پیروزی‌های مدعی لیگ بسکتبال

فصل جدید لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های ایران با برگزاری هفت دیدار به میزبانی هفت شهر آغاز شد که در پایان، تیم‌های مدعی کسب عنوان قهرمانی توانستند مقابل حریفان خود به برتری برسند. در حساس‌ترین بازی‌های هفته نخست لیگ بسکتبال، تیم مهرام تهران که بار دیگر فعالیت خود را پس از یک سال غیبت در لیگ ‌برتر آغاز کرده، مقابل میزبانش ذوب ‌آهن اصفهان با نتیجه 81 بر 53 پیروز شد. در دیگر دیدار این هفته نفت آبادان ‌مدافع عنوان قهرمانی، تیم تازه لیگ ‌برتری شده اکسون تهران را در یک بازی سخت و با نتیجه نزیک 91 بر 90 شکست داد. در ادامه پتروشیمی بندر امام دیگر مدعی عنوان قهرمانی نیز با هدایت مهران شاهین‌طبع با نتیجه 96 بر 53 از سد میزبانش نیروی زمینی تهران گذشت. همچنین  در ادامه رقابت‌ها شهرداری بندرعباس با نتیجه 72 بر 56 مغلوب همنام گرگانی خود یعنی شهرداری گرگان شد، شیمیدر قم با نتیجه 97 بر 71 شورا و شهرداری قزوین را از پیش رو برداشت، آویژه صنعت مشهد با نتیجه 86 بر 66 توفارقان آذرشهر را شکست داد و صنعت مس کرمان نیز برابر رعد پدافند هوایی با نتیجه 72 بر 69 پیروز میدان شد.

    

والیبال به ایستگاه لیگ رسید

سی و سومین دوره لیگ ‌برتر ‌والیبال باشگاه‌های کشور با برگزاری هشت دیدار آغاز شد که در پایان تیم‌های پیکان تهران، سایپای تهران، کاله، شهرداری ارومیه و شهرداری ورامین مقابل حریفان خود به برتری دست یافتند تا فصل را با برد آغاز کنند. در نخستین بازی تیم شهرداری ارومیه که با جذب بازیکنان‌ نام‌آشنای‌والیبال ایران مدعی کسب عنوان‌ قهرمانی است، سه بر دو مغلوب میزبان‌ خود شهرداری گنبد شد.در دومین بازی، شاگردان محمد ترکاشوند در تیم پیکان تهران، به راحتی میزبان نه‌چندان قدرتمند ‌خود شهروند اراک را در سه ست‌ متوالی شکست دادند. شهرداری ورامین مدافع عنوان قهرمانی نیز در سالن شهید گلعباسی و در حضور پرشور هواداران ‌خود، با نتیجه سه بر صفر مهمان‌ خود پیام‌ خراسان را شکست داد. در چهارمین بازی هم که به میزبانی خانه والیبال تهران برگزار شد، تیم سایپا با هدایت ناصر شهنازی مهمان تازه لیگ‌برتری شده خود یعنی راهیاب ملل مریوان را در یک بازی سخت سه بر یک شکست داد. سپاهان اصفهان نیز سه بر یک فولاد سیرجان را شکست داد و کاله آمل سه بر دو شهداب یزد را برد. تیم خاتم اردکان  در این هفته با توجه به قرعه استراحت بازی نداشت.

    

رستمی به پرو نمی‌رود

کیانوش رستمی پس از اینکه از مسابقات گزینشی سوئیس که هیچ امتیازی برای او محسوب نشد برگشت، در مورد حضور در مسابقات پرو تغییر عقیده داد. رستمی تصمیم گرفت دیگر در مسابقات پرو که گزینشی المپیک 2020 است شرکت نکند. با این حال او گزینشی‌های دیگر از جمله جام فجر و قهرمانی آسیا را مد نظر دارد. رستمی در حالی در مسابقات سوئیس شرکت کرد که باز هم نتوانست عملکرد خوبی از جای بگذارد و بار دیگر در حمله به رکورد جهان ناکام ماند. برخی‌ شنیده‌ها حاکی از آن است که رستمی چون می‌داند شانس بسیار کمی برای کسب سهمیه المپیک دارد به پرو نمی‌رود ولی با این حال او خودش از حضور قدرتمند در رقابت‌های گزینشی صحبت می‌کند تا راهش را به سمت المپیک باز کند. رستمی در حرکت یک‌ضرب ابتدا وزنه ۱۶۵ کیلوگرم را در حرکت اول نتوانست فیکس کند و سه چراغ قرمز دریافت کرد. در حرکت دوم ۱۶۵ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را انداخت تا تنها یک حرکت صحیح در یک ضرب داشته باشد. در حرکت دوضرب کیانوش در اولین حرکت، وزنه ۱۹۰ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم روی تخته نیامد اما در حرکت سوم پشت وزنه ۲۳۲ کیلوگرم قرار گرفت و به رکورد دوضرب جهان (۲۳۱ کیلوگرم) که در اختیار وزنه‌بردار چینی بود حمله کرد اما ناموفق بود.