اولین بازی هفته هجدهم سری آ، دیداری فوق‌العاده بین دو مدعی جدی قهرمانی خواهد بود. مسابقه‌ای بین یووه و ناپولی که تاثیر زیادی در آرایش صدر جدول فوتبال ایتالیا خواهد داشت. مسابقه‌ای که فردا شب در اوج هیجان برگزار می‌شود.

یوونتوس تنها تیم جدول سری آ به حساب می‌آید که توانسته در هر پنج مسابقه اخیرش برنده باشد. آنها در بین پنج تیم بالای جدول ضعیف‌ترین آمار گلزنی را داشته‌اند اما نباید از عملکرد دفاعی فوق‌العاده این تیم غافل شد. تیمی که در 17 بازی گذشته فقط هفت گل خورده در کارنامه داشته است. آن هم در حالی که هیچ تیم دیگری در سری آ نتوانسته گل‌های خورده این فصل را یک رقمی نگه دارد.

ناپولی هنوز صدرنشین مقتدر جدول سری آ به حساب می‌آید و با 44 امتیاز در بالاترین رده جدول دیده می‌شود. با این حال یووه به شکل خزنده‌ای به این تیم نزدیک شده و حالا 37 امتیاز دارد. اگر بیانکونری برنده بازی فردا شب شود، به 40 امتیاز می‌رسد و در فاصله چهار امتیازی ناپولی قرار می‌گیرد. در واقع شکست تیم اسپالتی روبه‌روی اینتر، همه چیز را پیچیده کرد و سری آ را زنده نگه داشت. حالا هم برد یووه می‌تواند دوباره حساسیت را به جدول این لیگ برگرداند.

ناپولی در دو دیدار اخیرش در سری آ روبه‌روی یووه بازنده نشده است. آنها فقط یک بار در بیش از دو دیدار متوالی برابر یووه شکست نخوردند. این تیم سال 2011 در پنج بازی پیاپی به سیاه و سفیدها نباخت. جالب اینکه یووه با 70 شکست روبه‌روی ناپولی در تاریخ سری آ، بدترین آمار را بین همه تیم‌ها برابر این تیم رقم زده است.

این تیم 224 گل نیز از ناپولی خورده که بیشتر از هر تیم دیگری در تاریخ لیگ فوتبال ایتالیا بوده است. برای چند سال، یووه با اختلاف زیاد قدرت اول فوتبال ایتالیا بود و در نبرد با پارتنوپی هم مشکلی نداشت اما حالا همه چیز تغییر کرده و تیم آلگری آسیب‌پذیر شده است.

یکی از تقابل‌های جذاب دیدار امشب، برخورد آرکادیوژ میلیک با هواداران ناپولی است. بازیکنی که زمانی برای همین تیم به شمار می‌رفت و این روزها به یکی از امیدهای جدی یوونتوس برای گلزنی در فوتبال ایتالیا بدل شده است. جالب اینکه برای چهارمین بار در طول تاریخ، یووه در شرایطی مقابل ناپولی قرار می‌گیرد که حداقل هفت امتیاز کم‌تر از این تیم دارد. جالب اینکه در هر سه تجربه قبلی نیز یووه روبه‌روی ناپولی بازنده شده است.

این فصل در سری آ یک آمار عجیب هم خلق شده است. در 6 دیدار اخیر با حضور تیم اول و تیم دوم جدول سری آ، تیم میزبان هرگز برنده نشده است. میزبان در پنج مورد شکست خورده و فقط یک تساوی به دست آورده است.

اگر این طلسم پابرجا باشد، این بار باید ناپولی در زمین خودش مقابل یووه شکست بخورد. به هر حال این بازی تجربه جذابی در رقابت‌های این فصل سری آ خواهد بود. مسابقه‌ای که اگر  برنده‌اش ناپولی باشد، شاید تا حدودی تکلیف قهرمانی نیز در آن مشخص شود.