پاری‌سن‌ژرمن، این فصل از لیگ فوتبال فرانسه را در اوج بی‌رحمی آغاز کرده است. آنها در مسابقه سوپرجام، یک پیروزی یک‌طرفه را جشن گرفتند و در اولین بازی فصل نیز با درخشش زوج مسی و نیمار، به برتری پرگلی رسیدند. تا اینجا همه چیز در باشگاه خوب به نظر می‌رسید اما بازگشت امباپه از مصدومیت در هفته دوم، شرایط را کمی تغییر داد. این بار هم پاریس برنده شد و اتفاقا حریفش را در زمین مسابقه له کرد اما حواشی خاصی این مسابقه اجازه نداد هواداران باشگاه فرانسوی از رسیدن به این موفقیت لذت چندانی ببرند.

این بازی دو اتفاق کلیدی داشت که برای پاریسی‌ها بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسید. اوایل بازی پاریسی‌ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند و کیلیان امباپه این ضربه را از دست داد. بیست دقیقه بعد، امباپه دوباره قصد داشت پشت ضربه پنالتی تیمش بایستد اما این بار نیمار توپ را برداشت و آن را وارد دروازه کرد. جالب اینکه امباپه اصلا از این اتفاق خوشحال نشد.

در همین نیمه، ویتینیا روی یک صحنه توپ را به امباپه پاس نداد و همین مسئله عصبانیت شدید کیلیان را به همراه داشت. او آنقدر عصبانی شد که حتی حاضر نبود به شرکت در حمله تیم ادامه بدهد و قدم زنان به میانه زمین برگشت. اتفاقی که بهت و حیرت هواداران فوتبال را به همراه داشته است.

ماجرا اما همین جا تمام نشد و در پایان مسابقه، نیمار با لایک کردن دو توییت جنجال دیگری ساخت. این توییت‌ها علیه رفتار زشت امباپه در جریان مسابقه زده شده بودند. در این توییت‌ها به شکل کنایه‌آمیزی عنوان شده بود که امباپه «رئیس باشگاه پی اس جی» است و اختیاراتی بیشتر از همه بازیکنان دارد. با این لایک‌ها، جنگ داخلی در پاریس علنی شده و همه به مشکلات بزرگ نیمار و امباپه پی برده‌اند. مشکلاتی که ظاهرا از فصل گذشته شروع شده‌اند.  به هر حال فعلا روابط بین این دو بازیکن آنقدر تیره و تار شده که حتی اجازه نمی‌دهد هواداران پاریس از ماجراهایی مثل بردهای پرگل تیم‌شان با هدایت گالتیه یا گلزنی رناتو سانچز با اولین لمس توپ برای تیم فرانسوی لذت ببرند. اگر این مشکل حل نشود، پاریس در این فصل هم شانسی برای قهرمانی در اروپا نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد ماجرای جنجالی تمدید قرارداد امباپه، باشگاه را در شرایط خاصی قرار داده است. این بازیکن برای ماندن در تیم، قول‌های زیادی از مدیران باشگاه گرفته و حالا قدرتمندترین عضو این تیم به حساب می‌آید. ظاهرا جدایی نیمار یکی از شرط‌های مهم او بوده که به حقیقت تبدیل نشده اما درز کردن این خبر، نیمار را به شدت عصبانی کرده و او را علیه همبازی‌اش شورانده است.

این ماجراها در اولین بازی فصل با حضور همزمان نیمار، مسی و امباپه نگران‌کننده خواهد بود. اگر این سه نفر به صلح با هم نرسند، راه‌شان خیلی زود از هم جدا می‌شود. پاریس برای رسیدن به یک موفقیت، روی درخشش هر سه نفر آن‌ها حساب باز می‌کند اما در شرایط فعلی، چنین صلحی کاملا دور از ذهن و نشدنی خواهد بود.