علی‌حسینی رسما خط خورد

فدراسیون وزنه‌برداری ایران تا آخر هفته باید ترکیب نهایی تیم ملی در مسابقات جهانی را اعلام کند. از میان نفراتی که در رکوردگیری شرکت نکردند، سعید علی‌حسینی به مسابقات جهانی اعزام نمی‌شود اما علی هاشمی در ترکیب تیم ملی خواهد بود. از آنجا که علی‌حسینی اردوی تیم ملی را ترک کرد و به خانه برگشت برخواه سرمربی تیم ملی نیز نام او را در ترکیب 12 نفره قرار نداد اما هاشمی چون با صلاحدید خود کادر فنی در رکوردگیری شرکت نکرد در لیست قرار گرفت. رضا دهدار، حافظ قشقایی، علی میری، محمد زارعی و علی داوودی هم در رکوردگیری رضایت کادر فنی را جلب کردند و در ترکیب تیم هستند. علیرضا حبیب‌پور هم که جدیدا به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان اضافه شده است، قرار نیست همراه تیم ملی به مسابقات جهانی تایلند برود.

    

روزبهانی قطعا در جهانی

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که آیا احسان روزبهانی برای اعزام به مسابقات جهانی در ترکیب تیم ملی ایران حضور دارد؟ عنوان کرد:«احسان قطعا به مسابقات جهانی اعزام می‌شود و در هر پنج مرحله اردوی تیم ملی بدون حتی یک روز تاخیر حضور داشته است. به دلیل تعطیل بودن اردوها تنها تمرین می‌کرد، قطعا او عضو تیم ملی است و او را به رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام می‌کنیم.»

    

مرخصی کادر فنی تیم ملی والیبال

تیم ملی والیبال ایران پس از شکست مقابل روسیه و عدم راهیابی به المپیک 2020 از تورنمنت روسیه، شهر سن پترزبورگ را به مقصد استانبول و سپس تهران ترک کرد. ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال به همراه دستیارانش دراگان کوبیلسکی و دنیل میسیچ در فرودگاه سن‌پترزبورگ از جمع ملی‌پوشان جدا شدند و به مرخصی رفتند. کولاکوویچ و دستیارانش سه‌شنبه 29 مرداد به تهران بازمی‌گردند.

    

چهار مسیر المپیکی شدن پینگ‌پنگ

ملی‌پوشان تنیس روی میز کشورمان از چهار مسیر مختلف می‌توانند سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند. پیمان حسنی، دبیر فدراسیون تنیس روی میز در این باره گفت:«در دوره‌های قبلی 9 تیم برتر رنکینگ جهانی به طور مستقیم در المپیک شرکت می‌کردند و فدراسیون جهانی مجبور بود برای سایر تیم‌ها مسابقه انتخابی برگزار کند، اما حالا قهرمانان 6 قاره به همراه میزبان صعود می‌کنند و 9 تیم دیگر از طریق مسابقات انتخابی جواز حضور در المپیک را کسب خواهند کرد. این مسابقه انتخابی قرار است از دوم بهمن به میزبانی پرتغال و میان 64 تیم برتر دنیا برگزار شود.» دبیر فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد:«البته ژاپن به عنوان میزبان المپیک و آلمان به عنوان قهرمان اروپا در جمع این 64 تیم حضور نخواهند داشت. احتمالا چین هم قهرمان آسیا می‌شود و این موضوع کمی شانس سایر تیم‌ها را افزایش می‌دهد. به‌ هر حال تیم ایران هم در بخش مردان شانس کمی دارد که باید تا دوم بهمن منتظر بمانیم.» حسنی گفت:«اگر در مسابقات پرتغال تیم‌هایی همچون کره جنوبی، چین تایپه، هنگ‌کنگ، هند و ... سهمیه بگیرند، عملا بازیکنان‌شان از مسابقه انتخابی انفرادی آسیا در روز 18 فروردین 99 کنار می‌روند و در صورتی که ملی‌پوشان ایران سهمیه نگرفته باشند، شانس بیشتری در غیاب این کشورهای مطرح برای کسب سهمیه خواهند داشت و این موضوع کارمان را کمی ساده‌تر می‌کند. به هر حال نحوه برگزاری مسابقات قرار است شهریورماه در اندونزی مشخص شود و اگر امکان برگزاری مسابقات در بخش‌های مختلف آسیا فراهم شود، ما شانس زیادی در آسیای میانه خواهیم داشت تا همچون دوره قبلی سهمیه بگیریم.»  وی عنوان کرد:«پس از مسابقه انتخابی 18 فروردین، دو راه دیگر برای کسب سهمیه المپیک وجود دارد. قرار است یک مسابقه در خرداد 99 به میزبانی قطر و برای کشورهایی که نتوانسته‌اند دو سهمیه را تصاحب کنند، برگزار شود. آخرین راه هم از طریق رنکینگ جهانی است.»