استارت محکم آهنگریان

پانزدهمین دوره رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان با کسب نخستین پیروزی برای تیم ساندای ایران آغاز شد. این دوره از مسابقات با حضور ۶۰۰ ووشوکار از ۱۰۲ کشور به میزبانی چین در سالن «مین هانگ» شهر شانگهای آغاز شد. عرفان آهنگریان در وزن ۶۵ کیلوگرم نخستین نماینده ایران بود که روی سکو رفت و در پیکار با «جاناتان سوزا برادو» از برزیل در همان راند نخست با اختلاف ۱۲ امتیاز رقیب را شکست داد و راهی دور بعد شد. وی در ادامه بابد با «عبدل هریس» از اندونزی پیکار کند. همچنین در رقابت‌های تالو بخش زنان زهرا کیانی برای اجرای فرم «جین شو» روی تالو فیلد رفت و با ثبت امتیاز ۹.۵۴ در رتبه چهارم قرار گرفت. در ادامه این رقابت‌ها و در مبارزات نوبت عصر روز گذشته، در بخش ساندای بانوان در وزن ۶۵ کیلوگرم الهه منصوریان با نماینده فرانسه، در وزن ۷۵ کیلوگرم یوسف صبری با حریفی از پاکستان و میلاد عارفی‌مقام در وزن ۸۵ کیلوگرم با رومانی پیکار کردند.

    

والیبال غرق در بلاتکلیفی

لیگ برتر والیبال در بلاتکلیفی محض قرار دارد و فدراسیون هم هنوز تصمیم خود را درباره برنامه‌های تیم ملی اعلام نکرده است. در حالی که کمتر از ۳ ماه تا برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک در چین باقی مانده، هنوز مشخص نیست لیگ برتر ایران با چند تیم و از چه تاریخی آغاز می‌شود! بی‌ثباتی در فدراسیون والیبال و برگزار نشدن انتخابات ریاست این فدراسیون بعد از ۱۱ ماه نشان می‌دهد که اوضاع از چه قرار است. حالا که جام جهانی با نتایج نسبتا ضعیف تیم ملی به پایان رسیده، همه منتظر اعلام برنامه لیگ برتر تا قبل از شروع مسابقات انتخابی هستند. رییس سازمان لیگ گفته مسابقات از ۸ آبان آغاز می‌شود، اما خبری از برگزاری قرعه‌کشی نیست و مشخص نشده که چند تیم در لیگ برتر شرکت می‌کنند. به نظر می‌رسد با وضعیت فعلی و با توجه به اینکه احتمالا تیم ملی والیبال باید از اوایل دی‌ماه اردوی خود را آغاز کند، احتمالا فدراسیون نمی‌تواند نیم فصل اول لیگ برتر را تا قبل از این رقابت‌ها به اتمام برساند. به هر حال بی‌ثباتی در مدیریت و به هم ریختگی برنامه‌ها، والیبال را در یک وضعیت بحرانی قرار داده و فعلا کسی هم پاسخگوی بلاتکلیفی‌ها نیست.

    

قهرمانی لژیونر کبدی با تیم هندی

دیدار فینال پروکبدی هندوستان بین تیم‌های بنگال واریرز و دابانگ دهلی برگزار شد و در نهایت معین نبی‌بخش و محمدتقی پایین‌محلی ملی‌پوشان کشورمان با کمک هم‌تیمی‌های خود در بنگال واریرز موفق شدند تیم دابانگ دهلی که از معراج شیخ،‌ کبدی‌کار ایرانی سود می‌برد را با نتیجه 39 بر 34 شکست دهند و جام قهرمانی این فصل رقابت‌ها را بالای سر ببرند. نبی‌بخش در بازی فینال با درخشش خود زمینه‌ساز قهرمانی تیمش در دیدار فینال بود و پس از اتمام مسابقه دو جایزه فردی هم از سوی مسئولان برگزاری به وی اهدا شد. انتخاب فاضل اتراچالی به عنوان بهترین مدافع این فصل رقابت‌های پرو کبدی می‌تواند موفقیت دیگری برای کبدی ایران در عرصه‌های بین‌المللی باشد که اتراچالی امسال به همراه تیم یومومبای توانست به نیمه‌نهایی مسابقات راه پیدا کند و مسئولان برگزاری مسابقات هم کاپیتان تیم ملی ایران را به عنوان بهترین مدافع جهان انتخاب کردند.

    

ششمی علیپور در جام جهانی

رضا علیپور سنگ‌نورد کشورمان که به فینال جام جهانی ژیامن چین صعود کرده بود، در نهایت با رکورد 6 ثانیه و 366 صدم ثانیه در رده ششم ماده سرعت ایستاد. در این رقابت نمایندگان چین، روسیه و فرانسه در رده‌های اول تا پنجم قرار گرفتند. همچنین الناز رکابی دیگر ورزشکار اعزامی ایران به این رقابت‌ها در نهایت به مقام نوزدهم دست یافت و نمایندگان اسلوونی، کره جنوبی و چین در رده‌های اول تا سوم ایستادند. رکابی پس از این رقابت‌ها در مسابقات China Open نیز شرکت می‌کند.