازیکن می‌خواهد. چراکه سرخیو بوسکتس دیگر پا به سن گذاشته و چابکی گذشته‌اش را ندارد. علاوه بر این، ژاوی دوست دارد یک هافبک تدافعی جنگنده در تیمش داشته باشد. چراکه بقیه هافبک‌های تیم بیشتر فانتزی هستند و جنگندگی زیادی ندارند. انتخاب سرمربی بارسا برای این پست، فرانک کسی از باشگاه میلان است. بازیکنی که قراردادش با روسونری در پایان این فصل به اتمام خواهد رسید. او با پیوستن به بارسا موافقت کرده و حالا در آستانه امضای قرارداد نهایی با این تیم قرار دارد. بعید به نظر می‌رسد چیزی بتواند مانع امضای قرارداد بین آنها شود.

خط حمله؛ هیولاهای دورتموند

بارسا همین حالا نیز صاحب یک خط حمله بسیار خوب شده اما این پایان خط آتش مدنظر ژاوی نیست. گفته می‌شود بارسا با رابرت لواندوفسکی مذاکره کرده تا این بازیکن را نیز به صورت آزاد به خدمت بگیرد.یک شبکه معتبر لهستانی روی این قرارداد صحه گذاشته و از توافق لوا با بارسا خبر داده است. اگر این اتفاق رخ بدهد، خط حمله بارسا با ترکیب دمبله، لواندوفسکی و اوبامیانگ ساخته خواهد شد. البته به شرطی که دمبله در تیم ماندگار شود. چراکه مدت قرارداد او با بارسا نیز در پایان فصل به انتها خواهد رسید. تا همین چند هفته قبل، جدایی این بازیکن قطعی به نظر می‌رسید اما حالا ظاهرا رابطه او با باشگاه دستخوش تغییر شده است. او با وجود از دست دادن چندین مسابقه در این فصل، به صورت مشترک با بنزما بهترین پاسور این فصل لالیگا به شمار می‌رود. وجه اشتراک هر سه مهاجم بارسا، این است که در دورتموند به فوتبال اروپا معرفی شدند و اولین سال‌های درخشش را در این تیم پشت سر گذاشتند. البته آنها به سه دوره متفاوت در این باشگاه تعلق دارند و هر کدام در یک دوره ستاره بوده‌اند. اگر خط حمله بارسا با این سه نفر ساخته شود، کاتالان‌ها صاحب قوی‌ترین خط حمله ذخیره در فوتبال اروپا نیز خواهند شد. نفراتی مثل آنسو فاتی، فران تورس و آداما ترائوره می‌توانند روی نیمکت بنشینند و در طول فصل، به بارسا نیز کمک کنند و ستاره‌های این تیم باشند.