لغو قرارداد علی‌اکبری بدون یک بازی

امیر علی اکبری مبارز سنگین‌وزن ایرانی ورزش MMA با سازمان UFC قطع همکاری کرد. منابع خبری وابسته به یو.اف.سی دلیل لغو قرارداد امیر را تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و مسائل مالی مربوط به آن اعلام کرده‌اند. یکی از خبرنگاران وابسته به این سازمان در توییتر مدعی شده که امیر در صورت برد هیچ امکانی برای دریافت پاداش و سهم پیروزی و انتقال این پول به داخل ایران ندارد و همین مساله مهم‌ترین عامل جدایی مبارز ایرانی بود. مسئولان این سازمان هم مدعی شدند که علی اکبری در اوکتاگون مبارزه نخواهد کرد و به عنوان یک ورزشکار آزاد می‌تواند با سایر سازمان‌های برگزار کننده MMA قراردادی جدید ثبت کند. پیش از این اعلام شده بود که امیر به دلیل شکایت سازمان روسی ACA، اجازه نبرد در یو.اف.سی را نداشت.

    

ایستگاه دوم لیگ والیبال

هفته دوم از سی و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز یکشنبه از ساعت ۱۷ با برگزاری ۶ دیدار پیگیری خواهد شد. حساس‌ترین بازی این هفته به میزبانی خانه والیبال تهران بین دو تیم پیکان و شهرداری ورامین برگزار می‌شود؛ دو تیمی که سال گذشته در مرحله گروهی مسابقات رده‌های اول و دوم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص دادند و در پایان رقابت‌ها نیز ورامینی‌ها در فینال با شکست سایپا، جام قهرمانی را بالای سر بردند. در دیگر دیدارهای این هفته که همه ساعت 17 برگزار می‌شوند، فولاد سپاهان اصفهان به مصاف کاله مازندران می‌رود، راهیاب ملل مریوان با خاتم اردکان مصاف می‌دهد،شهرداری ارومیه برابر سایپای تهران به میدان می‌رود، فولاد سیرجان ایرانیان و شهروند اراک با یکدیگر مسابقه می‌دهند و شهداب یزد تیم شهرداری گنبد را به عنوان رقیب خود می‌بیند. در این هفته پیام خراسان استراحت دارد. 

    

هندبال و چالش انحلال یک تیم

مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آباد غرب در شرایطی از انحلال تیم هندبال و این باشگاه خبر داده که هندبالیست‌های این تیم قرار است دوشنبه‌شب راهی جام باشگاه‌های آسیا شوند و چنانچه در این رویداد شرکت نکنند تبعات مالی و جریمه‌های سنگینی در انتظار هندبال ایران خواهد بود. در صورت انصراف این تیم از حضور در جام باشگاه‌های آسیا، علاوه بر مسترد نشدن هزینه 50 میلیون تومانی برای ثبت‌نام، ضررهای مالی دیگری هم به خاطر رزرو بلیت به کره جنوبی، هزینه تهیه البسه و آماده‌سازی و دریافت روادید و ... وارد خواهد شد. همچنین با غیبت این تیم در جام باشگاه‌ها، یکی از سهمیه‌های ایران در این رویداد حذف شده و ایران باید جریمه ۳۰ هزار دلاری را بابت انصراف تیم چند روز قبل از آغاز رقابت‌ها بپردازد و در صورت پرداخت نشدن این جریمه نه‌تنها باشگاه بلکه فدراسیون هندبال نیز دچار مشکل شده و شاید ماجرای سال‌های قبل که هندبال کشورمان در آستانه تعلیق قرار گرفته بود تکرار شود. مشکل مالی دلیل این تصمیم باشگاه بوده و حتی کمک‌های مجموعه‌های دیگر نیز برای اعزام کافی نبوده. در صورت انحلال این باشگاه، تیم هندبال این مجموعه در ادامه رقابت‌های لیگ برتر نیز حاضر نخواهد شد، این در حالی است که این تیم با نایب‌قهرمانی دوره قبل از مدعیان قهرمانی است.

    

آغاز اردوی وزنه‌برداری

اردوی تیم ملی وزنه‌برداری مردان و زنان کشورمان برای حضور در جام بین‌المللی ترکیه به عنوان یکی از مسابقات کسب سهمیه المپیک از امروز آغاز شد. این رقابت‌ها از 23 تا 26 آبان به میزبانی شهر غازیانتپ ترکیه برگزار می‌شود. اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی از روز گذشته در محل کمپ تیم‌های ملی وزنه‌برداری در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد. این اردو، منتهی به انتخاب و اعزام تیم منتخب به مسابقات ترکیه خواهد شد. سهراب مرادی، سیدایوب موسوی، رضا بیرالوند، علی هاشمی، حسین سلطانی، علی میری، علیرضا زارع‌پور و صالح چراغی نفرات دعوت شده به اردوی مردان هستند. پریسا جوانفکریان، سیدالهام حسینی، فروغ یونسی و ریحانه صیدی بانوان حاضر در این اردو هستند.