او «ماشین» است!

همه ماشین‌های گل‌زنی قبل از کریس رونالدو، چیزی شبیه سوءتفاهم بودند! او حالا اولین بازیکن تاریخ فوتبال است که به ۷۰۰ گل در رده باشگاهی می‌رسد. گل این هفته به اورتون، یک لحظه تاریخی برای کریستیانو بود. بازیکنی که یک رکورد دیگر را هم شکست و باز هم نشان داد که در زمین فوتبال متوقف‎نشدنی است و انگیزه‌اش برای درخشش هیچ‌وقت فروکش نمی‌کند. بین ۷۰۰ گل رونالدو، گل‌های مهم زیادی وجود دارد. گل‌هایی که حساس، زیبا و البته فراموش‌نشدنی به نظر می‌رسند.

آریا   طاری

 

نقطه‌ای برای شروع

شش هفته از شروع فصل 03/2002 فوتبال پرتغال سپری شده بود که کریستیانو رونالدو در ترکیب ثابت اسپورتینگ روبه‌روی موریرنسه قرار گرفت. آن روزها بیرون از پرتغال کسی رونالدو را نمی‌شناخت. پسر جوان اسپورتینگ 34 دقیقه بعد از شروع آن مسابقه، با یک فرار فردی تماشایی اولین گل دوران باشگاهی‌اش را پشت سر گذاشت. او تا پایان آن مسابقه در زمین بود و در لحظات پایانی، دومین گل دوران فوتبال باشگاهی‌اش را نیز با یک ضربه سر وارد دروازه حریف کرد. شروع گل‌زنی‌های رونالدو، درخشان به نظر می‌رسید. او بعد از آن مسابقه دیگر هیچ‌وقت از گل‌زنی فاصله نگرفت.

من رونالدو هستم

جا افتادن در تیمی مثل یونایتد با آن همه ستاره برای پسر جوان پرتغالی اصلا راحت نبود. با این حال اولین گل او برای این باشگاه، نشان می‌داد که کریس چه قابلیت‌های حیرت‌آوری دارد. او با یک ضربه ایستگاهی مستقیم، دروازه بورنموث را باز کرد و دومین گل تیمش در آن نبرد را به ثمر رساند. از همان روز بود که خیلی از طرفداران یونایتد، به توانایی‌های فوق‌العاده این بازیکن ایمان آوردند. کریس گل‌زنی در لباس شیاطین سرخ را به تماشایی‌ترین شکل ممکن شروع کرد.

خیلی‌ها باور دارند که تماشایی‌ترین گل رونالدو در لباس یونایتد، روبه‌روی پورتو به ثمر رسیده است. گلی با یک شلیک خارق‌العاده از راه دور که درون دروازه پورتو فرود آمد و منچستر را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان فرستاد

گرگ، شکار شد

قبل از مسابقه با رم در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، کریس هرگز موفق به گل‌ز‌‌نی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان نشده بود. او بالاخره توانست در این مراحل نیز خودی نشان بدهد. در شب برد فراموش‌نشدنی هفت- یک منچستریونایتد برابر رم، سی آر سون یک ستاره تمام‌عیار بود. او دو گل را با دو ضربه مهارنشدنی پای راست وارد دروازه رمی‌ها کرد تا پیروزی تیمش را در این مسابقه حتمی کند. آن برد پرگل، یک‌طرفه و تاریخی بدون درخشش این ستاره به دست نمی‌آمد.

گل و جام

رونالدو بالاخره به آرزوی همیشگی‌اش برای قهرمانی در اروپا با منچستریونایتد رسید. او در فینال سال 2008 روبه‌روی چلسی، تنها گل تیمش را وارد دروازه حریف کرد. این بازی البته به ضربات پنالتی رفت و رونالدو نیز پنالتی‌اش را از دست داد اما قرمزها حریف را بردند و این جام ارزشمند را به دست آوردند.

وقتی همه محو شدند

خیلی‌ها باور دارند که تماشایی‌ترین گل رونالدو در لباس یونایتد، روبه‌روی پورتو به ثمر رسیده است. گلی با یک شلیک خارق‌العاده از راه دور که درون دروازه پورتو فرود آمد و منچستر را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان فرستاد. این یکی از تماشایی‌ترین گل‌ها در بین 700 گل باشگاهی رونالدو نیز هست.

رونالدو باز هم نشان داد که حتی در این شرایط سنی، چه بازیکن مهمی برای یونایتد است. او با این گل، به تن هاگ ثابت کرد که می‌تواند بازی‌های حساس و نزدیک را برای یونایتد ببرد

باز هم ایستگاهی!

جالب است بدانید که آخرین گل رونالدو برای یونایتد قبل از جدایی‌اش در مقطع اول، باز هم با یک ضربه ایستگاهی دیدنی به دست آمد. کریس در هفدهمین دقیقه از نبرد با من‌سیتی، یک ضربه آزاد مهارنشدنی به طرف دروازه این تیم زد و شیاطین سرخ را در آن جدال از حریف جلو انداخت. دو هفته بعد، رقابت‌های آن فصل لیگ برتر تمام شد و چند روز بعد از پایان فصل، کریس رونالدو تصمیم جدی‌اش را برای ملحق شدن به رئال مادرید گرفت و به کهکشانی‌ها پیوست.

