بسکتبال و روز شلوغ تهران

چهارمین هفته از لیگ برتر بسکتبال امروز پنجشنبه در شهرهای تهران، بندرعباس، آذرشهر و بندرامام برگزار می‌شود که در این بین تهران با میزبانی سه بازی، شلوغ‌ترین شهر محسوب می‌شود. در ماهشهر، پتروشیمی صدرنشین و مدعی که سه بازی قبلی خود را با اختلاف‌های زیادی برده بود، میزبان ذوب آهنی است که هنوز فرصت استفاده از بازیکنان خود را پیدا نکرده است. مهرام نیز در سومین بازی پیاپی خود در تهران امروز به مصاف شورا و شهرداری قزوین می‌رود. شیمیدر در این هفته مهمان توفارقان آذرشهر است و شهرداری گرگان بدون باخت هم به مصاف رعد پدافند هوایی می‌رود. در سایر دیدارها نفت آبادان در تهران مهمان سربازان نیروی زمینی است، مس کرمان با تغییر برنامه مهمانی و میزبانی در تهران به مصاف اکسون خواهد رفت و شهرداری بندرعباس هم از آویژه صنعت پارسا پذیرایی می‌کند.

    

ایران‌مال فاتح لیگ فرنگی

دیدار فینال لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور در شهر یزد برگزار شد و تیم بازار بزرگ ایران با نتیجه هشت بر دو از سد تیم سینا صنعت ایذه گذشت و به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم سینا صنعت ایذه نیز نایب قهرمان شد. همچنین در دیدار رده‌بندی نیز تیم هیات کشتی سیرجان ۶ بر چهار از سد دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گذشت و بر سکوی سوم ایستاد. از سوی دیگر هفته پایانی لیگ برتر کشتی آزاد نیز طی روزهای پنجشنبه و جمعه به انجام خواهد رسید تا تکلیف چهار تیم صعود کننده به مرحله ضربدری رقابت‌ها مشخص شود. در گروه سه تیمی الف که البته آسانسور و پله برقی بهران - پاس تهران نیز به دلایلی از ادامه رقابت‌ها انصراف داد، صعود دو تیم بازار بزرگ تهران و اترک خراسان شمالی قطعی است اما در گروه ب رقابت شدید و نزدیکی بین سه تیم «تا ثبت جهانی توس»، دانشگاه آزاد اسلامی و ستارگان ساری وجود دارد و رویارویی دو تیم توس و ساری تکلیف تیم‌ها را مشخص خواهد کرد. همچنین رقابت‌های کشتی آزاد انتخابی جام تختی روزهای یکشنبه و دوشنبه 17 و 18 آذر در سالن شهدای هفتم‌تیر تهران برگزار می‌شود. رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان غلامرضا تختی نیز روزهای 18 تا 20 دی به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

    

روادید سابر صادر شد

در حالی که نگرانی‌هایی برای تاخیر در صدور روادید ملی‌پوشان شمشیربازی اسلحه سابر برای حضور در مصر وجود داشت، با اعلام فضل‌ا... باقرزاده، رییس فدراسیون، سفارت روز گذشته روادید را صادر کرد و مشکلی برای اعزام وجود ندارد. در یکی،دو روز گذشته به دلیل همین اتفاق، فدراسیون شمشیربازی ایمیلی را به فدراسیون جهانی ارسال و نگرانی خود را اعلام کرده بود. حتی پیمان فخری سرمربی تیم ملی نیز شخصا وارد عمل شد و موضوع را از طریق فدراسیون مصر پیگیری کرد. شاگردان فخری برای حضور در جام جهانی مصر بامداد امروز راهی این کشور شده و به احتمال زیاد سهمیه تیمی المپیک را نهایی خواهند کرد. این رقابت‌ها از 23 تا 25 آبان در قاهره برگزار می‌شود.

    

ملایی زیر پرچم IJF

هفتمین و آخرین گرنداسلم سال جودو اول تا سوم آذر به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد. سعید ملایی هم که در پی اتفاقات اخیر در حاشیه رقابت‌های جهانی توکیو، به تهران بازنگشت و راهی آلمان شد، در این مسابقات به عنوان سید دو در وزن ۸۱- کیلوگرم با پرچم فدراسیون جهانی به دیدار رقبای خود می‌رود. این در حالی است که اخیرا اعلام شد، درخواست پناهندگی ملایی از سوی آلمان پذیرفته شده ولی طبق قانون وی نمی‌تواند با پرچم کشوری ثالث تا دو سال در هیچ میدانی مبارزه کند. به همین دلیل او با پرچم IJF در تیم پناهندگان فدراسیون در این رقابت‌ها به دیدار رقبا می‌رود. ملایی هم‌اکنون رنکینگ سه فدراسیون جهانی را در اختیار دارد.