بلاتکلیفی 11 ماهه والیبال

یازده ماه پس از کنار گذاشتن احمد ضیایی رییس اسبق فدراسیون والیبال، هنوز رییس جدید این فدراسیون معرفی نشده و پست‌های گوناگون نظیر نایب رییس، دبیر، سازمان ساحلی و کمیته داوران و ... بدون مسئول و در بلاتکلیفی به سر می‌برند. بعد از ضیایی، افشین داوری نیز به عنوان سرپرست فدراسیون و جایگزین موقت او معرفی شد. پس از این موضوع در حالی که بیشتر کارشناسان و اهالی این رشته انتظار داشتند با توجه به سال پرترافیک والیبال هرچه سریع‌تر انتخابات برای معرفی رییس جدید فدراسیون برگزار شود، اما این اتفاق رخ نداد. داوری حدود 10 ماه بر مسند سرپرستی نشست تا اینکه او پس از چند روز از مخالفت وزارت ورزش برای ورودش به انتخابات فدراسیون از کار استعفا داد تا علی فتاحی دبیر فدراسیون جایش را بگیرد. اکنون نزدیک به دو ماه است که ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال نیز صورت گرفته، اما همچنان خبری از تایید صلاحیت‌ها، مشخص شدن کاندیداها و زمان برگزاری انتخابات نیست تا همچنان شاهد بی‌ثباتی در فدراسیون والیبال به دلیل نبود رییس باشیم. از سوی دیگر با توجه به ثبت نام داورزنی، بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر قرار است عدالت و صداقت در مجمع والیبال اجرا شود، داورزنی باید از سمتش در وزارت ورزش استعفا کند. تصمیمی که تا به این لحظه از سوی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش گرفته نشده تا با انتقادات جدی‌تری همراه شود.

    

ملایی پناهنده آلمان شد

زمانی که سعید ملایی بعد از قهرمانی جهان جودو از ژاپن عازم آلمان شد، اعلام کرد تنها برای استراحت و دوری از حواشی به این کشور سفر کرده و قصد درخواست پناهندگی ندارد و فقط می‌خواهد زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک حضور داشته باشد. اما سرانجام خبر پذیرفته شدن درخواست پناهندگی سعید ملایی منتشر شد. فدراسیون جهانی جودو اعلام کرد اداره مهاجرت آلمان تقاضای پناهندگی سعید ملایی جودوکار ایران که راهی این کشور شده را پذیرفته است و البته بابت این اتفاق از دولت آلمان قدردانی کرد. به این ترتیب به نظر می‌رسد ملایی در المپیک ۲۰۲۰ برای آلمان مبارزه کند. هرچند طبق اعلام فدراسیون جهانی جودو، مراحل اداری تایید پناهندگی ملایی هنوز کامل نشده است و او باید مدارک لازم جهت سفر و شرکت در رویدادهای بعدی فدراسیون جهانی جودو را اخذ کند. اما سعید ملایی که ابتدای حضورش در آلمان هرگونه تصمیم بر پناهندگی را رد کرد، پس از اعلام پناهندگی‌اش در آلمان در گفت‌وگویی با سایت فدراسیون جهانی جودو گفت:«خیلی خوشحال هستم و می‌خواهم از تمام کسانی که در این دوران سخت به من کمک کردند از صمیم قلبم تشکر کنم. حالا می‌توانم روی جودو تمرکز کنم تا برای رویدادهای بعدی و المپیک آماده شوم.»

    

ادعای عجیب درباره علی‌اکبری

پس از اینکه شنیده شد امیر علی‌اکبری به خاطر تحریم‌ها و نبودن راهی برای انتقال پول به ایران با سازمان UFC یه پایان دوره همکاری‌اش رسیده است، اکنون «آروند برونستتر»گزارشگر سازمان UFC آمریکا، در توییتر درباره خروج علی‌اکبری از این سازمان نوشت:«جف نوویتزکی رییس ضد دوپینگ سازمان UFC اعلام کرده امیر علی‌اکبری دیگر در سازمان UFC فعالیت نخواهد داشت. بعد از اینکه با علی‌اکبری قرارداد بستیم متوجه شدیم او در گذشته (در رشته کشتی) به دلیل دوپینگ محروم شده، به همین دلیل نیز قرارداد او را فسخ کردیم.» 

وی در ادامه تاکید کرده است که «آژانس ضد دوپینگ آمریکا از علی‌اکبری برای امضای قرارداد تست دوپینگ گرفته و هیچ محرومیتی از سوی این آژانس متوجه علی‌اکبری نشده است.» ادعای جدید مطرح شده درباره‌ قطع همکاری علی‌اکبری در حالی است که برای سازمان بزرگ و معتبری مثل UFC عجیب به نظر می‌رسد که بدون بررسی سوابق یک ورزشکار با او قرارداد همکاری امضا کند و پس از عقد قرارداد به بررسی سابقه فرد بپردازد.