مردی که صبر نداشت

کریس برای به ثمر رساندن اولین گل در لباس رئال مادرید، اصلا صبر نداشت. او در همان مسابقه اول از روی نقطه پنالتی دروازه لاکرونیا را باز کرد تا بازی در لالیگا را با یک گل زودرس جشن بگیرد. مادریدی‌ها آن مسابقه را سه-دو بردند تا همه چیز برای رونالدو در قدم اول خوب پیش برود. کریس آن روزها با پیراهن شماره 9 در رئال مادرید بازی می‌کرد.

کابوسی برای آتلتی

کریس در اولین فصل حضورش در مادرید موفق به گل‌زنی در دربی این شهر نشد اما سال بعد در یک‌چهارم نهایی کوپا‌دل‌ری، ستاره کلیدی تیمش روبه‌روی اتلتیکو بود. کریس در هر دو بازی رفت و برگشت دروازه این باشگاه را باز کرد و رئال را به مرحله بعدی این جام برد. او بعدها به یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های آتلتی تبدیل شد.

سرانجام...ال‌کلاسیکو!

رونالدو در اولین فصلش در مادرید اصلا ال‌کلاسیکوهای خوبی نداشت اما در پایان دومین فصل تلافی کرد. او در دیدار برگشت آن سال، بالاخره طلسم این بازی را شکست و از روی نقطه پنالتی تنها گل تیمش در جریان تساوی یک-یک کلاسیکو را به ثمر رساند. چند روز بعد اما اتفاق مهم‌تری برای رونالدو رخ داد. او با یک ضربه سر دیدنی، دروازه بارسا را در فینال کوپادل‌ری باز کرد تا قهرمانی را به هواداران تیمش هدیه کرده باشد. این یک لحظه فراموش‌نشدنی برای ستاره رئال مادرید بود.

کالما، کالما

قبل از شادی گل فعلی، رونالدو شادی معروف دیگری را در نیوکمپ برای خودش خلق کرد. سال 2012 رئال و بارسا یک رقابت بسیار نزدیک را در هفته‌های پایانی لیگ برای قهرمانی داشتند. رئال در هفته سی و پنجم به نیوکمپ رفت تا از اختلاف چهار امتیازی‌اش با بارسا دفاع کند. کریستیانو در دقایق پایانی آن جدال، گل پیروزی رئال را زد و با نشان دادن سکوت و آرامش به سکوها، شادی معروف «کالما» را خلق کرد. این یکی از تلخ‌ترین لحظات هواداران بارسا در کلاسیکو بوده است.

علیه تیم سابق

رابطه خوب کریس با هواداران یونایتد، هرگز خراب نشد. حتی وقتی که او با لباس رئال مادرید، دو بار دروازه این تیم را باز کرد. سال 2013 رونالدو تنها گل تیمش روبه‌روی منچستر در برنابئو را به ثمر رساند و خوشحالی نکرد. بعد از تساوی در آن جدال، رئال در دیدار برگشت حریف را با نتیجه دو بر یک شکست داد. باز هم این رونالدو بود که گل اول مادرید در آن مسابقه را به ثمر رساند.

لحظه‌ای که کریس منتظرش بود

کمی سخت و کمی دیر، اما رونالدو بالاخره با رئال مادرید قهرمان اروپا شد. تیمی که در ثانیه‌های واپسین فینال با ضربه سر سرخیو راموس به بازی برگشته بود، در وقت‌های اضافه نفس حریف را گرفت. کریس در وقت‌های تلف شده آن بازی گل چهارم تیمش را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه اتلتی کرد.

کریس همه جا هست

رونالدو در فینال بعدی لیگ قهرمانان نیز ستاره تیمش بود. او در جدال با یووه، گل اول را با یک ضربه دقیق به ثمر رساند و در نیمه دوم نیز، گل سوم رئال مادرید را زد تا عملا تیر خلاص را به طرف بیانکونری پرتاب کرده باشد.

وقتی یووه، قیچی شد!

بهترین و خارق‌العاده‌ترین گل رونالدو در لباس رئال مادرید نیز، سهم یوونتوس شد. او با یک پرواز بی‌مانند و یک قیچی استثنایی، دروازه بوفون را باز کرد. این صحنه بیشتر از یک گل در زمین فوتبال، به یک اثر هنری تمام‌عیار شباهت داشت.

هت‌تریک فراموش‌نشدنی

رونالدو لحظات خوب زیادی در یووه داشت اما بهترین لحظه بدون شک، هت‌تریک روبه‌روی اتلتیکومادرید برای رقم زدن یک بازگشت فوق‌العاده بود. یووه که در دیدار رفت با دو گل مقابل تیم سیمئونه شکست خورده بود، با درخشش بی‌مانند رونالدو توانست به مرحله بعدی لیگ قهرمانان راه پیدا کند.

گل شماره هفتصد

هفتصدمین گل رونالدو حالا وارد دروازه اورتون شده است. این گل برای او، فراتر از عدد و رقم اهمیت دارد. کریس در همین بازی نیز روی نیمکت نشسته بود و بعد از مصدومیت مارسیال با یک تعویض اجباری وارد زمین مسابقه شد. رونالدو باز هم نشان داد که حتی در این شرایط سنی، چه بازیکن مهمی برای یونایتد است. او با این گل، به تن هاگ ثابت کرد که می‌تواند بازی‌های حساس و نزدیک را برای یونایتد ببرد. این گل شاید نشان داد که او باید به مراتب بیشتر از این در ترکیب اولیه شیاطین سرخ قرار بگیرد و برای این تیم به میدان برود.