بازی مرگ و زندگی

امروز برای تیم ملی بسکتبال روز بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای است. روزی که می‌تواند آسمانخراش‌ها را المپیکی کند یا مسیر‌شان را برای رسیدن به المپیک به انتخابی قاره‌ای کج کند. تیم ملی بسکتبال ایران امیدوار است امروز با پیروزی مقتدرانه مقابل فیلیپین صاحب سهمیه المپیک شود البته به شرطی که در دیدار همزمان چینی‌ها با اختلاف مغلوب نیجریه شوند. رقیب امروز ایران برخلاف ملی‌پوشان کشورمان، هیچ شانسی برای صعود به المپیک ندارد. در آن سو چینی‌ها که با یک برد مرحله مقدماتی جام جهانی را تمام کرده بودند، در اولین دیدار خود در گروه بازنده‌های این جام در رقابتی نزدیک بر کره جنوبی غلبه کردند تا کار ایران که آنگولا را در گروه بازنده‌ها برده بود، برای المپیکی شدن به اما و اگر بکشاند. دیدارهای امروز یک جور بازی مرگ و زندگی برای بسکتبال ایران خواهد بود. شرط المپیکی شدن بسکتبال ایران تحمیل یک شکست پرقدرت به فیلیپین و تماشای برد بااختلاف نیجریه برابر چین است. در صورت برد ایران و باخت چین در دیدارهای امروز، تفاضل گل و محاسبه آن نیز برای روشن شدن تکلیف سهمیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. نباید فراموش کرد که نیجریه از انگیزه بسیار زیادی برای برد چین برخوردار است و از مدعیان کسب سهمیه از آفریقا است. دیدار ایران و فیلپین امروز ساعت 16:30 آغاز می‌شود.  

    

یزدانی از قرعه نحس  فرار می‌کند؟

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک 2020 توکیو روز‌های 23 تا 31 شهریور در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود که 108 کشتی‌گیر (آزاد، فرنگی و زنان) در 6 وزن المپیکی، سهمیه حضور در المپیک توکیو را به دست می‌آورند.  بر اساس اسامی اعلام شده و ترکیب تیم‌ها از سوی اتحادیه جهانی کشتی رژیم صهیونیستی، با 6 کشتی‌گیر شامل 3 آزادکار، 2 فرنگی‌کار و یک نفر در بخش زنان در رقابت‌های جهانی شرکت خواهد کرد. در کشتی آزاد نمایندگان رژیم صهیونیستی در اوزان 57، 79 و 86 حضور دارند یعنی جایی که رضا اطری، بهمن تیموری و حسن یزدانی شانس بالایی برای کسب مدال دارند. در کشتی فرنگی نیز نمایندگان رژیم اشغالگر در وزن محمدعلی گرایی و سعید عبدولی یعنی 77 کیلوگرم و 82 کیلوگرم روی تشک خواهند رفت. اما با نگاهی به کارنامه آنها، به نظر می‌رسد تنها نگرانی در وزن حسن یزدانی است. کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی در این وزن همان فردی است که سال ۲۰۱۷ در مسابقات امیدهای جهان به مراحل نهایی صعود کرد و علیرضا کریمی به خاطر عدم رویارویی با او مجبور به شکست شد و بعدا به خاطر همین اتفاق با محرومیت ۶ ماهه مواجه شد! حال باید امیدوار ماند که یزدانی از این قرعه در امان بماند و با طلا از قزاقستان برگردد. در اوزان دیگر اما چندان جای نگرانی نیست مگر اینکه کشتی‌گیران کشورمان در دورهای اول و دوم در قرعه‌کشی با این نفرات برخورد کنند که قطعا در این صورت روی تشک حاضر نمی‌شوند.

    

6 مدال در انتظار کاراته‌کاها

کاراته‌کاهای ایران امروز یکشنبه در آخرین روز از رقابت‌های لیگ جهانی در توکیو برای کسب 6 مدال طلا و برنز مبارزه خواهند کرد. در ۵۰- کیلوگرم سارا بهمنیار برای کسب مدال طلا رودرروی «الکساندر رچیا» فرانسوی قرار خواهد گرفت. در ۸۴- کیلوگرم ذبیح‌ا... پورشیب به دیدار «آراگا» از ژاپن خواهد رفت و در ۸۴+ کیلوگرم نیز صالح اباذری به دیدار «جاناتان هورنه» از آلمان می‌رود. در ۶۰- کیلوگرم مجید حسن‌نیا در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز با «الخاندرو اورتیز» از اسپانیا مبارزه خواهد کرد. بهمن عسگری هم برای کسب مدال برنز وزن ۷۵- کیلوگرم به مصاف «نو بیتس» از آلمان خواهد رفت. فاطمه صادقی، طراوت خاکسار، شیما آل‌سعدی، رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، ابوالفضل شهرجردی، امیرمهدی‌زاده، امیررضا میرزایی، سیدعلی کریمی، مهدی قراری‌زاده، علی‌اصغر آسیابری و مهدی خدابخشی از دور مسابقات خارج شدند.