رقابتی بدون امتیاز

کیانوش رستمی در مسابقات وزنه‌برداری سوئیس که گزینشی المپیک ۲۰۲۰ نیز هست، شرکت کرده است. پیش از این ابهامی در وزنه زدن کیانوش رستمی در این مسابقات بود اما گفته می‌شود کارت شرکت در مسابقه رستمی صادر شده و این وزنه‌بردار می‌تواند وزنه بزند. اما نکته مهم این است که به خود رستمی هم گفته شده امتیازات این مسابقه به عنوان گزینشی‌های المپیک برایش محاسبه نمی‌شود. با این حال رستمی در این مسابقات وزنه می‌زند و این امید را دارد که بعدا بتواند با رایزنی امتیازات مسابقات سوئیس را هم جزو گزینشی‌های المپیک برایش محاسبه شود. هرچند بعید است او بتواند امتیازات را به دست بیاورد چراکه فدراسیون جهانی زمانی که برای حضور رستمی در گزینشی سوئیس رایزنی می‌شد اعلام کرد چون وزنه‌برداران دیگری نیز درخواست مشابه دارند، نمی‌توانند تبعیض قائل شوند. به این ترتیب در این باره هم بعید به نظر می‌رسد که فدراسیون جهانی استثنا قائل شود و کیانوش بتواند امتیازات این تورنمنت را به دست بیاورد. به این ترتیب حضور کیانوش در سوییس یک سفر بدون تاثیر است که هیچ عایدی برای او و وزنه‌برداری ایران ندارد. با وجود اینکه کیانوش در ظاهر تغییر رویه داده و گفته می‌شود قرار است زیر نظر مربیان تیم ملی باشد، اما گویا در اصل او همچنان در مسیر قبلی گام برمی‌دارد که تا این اندازه برای رفتن به سوئیس اصرار و پافشاری کرد. در این مسابقات سهراب مرادی هم وزنه می‌زند که البته قرار است رکورد پایینی را ثبت کند. تیان تائو وزنه‌بردار مطرح چین و قهرمان جهان از دیگر شرکت‌کنندگان دسته ۹۶ کیلوگرم است. رقابت‌های این دسته امشب (شنبه) برگزار می‌شود.

    

لیگ والیبال 13 تیمی شد

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور در شرایطی برگزار شد که نام تیم‌های خاتم اردکان و دورنای ارومیه در بین تیم‌های حاضر وجود نداشت. این در حالی است که مسعود آرمات، سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان مدعی شده بود بدهی‌های این تیم به زودی پرداخت خواهد شد و مشکلی برای حضور در لیگ برتر وجود ندارد. همچنین محمد وکیلی که قرار بود به عنوان سرمربی تیم دورنا در لیگ برتر حضور داشته باشد عنوان کرده بود مشکلات این تیم تا آخر هفته حل می‌شود. در این راستا روز گذشته شنیده شد که مشکل خاتم اردکان برای حضور در لیگ برطرف شده است. آرمات اعلام کرد مشکل تسویه بدهی حل شده و خبر رسمی حضورشان در لیگ امروز اعلام می‌شود. به این ترتیب لیگ برتر 13 تیمی خواهد شد و باید دید که سازمان لیگ در هفته اول به ما استراحت می‌دهد یا مسابقات در دو گروه برگزار می‌شود. در نخستین هفته از لیگ برتر که از هشتم آبان آغاز می‌شود، شهرداری ورامین با پیام خراسان، سایپا با راهیاب ملل مریوان، شهروند اراک با پیکان، شهرداری گنبد با شهرداری ارومیه، سپاهان با فولاد ایرانیان سیرجان و  کاله مازندران با شهداب یزد مصاف می‌دهند.

    

بازار بزرگ روی ریل برد

در ادامه لیگ کشتی فرنگی، در دومین دیدار از هفته اول دور برگشت در گروه الف تیم هیات کشتی استان خراسان جنوبی با نتیجه هفت بر سه مقابل تیم شهدای مدافع حرم قم به برتری دست یافت. همچنین تیم دانشگاه آزاد خوزستان مقابل تیم رعد پدافند نوشهر به پیروزی هفت بر سه دست یافت. تیم بازار بزرگ ایران نیز تیم هیات کشتی سیرجان را با نتیجه هشت بر دو شکست داد. در نهایت تیم سینا صنعت ایذه با نتیجه هفت بر سه تیم آریوبرزن بهبهان را مغلوب کرد. اما در رقابت‌های هفته دوم دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد تیم بازار بزرگ ایران با نتیجه هفت بر سه از سد میزبان خود یعنی اترک خراسان شمالی گذشت. این هفته تیم آسانسور و پله برقی بهران و پاس تهران استراحت داشتند.