ژاوی سیمئونه!

«آنها شانس بیشتری دارند». ژاوی با این جمله به سراغ ال‌کلاسیکو رفت. جمله‌ای که شاید شروع یک جنگ روانی با مادریدی‌ها بود. او خیلی زود توپ را به زمین حریف انداخت و آرامش بیشتری را برای تیمش رقم زد. اتفاقی که کمک کرد تا بارسا در نهایت برنابئو را با پیروزی ترک کند. این اولین بازی از سه‌گانه‌ای بود که ظرف یک ماه برای دو باشگاه بزرگ دنیای فوتبال اتفاق می‌افتد. مسابقه برگشت دو تیم در نیوکمپ برگزار خواهد شد. دیداری که تکلیف تیم صعودکننده به فینال کوپا دل‌ری را مشخص می‌کند.

آریا رهنورد

 

آرائوخو، کابوس همیشگی وینیسیوس

به نظر می‌رسد تنها یک راه جدی برای مهار رئال مادرید وجود دارد و آن، مهار کردن وینیسیوس جونیور است. اگر به بازی رئال مادرید و لیورپول در آنفیلد برگردیم، متوجه نقش مرگبار وینی خواهیم شد. وقتی رئال با دو گل از حریف عقب بود، وینیسوس با نمایش نبوغ در زمین، کار را به تساوی کشاند و رئال را به بازی برگرداند. با این حال به نظر می‌رسد در فوتبال اروپا هیچ بازیکنی بیشتر از آرائوخو نمی‌تواند ستاره کناری مادریدی‌ها را متوقف کند. او در این بازی هم فوق‌العاده ظاهر شد و ثابت کرد که مهار کردن وینی را بهتر از هر بازیکن دیگری در دنیا بلد است. او یک مدافع به شدت فیزیکی و توانمند به نظر می‌رسد و در زمین کارهای جذابی انجام می‌دهد. از زمان بازگشت آرائوخو از مصدومیت نیز کیفیت دفاعی بارسا درخشان بوده است. پس از پایان بازی نیز، ژاوی آرائوخو را یکی از بهترین‌ مدافعان دنیای فوتبال دانست. او تاکید داشت که وینیسوس در هر بازی به تنهایی 6 یا هفت موقعیت گلزنی ایجاد می‌کند اما در این بازی، رئال حتی یک بخت جدی برای باز کردن دروازه نیز نداشته است.

کارلتو،  رئیس تحت فشار

بعد از قهرمانی دوگانه در فصل گذشته، اصلا تصور نمی‌شد آنجلوتی به همین سرعت در رئال مادرید تحت فشار قرار بگیرد. با این حال ظاهرا همیشه قرار است بعد از یک موفقیت، سرازیری این مربی در مادرید نیز شروع شود. نداشتن یک نقشه دوم برای عبور از بارسا، با انتقاد بسیاری از مادریدی‌ها روبه‌رو شده است. کارلتو در جریان این بازی حتی کار ساده‌ای مثل عوض کردن جای وینگرها برای آزاد شدن وینیسیوس از دام آرائوخو انجام نداد و انگار فقط تماشاگر این بازی بود. رئال بعد از یک دهه در یک بازی خانگی حتی یک شوت درون چارچوب هم نداشت. این آماری نیست که به سادگی نادیده گرفته شود.

در غیاب پدری، هافبک ساحل عاجی بارسا فرصت خوبی برای حضور در یک نبرد حساس به دست آورد. گل بلوگرانا در این نبرد به نام مدافع حریف ثبت شد اما فرانک کسی هم نقش مهمی در رقم خوردن این گل داشت

ژاوی؛ 6 کلاسیکو بدون نیوکمپ!‌

این ششمین تجربه ژاوی در کلاسیکوها در قامت سرمربی بارسا بود. جالب اینکه هیچ‌کدام از این 6 مسابقه در نیوکمپ برگزار نشده است! ژاوی دو بار در لالیگا، یک بار در کوپا دل‌ری، دو بار در سوپرجام اسپانیا و یک بار در یک نبرد دوستانه با رئال روبه‌رو شده و در این 6 بازی، چهار برد و دو شکست داشته است. تاکتیک‌های این مربی در جریان چهارمین بردش در این نبرد سنتی، شباهت زیادی به تاکتیک‌های سیمئونه داشت. با این حال نباید فراموش کرد که در غیاب نفراتی مثل لواندوفسکی، پدری و دمبله، کار بارسا برای ضدحمله و خلق موقعیت در این بازی نیز اصلا ساده به نظر نمی‌رسید.

بوسی و مارک، دو رکورد کلیدی

سرخیو بوسکتس که این فصل با عبور از رکورد راموس دومین بازیکن با سابقه بیشترین بازی در کلاسیکو شده بود، بعد از سوپرجام و نبرد این هفته در کوپا، از رکورد مسی نیز عبور کرد. سرخیو برای چهل و ششمین بار در کلاسیکو به میدان رفت و یک برد حساس را با بازوبند کاپیتانی بارسا پشت سر گذاشت. او در همین تابستان در آستانه جدایی از بارسا بود اما با کیفیتی که این فصل نشان داده، شاید حتی یک فصل دیگر هم در نیوکمپ بماند.

فرانک کسی،

خوش‌شانس و بدشانس

در غیاب پدری، هافبک ساحل عاجی بارسا فرصت خوبی برای حضور در یک نبرد حساس به دست آورد. گل بلوگرانا در این نبرد به نام مدافع حریف ثبت شد اما فرانک کسی هم نقش مهمی در رقم خوردن این گل داشت. با این حال او بسیار خوش شانس بود که در این صحنه، وی.ای.آر به کمک گروه داوری آمد و گل را سالم اعلام کرد. فرانک اما در این بازی با یک بدشانسی بزرگ نیز روبه‌رو شد. او در آستانه زدن گل دوم بارسا بود که توپ به پای آنسو فاتی برخورد کرد و به درون دروازه نرفت.

کریم، کم‌فروغ بعد از د بست

خیلی‌ها انتظار داشتند کریم بنزما بعد از ماجرای مراسم د بست، درخشش زیادی در کلاسیکو داشته باشد اما همانند خیلی از دیدارهای این فصل، نمایش کریم در این مسابقه هم کاملا معمولی بود. بازیکنان دیگر نتوانستند برای بنزما موقعیت بسازند و خود او نیز در خلق موقعیت اصلا موفق نبود تا یک شب بسیار سرد برای این ستاره در برنابئو پشت سر گذاشته شود. کریم در این بازی اصلا انتظارها را برآورده نکرد و نمایش خوبی در جدال با آبی اناری‌ها نداشت.