بسکتبال بدون تغییر  در جام جهانی

دور آخر تمرینات آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ چین از امروز (شنبه) در تالار بسکتبال آزادی آغاز می‌شود و تا زمان سفر به چین و شرکت در تورنمنت بین‌المللی پیک و بعد از آن جام جهانی ادامه خواهد داشت. این مرحله از تمرینات با حضور ۱۲ بازیکنی که ترکیب تیم ملی را در جام جهانی تشکیل خواهند داد، آغاز می‌شود. این بازیکنان همان نفراتی هستند که از سوی کادر فنی تیم ملی و برای حضور در تورنمنت‌های پرتغال، روسیه و یونان معرفی شده بودند. بر این اساس صمد نیکخواه‌بهرامی، حامد حدادی، محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده، حامد حسین‌زاده، مایک رستم‌پور، آرمان زنگنه، آرون گرامی‌پور، سجاد مشایخی، رسول مظفری، میثم میرزایی و بهنام یخچالی بازیکنان حاضر در این مرحله از اردو و بعد از آن جام جهانی خواهند بود. جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال از ۹ شهریور همزمان در هشت شهر چین آغاز می‌شود. تیم ملی ایران در گروه سوم رقابت‌ها با تیم‌های اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه است و در اولین دیدار به مصاف تیم ملی پورتوریکو می‌رود.

    

20‌‌ کاراته‌کا به ژاپن می‌روند؟

چهارمین مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته از ۱۵ تا ۱۷ شهریور در شهر توکیو برگزار خواهد شد که از ایران نام ۲۰ کاراته‌کا روی سایت مسابقات ثبت شده که باید دید آیا فدراسیون شرایط مالی اعزام همه نفرات را دارد یا خیر! بر همین اساس ابوالفضل شهرجردی، مجید حسن‌نیا، سعید احمدی، سیدعلی کریمی، امیر مهدی‌زاده، هامون درفشی‌پور، امیررضا میرزایی، بهمن عسگری، علی‌اصغر آسیابری، مهدی قراری‌زاده، مهدی خدابخشی، ذبیح‌ا... پورشیب، صالح اباذری و سجاد گنج‌زاده در بخش مردان و نگین باقری، فاطمه صادقی، سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی در بخش بانوان نفراتی هستند که به نمایندگی از کاراته ایران در این مسابقات روی تاتامی می‌روند.  در همین راستا سومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در ژاپن از ۲۷ مرداد در آکادمی ملی المپیک تهران برگزار می‌شود. امتیاز این رقابت‌ها در رنکینگ جهانی برای کسب سهمیه المپیک محاسبه خواهد شد. با توجه به اینکه حضور در لیگ جهانی شیلی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، مبارزه کاراته‌کاها در ژاپن که میزبان المپیک 2020 است و جمع‌آوری امتیاز در این رقابت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

    

المپیکی‌ها نگران نباشند

ژاله فرامرزیان معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تاکنون ٤ مرحله پرداختی به فدراسیون‌ها داشتیم، توضیح داد:«در ارتباط با ورزشکارانی که سهمیه المپیک می‌گیرند و می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند، بر اساس مصوبه ستاد عالی بازی‌ها دغدغه‌ای برای هزینه‌های‌شان نداشته باشند و بر اساس همان مصوبه اقدام می‌کنیم.» وی افزود:«منابع قابل توجهی هم به استان‌ها در ارتباط با المپیاد ورزشی اختصاص دادیم و ان‌شاءا... به زودی به دست آنها می‌رسد تا استعدادهای جدید شناسایی و مشکلات ورزشکارانی که در این راستا فعالیت می‌کنند نیز رفع و رجوع شود.»

    

ترکیب کایاک برای انتخابی المپیک

رقابت‌های قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک 2020 آب‌های آرام قرار است 30 مرداد تا 3 شهریور به میزبانی شهر سگد در مجارستان برگزار شود و ملی‌پوشان ایران نیز در این رویداد حضور خواهند داشت. بر همین اساس حسین ملکی مربی تیم ملی کایاک ایران ترکیب نهایی خود برای حضور در رقابت‌های جهانی را اعلام کرد که طبق نظر وی ایران با پنج پاروزن راهی مجارستان می‌شود. احمدرضا طالبیان، امین بوداغی، علی آقامیرزایی، پیمان قویدل و امید احمدی ملی‌پوشانی هستند که قرار است در رقابت‌های جهانی به میزبانی مجارستان شرکت کنند و مسابقه بدهند. قایقران‌های ایران قرار است در کایاک چهار نفره 500 متر، کایاک تک‌نفره 5 کیلومتر، 500 و 200 متر به آب بزنند و مسابقه بدهند. همچنین آرزو حکیمی، هدیه کاظمی و الناز شفیعیان ملی‌پوشان آب‌های آرام بانوان هستند.