علی‌حسینی هم به جهانی نمی‌رود

رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات جهانی تایلند در حالی پنجشنبه هفته گذشته در اردوی تیم ملی در نور برگزار شد که سعید علی‌حسینی، دارنده مدال نقره جهان و بازی‌های آسیایی یکی از غایبان سرشناس این رکوردگیری بود. گفته می‌شود در روزهای اخیر مصدومیت علی‌حسینی که ظاهرا از ناحیه کشاله ران است تشدید شده به طوری که نتوانسته در رکوردگیری شرکت کند. ظاهرا شرایط ملی‌پوش فوق‌سنگین وزنه‌برداری کشورمان به گونه‌ای است که وی اقدام به ترک اردوی تیم ملی کرده است تا عملا شانسی برای حضور در مسابقات جهانی نداشته‌ باشد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد علی داوودی و دادرس ملی‌پوشان کشورمان در دسته فوق‌سنگین مسابقات جهانی باشند. بعد از سهراب که به دلیل مصدومیت در لیست غایبان جهانی قرار گرفت، حالا علی‌حسینی هم به این تورنمنت نمی‌رسد تا برخواه کار سختی در این رویداد داشته باشد. تکلیف کیانوش رستمی هم که هنوز مشخص نیست و به جز صحبت‌های خودش که می‌گوید آماده است، کسی خبری از شرایط و رکوردهایش ندارد. رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان، 27 شهریورماه تا پنجم مهرماه به میزبانی تایلند برگزار می‌شود و با وجود رکوردگیری، کادر فنی تیم ملی هنوز ترکیب اعزامی را اعلام نکرده است. پایان هفته، آخرین فرصت برای معرفی و ثبت‌نام تیم است.

    

اتفاقات عجیب در کشتی جوانان

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از دیروز (دوشنبه) در شهر تالین استونی آغاز شد و تیم ایران که سال گذشته به مقام سومی جهان رسید، یکی از شانس‌های اصلی قرار گرفتن بر سکوهای برتر این رقابت‌هاست، اما در این میان دو اتفاق عجیب برای تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان رخ داد. یکی جا ماندن عباس فروتن در فرودگاه و اعزامش با پرواز بعدی و جدا از تیم بود و دیگری نیز به وضعیت امیرمحمد یزدانی، مدعی وزن 65 کیلوگرم تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان بر می‌گشت. این کشتی‌گیر که یکی از مدعیان اصلی تیم ملی بزرگسالان برای حضور در مسابقات جهانی قزاقستان نیز محسوب می‌شد، نامش در بین نفرات اعزامی به جهانی جوانان قرار گرفت، اما در استونی به او گفته شد که نامش در لیست ملی‌پوشان نیست و قادر به همراهی تیم جوانان در مسابقات جهانی نخواهد بود. حال باید دید دلیل این ناهماهنگی‌ها چه بوده و اگر امیرمحمد یزدانی گزینه اصلی وزن 65 کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان بوده، چرا به مسابقات جهانی استونی اعزام شده و این سفر و وقفه چند روزه در حساس‌ترین مقطع تمرینی و همچنین لطمه‌ای که از این اتفاق به روحیه او وارد شده، به ضرر این کشتی‌گیر و تیم ملی نخواهد شد؟

    

بازگشت به خانه با شکست در یونان

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی تدارکاتی خود در یونان، بازی را با نتیجه ۸۸-۵۸ به تیم ملی کشور میزبان واگذار کرد تا به این ترتیب اردوهای اروپایی بسکتبالیست‌ها نیز به پایان برسد. یونان در این دیدار با ترکیب اصلی خود به میدان رفت. یانیس آنته توکومپو، نیک کالاتیس و جورجیوس پاپاگیانیس سه فوق‌ستاره بسکتبال یونان در این دیدار مقابل تیم ملی بسکتبال ایران به میدان رفتند. تیم ملی کشورمان بعد از سپری کردن سه مرحله اردو در کشورهای پرتغال، روسیه و یونان که با ۶ پیروزی و یک شکست در دیدارهای رسمی و یک شکست در دیدار غیر رسمی مقابل یونان همراه بود، دیروز به ایران بازگشت. شاگردان مهران شاهین‌طبع اواخر مرداد برای شرکت در اردوی تدارکاتی پیک که آخرین مرحله اردوی آماده‌سازی پیش از جام جهانی به شمار می‌رود، راهی چین خواهند شد. تیم ملی بسکتبال از ۹ شهریور کار خود را در جام جهانی بسکتبال آغاز می‌کند. تیم ایران در جام جهانی که حکم انتخابی المپیک را دارد، با تیم‌های اسپانیا، تونس و پورتوریکو همگروه است.