رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی با قهرمانی تیم ایران به‌پایان رسید

امیدهای فرنگی بر بام جهان

رقابت‌های کشتی فرنگی زیر 23 سال (امیدها) قهرمانی جهان که به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار شد، با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. امیدهای ایران با سه مدال طلای میثم دلخانی، محمدرضا گرایی و علی‌اکبر یوسفی در اوزان 63، 72 و 130 کیلوگرم و سه مدال برنز مهدی محسن‌نژاد، سجاد ایمن‌طلب و محمدهادی ساروی در اوزان 60، 67 و 97 کیلوگرم و کسب 122 امتیاز برای اولین بار عنوان قهرمانی جهان را به دست آوردند. پویا ناصرپور در وزن 55 کیلوگرم نیز که مرحله یک‌چهارم نهایی برابر حریف ژاپنی خود از ناحیه مچ آسیب دید و راهی بیمارستان شد، به دلیل مصدومیت نتوانست در گروه شانس مجدد روی تشک برود. او در نهایت رده دهم را به خود اختصاص داد. علی نوروزی در 77 کیلوگرم، سیدمحمد چوبچیان در 82 کیلوگرم و حمیدرضا بادکان در 87 کیلوگرم نیز موفق به کسب مدال نشدند. همچنین پس از ایران، تیم‌های گرجستان و روسیه در این مسابقات به ترتیب با ۱۲۱ و ۱۱۸ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

    

ورامین، پیکان را پنچر کرد

هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر والیبال با برگزاری پنج دیدار برگزار شد که در حساس ترین بازی هفته، دو تیم شهرداری ورامین و پیکان تهران در خانه والیبال تهران رودرروی هم قرار گرفتند. نخستین بازی این هفته در حالی با معرفی تیم فولاد به عنوان تیم برنده پایان یافت که اصلا برگزار نشد. حریف تیم فولاد سیرجان یعنی شهروند اراک به دلیل مشکلات مالی نتوانست خود را به سیرجان برساند تا به این ترتیب، تیم فولاد ۳ بر صفر برنده این دیدار معرفی شود. مدیرعامل تیم شهروند برای توضیحات در خصوص عدم اعزام تیمش به سیرجان، از طرف سازمان لیگ فدراسیون والیبال احضار شد. اما در نخستین بازی تیم شهرداری گنبد توانست میزبان خود شهداب یزد را ۳ بر صفر شکست دهد. در بازی حساس تهران نیز تیم پیکان با نتیجه سه بر دو نتیجه را به مهمان خود شهرداری ورامین مدافع عنوان قهرمانی واگذار کردند. سعید رضایی و پیمان اکبری، مربیان تیم ملی والیبال ایران از تماشاگران ویژه این بازی بودند. اما حساس‌ترین بازی این هفته نیز میان تیم‌های شهرداری ارومیه و سایپای تهران برگزار شد که در پایان، شاگردان مصطفی کارخانه در این ‌هفته ‌هم سه بر دو مقابل حریف خود تن به شکست دادند. شاگردان شهنازی ست‌های دوم، چهارم و پنجم را از میزبان قدرتمند خود بردند تا دومین پیروزی را جشن بگیرند. در دیگر دیدارهای این هفته نیز فولاد سپاهان سه بر دو کاله آمل را برد و خاتم اردکان هم پیروزی سه بر دو را به راهیاب مریوان تحمیل کرد. هفته سوم این رقابت‌ها پنجشنبه 16 آبان برگزار می‌شود.

    

مدعی‌های بسکتبال در آزادی

دومین هفته از لیگ برتر بسکتبال در حالی روز پنجشنبه 16 آبان برگزار می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه تیم‌های مدعی مهرام و شیمیدر مقابل هم به میدان می‌روند. دو تیم تهرانی در این فصل یارگیری خوبی را انجام داده‌اند. مهرام پس از یک فصل دوری بار دیگر به لیگ بازگشت و شیمیدر هم که فصل گذشته سوم شده بود، در این فصل با تقویت تیمش به قم منتقل شد. هر دو تیم بازی اول را با برد پشت سر گذاشتند و در سالن آزادی جدال حساس و تماشایی را پیش رو خواهند داشت. نکته جالب توجه این مسابقه رویارویی دو بازیکن از نسل طلایی بسکتبال است، جایی که مهدی کامرانی کاپیتان شیمیدر و صمد نیکخواه‌بهرامی کاپیتان مهرام مقابل هم قرار می‌گیرند. نفت آبادان، قهرمان فصل گذشته که در هفته اول به سختی از سد اکسون تازه‌وارد گذشته بود، این هفته مهمان شهرداری بندرعباس است؛ پتروشیمی یکی دیگر از مدعیان به مصاف آویژه صنعت پارسا می‌رود و شهرداری گرگان مدعی میزبان نیروی زمینی خواهد بود. تمام بازی‌ها ساعت 16 آغاز می‌شود.