جای خالی سهراب

در رقابت‌های امروز وزنه‌برداری قهرمانی جهان، احتمالا بیشترین نگاه‌ها به کیانوش رستمی خواهد بود. کسی که در ایران انتقادات بسیاری را متحمل شد و حالا همه منتظرند ببینند روندی که در پیش گرفت، او را به سکوی جهانی می‌رساند یا نه. کیانوش رستمی و ایوب موسوی دو نماینده ایران هستند که امروز باید در گروه A دسته 96 کیلوگرم دست به وزنه‌ شوند. رستمی بدون حضور در رکوردگیری تیم ملی عازم این رقابت‌ها شد اما در رکوردگیری‌های انفرادی‌اش، رکورد ۱۸۳ یک ضرب، ۲۲۰ دوضرب و مجموع ۴۰۳ کیلوگرم را ثبت کرد. او می‌خواهد در ششمین حضورش در قهرمانی جهان، خاطرات تلخ آخرین جهانی‌اش (سال 2017) که با اوت شدنش همراه بود را پاک کند. آخرین مسابقه بین‌المللی رستمی جام فجر بود که با رکورد ۳۹۲ کیلوگرم اول شد. اما ایوب موسوی خاطرات خوشی از جهانی دارد. او در نخستین حضورش در قهرمانی جهان که سال 2017 بود، توانست روی سکو برود. موسوی ابتدا برنز گرفت اما با توجه به مثبت شدن تست دوپینگ نفر دوم جهان، مدال نقره به نام این وزنه‌بردار  ثبت شد. آخرین حضور موسوی در مسابقات بین‌المللی، قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ است که با رکورد مجموع ۳۷۳ کیلوگرم بعد از تیان تائو چینی دوم شد. او در رکوردگیری تیم ملی ۱۷۴ یک ضرب، ۲۱۰ دوضرب و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم را ثبت کرد. سهراب مرادی که یکی از بزرگ‌ترین غایبان این رقابت‌هاست سال گذشته در این وزن قهرمان شد و حالا امید می‌رود نمایندگان ایران از قهرمانی سهراب دفاع کنند. تیان تائوی چینی که اصلی‌ترین رقیب این وزن است رکورد ۱۸۱ یک‌ضرب، ۲۲۶ دوضرب و مجموع ۴۰۷ را در دست دارد.

    

تبریک OCA به یزدانی

حسن یزدانی آزادکار ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ موفق شد به عنوان قهرمانی برسد. پس از این اتفاق شورای المپیک آسیا (OCA) این قهرمانی را به یزدانی تبریک گفت. شورای المپیک آسیا با انتشار تصویری از یزدانی نوشت:«حسن یزدانی قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ توانست قهرمان جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم شود و این قهرمانی را به او تبریک می‌گوییم.» یزدانی با قهرمانی در مسابقات جهانی قزاقستان توانست دومین مدال طلای جهانی خود را بگیرد و البته در این مسابقات موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نیز شد.

    

موسوی سرانجام لژیونر می‌شود

سیدمحمد موسوی سرعتی‌زن تیم ملی که شنیده شد غایب بزرگ ایران در جام جهانی والیبال است، گفت:«نه مصدومم و نه موضوع دیگری مطرح است؛ فقط بدنم به استراحت نیاز دارد. این موضوع را به کادر فنی هم منتقل کردم و خوشبختانه کادر فنی هم شرایط من را درک کرد و با درخواستم موافقت شد. حس می‌کنم اگر همراه تیم می‌رفتم، نمی‌توانستم کمک زیادی کنم.» او که سرانجام پرونده همکاری‌اش با شهرداری ارومیه بسته شد، درباره لژیونری‌ شدن و بازی برای تیم اولیشتن در پلاس‌لیگا عنوان داشت:«به احتمال 99درصد به لهستان خواهم رفت و فصل آینده در پلاس‌لیگا توپ خواهم زد. توافقات با باشگاه شهرداری ارومیه هم صورت گرفته و مشکلی وجود ندارد.»

    

آبادانی‌ها به دنبال قهرمانی

مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا از امروز (دوم مهر) با حضور نفت آبادان در تایلند آغاز می‌شود. بسکتبال باشگاهی ایران همیشه مدعی قهرمانی این رقابت‌ها بوده و حالا این مسئولیت روی دوش نفت آبادان است. نفتی که بعد از قهرمانی در لیگ برتر شرایط چندان خوبی پیدا نکرد و بسیاری از بازیکنان خود را از دست داد، اما به هرحال تیم خوبی را راهی باشگاه‌های آسیا کرد. باشگاه‌های آسیا در دو،سه سال گذشته شرایط نسبتا بهتری پیدا کرده و تیم‌های شرق آسیا هم با برنامه حضور پیدا می‌کنند. همه رقیبان بازیکنان خارجی دارند، اما نفت با تیمی کاملا ایرانی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تنها به دنبال جام است. نفت آبادان برای رسیدن به این هدف امروز در اولین دیدار به دنبال شکست دادن المحرق بحرین است.