مهرام، پیروز  نبرد حساس

هفته دوم لیگ برتر بسکتبال با انجام هفت دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد، اما حساس‌ترین مسابقه بین تیم‌های مهرام و شیمیدر در تهران برگزار شد. در حالی که خیلی از ملی‌پوشان در ترکیب این دو تیم حضور داشتند، بازی خیلی نزدیک پیش رفت و حتی تا ثانیه‌های پایانی کوارتر چهارم هم نتیجه مشخص نبود. در نهایت در شرایطی که صمد نیکخواه‌بهرامی از مهرام و مایک رستم‌پور از شیمیدر با 5 خطا از بازی اخراج شدند، مهرام توانست 83 بر 82 برنده این مسابقه جذاب لقب بگیرد. در سایر مسابقات نیز تیم های مدعی نفت آبادان، شهرداری گرگان، پتروشیمی بندرامام و ذوب آهن مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند. فعلا در پایان هفته دوم پتروشیمی در صدر جدول قرار دارد و شهرداری گرگان و مهرام با تفاضل گل کمتر پشت سر این تیم هستند.

     

پایان یک بحران

دیدارهای هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر والیبال با برگزاری 6 دیدار پیگیری شد. این هفته تیم شهرداری ارومیه با شکست خاتم اردکان به نخستین برد خود در فصل جاری رسید تا از بحران خارج شود. همچنین شهداب یزد با بردن سایپا نخستین شگفتی لیگ را رقم زد. سایپا در یک دیدار پرحاشیه بازی را با نتیجه سه بر دو واگذار کرد تا یزدی‌ها به این ترتیب به نخستین بردشان در فصل جدید دست پیدا کنند. در دیدار شهرداری ارومیه و خاتم اردکان نیز شهرداری ارومیه در حالی که ست نخست را از دست داد اما در ادامه با پیروزی در ست‌های بعد با نتیجه سه بر یک پیروز شد تا پس از دو شکست به نخستین برد خود دست یابد. همچنین تیم شهرداری ورامین مدافع عنوان قهرمانی در سومین بازی خود نیز به پیروزی دست یافت تا همچنان بدون شکست رقابت‌ها را ادامه دهد. شاگردان عمده غیاثی در یک دیدار  فشرده و نزدیک در پنج ست با نتیجه سه بر دو از سد شاگردان دامغانی گذشتند. تیم شهروند اراک نیز که بازی هفته گذشته را به دلیل شرایط مالی از دست داد و به سیرجان سفر نکرد این هفته با حمایت شهرداری اراک عازم آمل شد. شاگردان بهروز عطایی در سه ست پیاپی اراک را شکست دادند و به دومین برد خود در فصل جاری رسیدند.حساس‌ترین بازی هفته هم در اصفهان به دلیل محرومیت اصفهانی‌ها بدون تماشاگر برگزار شد. تیم شهرداری گنبد با شکست سپاهان به سومین پیروزی خود در فصل جاری مسابقات رسید و نخستین باخت سپاهان را نیز در خانه رقم زد. دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر والیبال روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

     

نابودگر هم تغییر تابعیت داد!

مهدی خدابخشی نابودگر تکواندو کشورمان، با تغییر تابعیت از این پس برای تیم ملی تکواندو صربستان مبارزه خواهد کرد. خدابخشی که با تکواندوکار وزن چهارم، تانیا تاناکوویچ از صربستان که از اعضای تیم ملی تکواندو بانوان صربستان است، ازدواج کرده، این روزها در کشور صربستان حضور دارد و گویا با تغییر تابعیت از این پس برای تیم ملی تکواندو این کشور در میادین بین‌المللی مبارزه خواهد کرد. هفته گذشته هجدهمین دوره تورنمنت بین‌المللی صربستان در رده سنی بزرگسالان در شهر بلگراد پیگیری شد و خدابخشی نیز در ترکیب تیم ملی این کشور در این مسابقات حضور پیدا کرد و به مدال برنز رسید تا فعالیت خود را به صورت رسمی در صربستان آغاز کرده باشد. خدابخشی که معتقد است ماجرای رفتنش به صربستان با دیگران متفاوت است، در این باره گفت:«متاسفانه مادر همسرم مبتلا به سرطان است. بیماری ایشان به گونه‌ای است که تنها می‌شود روند پیشرفت آن را کنترل کرد و به همین دلیل نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. همین مساله باعث شده تا همسرم مجبور به زندگی در صربستان باشد و من نیز برای حمایت از او و مادرش در این کشور هستم.»