آریا رهنورد

برای تیمی که به نباختن خو گرفته، قهرمانی سرنوشتی دور از انتظار نیست. استقلال در این فصل چنین سرنوشتی داشته و حالا در انتظار یک پایان درخشان است. بدون تردید، تک تک اعضای استقلال در این موفقیت بزرگ و تاریخی سهم داشته‌اند. هیچ عضوی از باشگاه نیست که در این موفقیت نقش ایفا نکرده باشد اما طبیعی به نظر می‌رسد که نقش بعضی‌ها در مسیر رسیدن به این اتقاق پررنگ‌تر باشد. چهره‌هایی که کلیدی‌ترین نفرات تیم در مسیر رسیدن به چنین تجربه‌ای هستند.

 

فرهاد مجیدی

این تجربه تاریخی را باید بیشتر از هر کسی به نام او دانست. مردی که سال گذشته وعده ایجاد تغییرات بزرگ در استقلال را داد و خیلی خوب به وعده‌اش نیز عمل کرد. او یک تیم درخشان ساخت. تیمی که در زمین مسابقه تسلیم هیچ حریفی نمی‌شد. تیمی که خیلی خوب می‌دانست از هر بازی چه می‌خواهد و چطور باید به هدفش برسد. فرهاد خیلی خوب به شاگردها اعتماد به نفس داد و بارها با تعویض‌های درست و عالی، ورق را به سود استقلال برگرداند. او حالا به دنبال رقم زدن بهترین فصل تاریخ لیگ برتر یک باشگاه ایرانی است. اتفاقی که برای استقلال دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

 

سیدحسین حسینی

هیچ‌کس انتظار نداشت او چنین پیشرفتی را در قامت یک گلر تجربه کند. فصل گذشته بعد از ورود رشید مظاهری، خیلی‌ها تصور می‌کردند دوران سیدحسین در این باشگاه به پایان رسیده اما حسینی این فصل هم بهترین گلر لیگ برتر بود و هم به اردوی تیم ملی راه پیدا کرد. سنگربان آبی‌ها یک فصل درخشان را پشت سر گذاشت و در بیشتر هفته‌های این فصل کاپیتان تیم هم بود. ستاره‌ای که با سختکوشی زیادی به این جایگاه رسیده و حرف‌های زیادی برای گفتن در فصل آینده خواهد داشت.

 

وریا غفوری

او نه فقط به خاطر فوتبالش، بازوبند کاپیتانی یا بازی‌اش، بلکه به خاطر شخصیت اجتماعی‌اش همیشه مورد تحسین است. وریا همیشه نشان داده که دوست دارد در سمت مردم بایستد و اکت‌های اجتماعی به موقعی داشته باشد. وریا این روزها هم دوباره به مرد محبوب هواداران فوتبال تبدیل شده و حتی برخی از هواداران تیم‌های رقیب نیز علاقه زیادی به او دارند. غفوری به خوبی معنی مسئولیت اجتماعی را می‌فهمد و همیشه در لحظات درست رفتارهای درستی دارد. او بعد از سال‌ها، حالا اولین کاپیتان استقلال است که جام قهرمانی لیگ را بالای سر می‌برد.

 

مرادمند/یزدانی

از نقش این دو مدافع در قهرمانی استقلال هم نباید به راحتی عبور کرد. بازیکن‌هایی که تا بودند، برای تیم عالی و بی‌نقص کار کردند و حتی رفتن‌شان نیز به تیم انگیزه داد تا به هر قیمتی برای موفقیت بجنگد. به نظر می‌رسد که از شروع فصل آینده باید منتظر تماشای این دو نفر در ترکیب استقلال باشیم. بازیکنانی که یک فصل عالی را در این تیم پشت سر گذاشتند و به لحاظ فردی نیز بهترین فصل فوتبال‌شان را سپری کردند تا در نهایت عضوی از تیم قهرمان رقابت‌های لیگ بیست و یکم باشند. اتفاقی که قبلا برای هیچ‌کدام‌شان رخ نداده بود.

 

آرمان رمضانی

اگر گل‌های حیاتی و سه امتیازی آرمان نبود، استقلال به قهرمانی لیگ برتر نمی‌رسید. بازیکنی که در میان انبوهی از قضاوت‌ها به تیم فرهاد رفت اما مجیدی به خوبی می‌دانست که از او چه می‌خواهد و به خوبی از این بازیکن استفاده کرد. رمضانی در طول فصل، بازیکن مهمی برای استقلال بود و برای اثبات این اهمیت، حتما نباید در ترکیب اصلی تیم قرار می‌گرفت. او حتی به عنوان یک ذخیره در لحظات حساس و مهم به کمک استقلال آمد و گل‌های بسیار مهمی برای استقلال به ثمر رساند. حالا آرمان هم یکی از قهرمانان این فصل لیگ برتر است.

 

کوین یامگا

بازی‌های خوب، پنالتی‌های دقیق و درخشیدن در چند پست مختلف، یامگا را نیز به یکی از نفرات مهم تیم تبدیل کرد. بازیکنی که برخلاف سایر خارجی‌های باشگاه، عملکرد بسیار خوبی در استقلال داشت و به یکی از نفرات بدون جانشین در بین نفرات آبی‌پوش تبدیل شد. یامگا این اواخر عملکرد خوبی نداشته و در گل‌زنی عالی عمل نکرده اما در مجموع فصل خوبی را سپری کرده و با این عملکرد، توانسته انتظارها را به خوبی برآورده کند. یامگا در مجموع یکی از آماده‌ترین‌های این فصل استقلال بوده است.

 

امیرحسین حسین‌زاده

بدون شک او مهم‌ترین پدیده این فصل استقلال و لیگ برتر است. حسین‌زاده در چند سال گذشته چند مصدومیت جدی داشت و شاید هیچ مربی دیگری به سادگی به او اعتماد نمی‌کرد اما حسین‌زاده نشان داد که سزاوار اعتماد فرهاد مجیدی بوده است. فوتبالیستی که در نبرد با فولاد نیز یک گل بسیار حساس برای استقلال زد و کاری کرد که جای خالی قایدی در این تیم احساس نشود. حسین‌زاده از همان بازی اول با الهلال عربستان، شمایلی از ظهور یک ستاره را در استقلال نشان داد و در طول فصل نیز عملکرد بسیار امیدوارکننده‌ای در بین تفرات استقلال داشت.