آریا رهنورد

چند درصد پیش‌بینی می‌کردید آخرین تقابل مسی و رونالدو در خاورمیانه اتفاق بیفتد؟ چند درصد تصور می‌کردید آخرین برخورد آنها، در ریاض رقم بخورد؟ عربستانی‌ها این روزها دنیای فوتبال را تحت تاثیر قرار داده‌اند. ظاهرا آنها می‌خواهند در رقابت پنهان با قطر، توجه‌ها را از ماجراهای جام جهانی بدزدند و داستان‌های جذاب‌تری خلق کنند. نبرد بین منتخب ریاض و پی‌اس‌جی، یکی از ماجراهای جذاب آخر هفته در دنیای فوتبال بود. روزهایی که با نبردهای دیدنی و اتفاقات تماشایی محاصره شدند و لحظات دلچسبی برای هواداران فوتبال در دنیا ساختند.

میخکوب در پالاس

چهارشنبه‌شب، یونایتد در آستانه رسیدن به یک برد متوالی دیگر در لیگ برتر بود و در زمین پالاس توانسته بود یک بار دروازه این تیم را باز کند. این برد می‌توانست زمزمه‌های جدی‌تری برای تبدیل شدن قرمزها به یک مدعی قهرمانی به وجود بیاورد اما مایکل اولسیه در دقیقه 90 همه چیز را خراب کرد. او با یک شلیک تماشایی، توپ را به تور دروازه شیاطین سرخ رساند تا یک شوک بزرگ به تن‌هاگ و تیمش بدهد. این دو امتیاز از دست رفته، یونایتدی‌ها را به شدت عصبانی کرده بود. آنها در فرم بسیار خوبی بودند و می‌خواستند به هر قیمتی روند پیروزی‌شان را حفظ کنند اما این روند با یک ضربه مهارنشدنی از دست رفت.

روبان آبی روی جام

عربستانی‌ها فقط به میزبانی از سوپرجام اسپانیا بسنده نکردند و سوپرجام ایتالیا را هم به ریاض بردند. دیداری که بین قهرمان فصل گذشته سری آ یعنی میلان و قهرمان فصل گذشته کوپا ایتالیا یعنی اینتر برگزار می‌شد. تیم‌هایی که امسال برخلاف فصل گذشته در بهترین فرم ممکن قرار ندارند. میلان در غیاب مانیان و زلاتان، در سوپرجام اصلا آماده نبود و اینتر با درخشش مهره‌های میانی و هجومی، کار دشواری برای شکست دادن این تیم نداشت. نراتزوری در همان 10 دقیقه اول بازی، توسط دی مارکو دروازه حریف را باز کرد و ژکو نیز دقایقی بعد اختلاف را بیشتر کرد. در نیمه دوم، مارتینز هم تیر خلاص را به میلان زد. بازیکنی که در جام جهانی افتضاح کار کرده بود، دوباره به فرم خوب قبلی برگشت و با بیرون پا، دروازه میلان را باز کرد تا یک برد جذاب برای اینتر به دست بیاید. سیمونه اینزاگی و تیمش بعد از صعود از دور گروهی لیگ قهرمانان، حالا به دومین هدف مهم‌شان در این فصل نیز دست پیدا کردند.

لئو و کریس، قاب آخر

عربستانی‌ها در ادامه هفته رویایی‌شان به سراغ یک تورنمنت به اسم «موسم ریاض» هم رفتند و منتخبی از ستاره‌های النصر و الهلال را در کنار هم قرار دادند تا تیم منتخب ریاض، روبه‌روی یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های دنیا یعنی پی‌اس‌جی قرار بگیرد. اساسا قرار دادن بازیکنان النصر و الهلال در یک تیم، کار جالب توجهی بود. چراکه همه از عمق رقابت این دو تیم و نبردهای جنجالی‌شان در چند سال گذشته باخبر هستند. برای مثال هیچ‌کس تصور نمی‌کرد سالم الدوساری به راحتی توسط بازیکنان النصر پذیرفته شود اما به هر حال این اتفاق رخ داد. نکته مهم این بازی اما، تقابل مسی و رونالدو بود که موجب شد قیمت بلیت‌های این مسابقه سر به فلک بکشد. این شاید آخرین برخورد این دو فوق ستاره در زمین فوتبال به شمار می‌رفت. جالب اینکه بازی هم اصلا دوستانه به نظر نمی‌رسید و دو تیم به شدت برای گل زدن به هم تلاش می‌کردند. این بازی آنقدر جدی بود که حتی خوان برنات از پاریس در نیمه اول از زمین اخراج شد! لئو مسی یک گل در این نبرد به ثمر رساند و کریستیانو دو بار دروازه حریف را باز کرد. آنها قبل از بازی نیز به خوش و بش مشغول شدند. در پایان بازی هم با نورپردازی‌های استثنایی، جام به تیم فرانسوی اهدا شد. کیفیت برگزاری این مراسم اصلا چیزی کم از فینال جام جهانی نداشت. عربستان حالا دیگر به یکی از قطب‌های مهم فوتبال دنیا تبدیل شده است.

برنده اما عصبانی

پنجشنبه‌شب در لیگ برتر، پپ گواردیولا و تیمش کاملا «من‌سیتی‌وار» بازی کردند. یعنی نیمه اول را به حریف دادند، دو گل خوردند و بازنده به رختکن رفتند اما در نیمه دوم طوفان به پا کردند و چهار گل زدند. جالب اینکه با وجود این بازگشت بزرگ، پپ گواردیولا به شدت عصبانی بود و اصلا از عملکرد بازیکنانش روبه‌روی تاتنهام راضی به نظر نمی‌رسید. او باور داشت که با این کیفیت، نمی‌توان مانع قهرمانی آرسنال در لیگ برتر شد. این نتیجه، شرایط آنتونیو کونته را نیز در تاتنهام بسیار دشوار کرد. مردی که انتظار می‌رفت ناجی اسپرز باشد، حالا روی لبه پرتگاه قرار گرفته است.

کارلتو زنده است

این فقط پپ نبود که این هفته، یک بازگشت بزرگ را رقم زد. رئالی‌ها در زمین ویارئال یک شاهکار خلق کردند. این تیم در یک‌هشتم نهایی کوپا‌دل‌ری، دو گل از حریف عقب بود اما در 30 دقیقه پایانی، باز هم به سبک همیشگی رئال کارلتو به بازی برگشت و سه گل زد تا به مرحله بعدی برود. کارلتو به جز خاطره بازگشت‌ها، خاطره درگیری معروفش بعد از تعویض ریبری را این بار مقابل رودریگو زنده کرد.