آریا رهنورد

لید: در روزهای گذشته زمزمه‌هایی در مورد احتمال حضور یک مهاجم خارجی دیگر در پرسپولیس مطرح شده اما باشگاه بعد از چند تجربه ناموفق اخیر، دیگر انگیزه چندانی برای انجام دوباره این ریسک ندارد. به نظر می‌رسد تنها گزینه موجود برای آنها همان مهاجم شماره 72 سابق خودشان باشد. بازیکنی که برای مدتی از مقابل چشم‌ها محو شده و همیشه استاد شوراندن سرنوشت علیه خودش بوده اما به نظر می‌رسد یک فرصت مهم دیگر به دست آورده است. فرصتی که بدون شک آخرین شانس جدی او برای تبدیل شدن به یک ستاره باثبات در پرسپولیس خواهد بود.

پرسپولیسی‌ها برای پر کردن جای خالی یورگن لوکادیا، به پشت سر نگاه می‌کنند و به سراغ بازیکنی می‌روند که در گذشته نزدیک برای‌شان بازی کرده است. پرسپولیس قبل از جدایی یورگن هم مذاکره‌هایی با عیسی آل‌کثیر داشت اما آن روزها باشگاه نیاز چندانی به جذب این مهاجم احساس نمی‌کرد. حالا اما جدایی ستاره هلندی و دو بازی بدون برد پیاپی در لیگ برتر، شرایط را تغییر داده است. پرسپولیسی‌ها دوباره به عیسی نزدیک شده‌اند و احتمالا از شروع نیم‌فصل دوم او را به زمین خواهند فرستاد. در شرایط عادی، او باید همین حالا در عضویت پرسپولیس قرار داشت اما ماجراهای زیادی رقم خورد که نام او را از فهرست تیم خارج کنند. عیسی با چند ضربه عجیب و غریب در همین چند سال روبه‌رو شد. اول، محرومیتی بسیار سنگین به خاطر یک شادی گل که اجازه نمی‌داد او حتی با تیم یحیی تمرین کند. او به همین سادگی فینال آسیا را از دست داد و از مهم‌ترین مسابقه دوران فوتبالش محروم شد. تلخی آن اتفاق برای مرد جنوبی با زدن یک گل سه امتیازی در دربی جبران شد اما این بار مصدومیت به سراغ ساق‌های او آمد. آن‌چه از این جا به بعد اتفاق افتاد، رفتاری باورنکردنی و کاملا آماتور از هر دو طرف این ماجرا بود. آل‌کثیر که باید فورا به سراغ جراحی می‌رفت، از این کار دوری کرد و باور داشت که می‌تواند آخرین سال‌های دوران فوتبالش را با رباط پاره سپری کند. یحیی هم تاکید داشت که به هیچ قیمتی در این شرایط به آل‌کثیر بازی نمی‌دهد اما عجیب بود که باشگاه این بازیکن را برای مدت زیادی وادار به جراحی نکرد. آنها بر اساس قانون می‌توانستند این بازیکن را وادار به گرفتن چنین تصمیمی کنند اما با بی‌خیالی از این ماجرا گذشتند و چند ماه به همین سادگی سپری شد. چند ماه که بازگشت آل‌کثیر را به تعویق انداخت و او را برای یک نیم‌فصل دیگر نیز از جریان مسابقه‌ها خارج کرد.

اینکه عیسی در بازگشت به پرسپولیس چه فرمی خواهد داشت، سوال‌برانگیز به نظر می‌رسد. به هر حال او مدت‌ها فوتبال بازی نکرده و هضم مصدومیت و جراحی سنگین بعد از آن در این شرایط سنی، بسیار دشوار به نظر می‌رسد. شاید حتی رسیدن این بازیکن به فرم خوب تا پایان فصل طول بکشد. شاید هم او هرگز به فرم ایده‌آل برنگردد. به هر حال باشگاه باید همه سناریوها را در نظر بگیرد و همه فشارها را روی شانه‌های این بازیکن قرار ندهد. اگر عیسی کمی زودتر تن به جراحی داده بود و منطق را می‌پذیرفت، حالا همه چیز برایش فرق می‌کرد و این مهاجم در همین هفته‌های سرنوشت‌ساز نیز یک ستاره برای تیمش بود. لجبازی عجیب و باورنکردنی این ستاره اما شرایطی را به وجود آورد که او بسیار دیر به زمین فوتبال برگردد. همین حالا نیز شرایط خاص این بازیکن با پرسپولیس مشخص نشده و شاید در نهایت نیز قراردادی بین آنها منعقد نشود. ظاهرا پیشنهاد اولیه آل‌کثیر نیز سنگین‌تر از انتظارات هواداران باشگاه بوده است. با این حال باید قبول کرد که شرایط هم کاملا فرق کرده و هیچ چیز مثل گذشته نیست. اگر پرسپولیس هنوز لوکادیا را داشت و شیخ دیاباته نیز مدام مصدوم نمی‌شد، بعید بود باشگاه اصلا تمایلی به جذب دوباره عیسی نشان بدهد اما سرنوشت انگار آخرین هدیه‌اش را برای این بازیکن در نظر گرفته و راه را برای او هموار کرده است. آیا آل‌کثیر بالاخره از خراب کردن فرصت‌ها و تن دادن به بدشانسی مطلق دست می‌کشد؟ آیا او بالاخره تصمیم متفاوتی می‌گیرد و یک پایان دلچسب در باشگاه محبوبش برای خودش رقم می‌زند؟

در یک مورد شکی وجود ندارد. اینکه عیسی به پرسپولیس علاقه‌مند است و هواداران باشگاه نیز هنوز روی او حساب می‌کنند. حتی خود یحیی نیز به این مهاجم بیشتر از عبدی و پاکدل اعتقاد دارد. پس شاید راهی برای پشت سر گذاشتن همه چیز وجود داشته باشد. اگر این فرصت از دست برود، دیگر شانسی برای این مهاجم وجود نخواهد داشت. او حالا این شانس را دارد که با عبور از مصدومت، محرومیت و لجبازی، دوباره صحنه نمایش را در پرسپولیس در دست بگیرد. او حالا این شانس را دارد که بالاخره در همان جایگاه موردعلاقه‌اش بدرخشد. هر دو طرف این ماجرا، بی‌صبرانه منتظر آخرین چشمک سرنوشت هستند.

 

سوتیتر: اگر پرسپولیس هنوز لوکادیا را داشت و شیخ دیاباته نیز مدام مصدوم نمی‌شد، بعید بود باشگاه اصلا تمایلی به جذب دوباره عیسی نشان بدهد اما سرنوشت انگار آخرین هدیه‌اش را برای این بازیکن در نظر گرفته و راه را برای او هموار کرده است