بالاخره لحظه‌ای که منتظرش بودیم از راه رسید و سردار آزمون، توانست اولین گل این فصل را برای لورکوزن بزند. شاید زدن اولین گل فصل در این هفته، چیزی شبیه یک موفقیت نباشد اما اگر به روند آزمون در چند بازی گذشته دقت کنیم، متوجه پیشرفت قابل توجه او خواهیم شد.

آزمون در نبرد با ماینتس، برای تیمش پنالتی گرفت و یک پاس گل عالی هم داد. او یک ضربه را هم به تیر دروازه زد و در حقیقت مقدمه گلزنی پاتریک شیک را فراهم کرد. آزمون در پنج دقیقه پایانی دیدار حساس با موناکو نیز به زمین رفت و با ایستادن پشت پنالتی اول، نشان داد که سرمربی تیم تا چه اندازه به او و خود این بازیکن تا چه اندازه به خودش اعتماد دارد.

سردار پنالتی‌اش را به گل تبدیل کرد و نقش مهمی در صعود لورکوزن به یک‌هشتم نهایی یورولیگ داشت. فقط چند روز بعد، ژابی آلونسو برای دومین هفته متوالی در بوندس‌لیگا، آزمون را در ترکیب ثابت تیمش قرار داد. تصمیمی که علاقه این مربی به ستاره ایرانی‌اش را فاش می‌کرد. سردار در ترکیب ثابت قرار گرفت تا چهره‌هایی مثل شیک و امیری روی نیمکت بنشینند. این بازی بسیار سخت به نظر می‌رسید.

فرایبورگ تیم چهارم جدول بود و برای رسیدن به سهمیه اروپا می‌جنگید. آنها در این فصل نتایج خوبی به دست آورده‌اند. وقتی تیم میزبان به گل اول رسید، به نظر می‌رسید کار لورکوزن تمام است. انتظار می‌رفت آلونسو آزمون را از زمین بیرون بکشد اما او سردار را حفظ کرد و دیابی را از ترکیب تیم بیرون کشید. دقایقی بعد، آزمون روی سانتر دیدنی بکر با بیرون پا، یک والی تیزهوشانه زد و توانست بازی را به تساوی بکشاند.  اولین گل آزمون در این فصل، یک امتیاز جذاب را در زمین فرایبورگ برای لورکوزن قطعی کرد. آزمون تا چند دقیقه پایانی در زمین مسابقه حاضر بود و سرانجام جایش را به ندیم امیری داد. او به لحاظ نمره دریافتی، یکی از بهترین بازیکنان زمین مسابقه به شمار می‌رفت.

در گذشته، فوتبال ایران چهره‌های شاخصی در بوندس‌لیگا داشت. بازیکنان بزرگی که موجب می‌شدند تماشای لیگ آلمان یک عادت مهم برای هواداران فوتبال ایران باشد. این روند برای سال‌های زیادی از بین رفته بود. دیگر همه فراموش کرده بودند که ایرانی‌ها زمانی یکی از خارجی‌های شاخص بوندس‌لیگا به حساب می‌آمدند.

سردار آزمون اما بعد از سال‌ها این عادت قدیمی را زنده کرد. او کار راحتی در لورکوزن نداشت و شروع خوبی را هم در این تیم تجربه نکرد. همین چند هفته قبل، چیزی نمانده بود که آزمون راهی مارسی شود. این بازیکن می‌گوید که حتی شماره پیراهنش در مارسی نیز انتخاب شده بود اما در نهایت در لورکوزن ماند و دوران کاملا متفاوتی را در این تیم شروع کرد.

حالا دیگر ژابی آلونسو اعتقاد زیادی به بازی او دارد و به نظر می‌رسد زدن اولین گل، فشار را از روی شانه‌های سردار برداشته است. این حقیقت کاملا در چهره او بعد از زدن گل تساوی به فرایبورگ پیدا بود.